Atunci când animăluțul se accidentează sau mănâncă ceva toxic, desigur că vizita la veterinar este imperativă. Însă, pentru fiecare nedumerire despre îngrijire sau afecțiuni minore care apar, drumul până la cabinet poate fi un stres extra. Animăluțele sunt deseori înfricoșate de vizita la cabinetul veterinar, deși mulți doctori fac eforturi pentru a îndulci acest moment.

”Părinții” animăluțelor de companie deseori recurg la Doctor Google pentru lămuriri și indicații, ceea ce poate provoca mai multă confuzie și o întârziere în primirea îngrijirii potrivite. Astfel, o consultație virtuală ar putea rezolva problema cu minim de efort și risc, mai ales în timpul pandemiei.

Cum funcționează și ce fel de probleme se pot rezolva pe Vet Chat?

Vet Chat funcționează pe bază de întrebare-răspuns text, iar deși platforma anunță un timp de răspuns de până în 24 de ore, doctorii răspund tipic în 1-2 ore. Posesorii de animale de companie au posibilitatea de a atașa imagini sau documente, ceea ce permite și interpretarea analizelor.

Pentru fiecare medic veterinar este prezentat un profil profesional cu informații precum studii, experiență și testimoniale din partea utilizatorilor.

În momentul de față o întrebare către un medic veterinar online pornește de la 20 de lei, iar discuția este anonimă.

”În cazul unor afecțiuni dermatologice, tulburări digestive (nu mă refer la gastroenterite severe care necesită perfuzii, ci la enteritele obișnuite ce se pot rezolva și de la distanță), afecțiuni respiratorii necomplicate sau plăgi minore care nu necesită chirurgie, recomandările oferite prin intermediul aplicației pot înlocui vizita la cabinet și rezolva eficient problema. În același timp, aplicația poate fi extrem de utilă chiar înainte de achiziționarea unui animal, întrucât majoritatea oamenilor nu știu ce să urmărească și au nevoie de îndrumare și sfaturi pertinente. În multe cazuri este binevenit și un suport permanent pe toată perioada de creștere oferind sfaturi privind alimentația, schema de vaccinare, deparazitare, suplimente ce pot fi administrate, integrarea animalului în mediu, etc.”, explică Dr. Alina Mucenic, medic veterinar cu experiență de 10 ani, activ pe platforma Vet Chat.

Principala provocare întâmpinată este că animăluțele nu pot spune ce le doare. Așadar, medicii au nevoie de cât mai multe informații de la stăpâni despre simptomele principale și detalii precum schimbări în dietă, consistența scaunelor, starea generală a animalului, și altele.

Platforma poate avea și rol de informare dintr-o sursă de încredere: „Desigur că o parte din discuțiile pe platformă pleacă de la o afecțiune minoră, de tipul unui episod de vomă, un scaun de consistență moale, însă de multe ori oamenii au nevoie de îndrumare și fără să existe o problemă specifică, de exemplu informații despre vaccinări, deparazitări interne și externe, microcipări, pașaport, despre călătorii cu patrupezii în afara țării, despre medicamente și administrarea lor sau sfaturi despre puiuți. Sunt și cazuri în care posesorii de animale nu sunt siguri dacă problema este gravă sau nu, iar o discuție în aplicație le oferă claritate despre ce au de făcut și poate chiar salva viața unui animăluț prin îndrumarea de urgență către cabinetul veterinar”, explică Dr. Daniela Artimon, medic veterinar cu experiență de peste 5 ani, activ pe platforma Vet Chat.

Telemedicina, accelerată de pandemie

Telemedicina umană și segmentul de telemedicină pentru animale de companie au creșteri spectaculoase în lume, accelerate de pandemie, amândouă având cu o rată anuală de creștere (CAGR) estimată peste 19%.

În 2019, telemedicina umană a fost evaluată la 45 miliarde de dolari (Global Market Insights), iar segmentul de servicii de telehealth pentru animale de companie a depășit 60 milioane dolari (InsightAce Analytic).

”Fiecare nou record de creștere a industriei în lume arată că serviciile de telemedicină sunt necesare, atât pentru oameni, cât și pentru animalele de companie. În urma carantinei, Medic Chat a crescut de 10 ori față de începutul anului, ceea ce a fost surprinzător și pentru noi. Această creștere ne-a determinat să accelerăm planurile de lansare pentru Vet Chat, pentru că am înțeles că nevoia oamenilor de îndrumare medicală la distanță nu mai este despre confort și eficientizarea timpului, ci a devenit despre siguranță. Așadar, venim cu soluții care să răspundă cât mai complet la această nevoie. Ne așteptăm ca Vet Chat să devină popular foarte rapid. În funcție de progres, intenționăm să facem posibilă și deschiderea unui cabinet virtual de către medici care să permită programarea consultațiilor telefonice sau tip video. În același timp, extinderea către segmentul de medicină veterinară este doar unul dintre proiectele noastre de creștere. Lucrăm, de asemenea, la extinderea Medic Chat pe plan internațional”, declară Emilian Rădoi, fondator Medic Chat.