Urmărește interviul în varianta integrală în clipul video de mai sus. Mai jos vei găsi un rezumat al celor mai importante declarații ale lui Nadejdei Ignatenco în timpul discuției.

Pentru a vedea discuțiile acestea în avanpremieră, abonează-te la canalul de YouTube start-up Business.


start-up.ro a participat la SXSW prin intermediul InnovX-BCR, însoțind o delegație formată din antreprenori, specialiști și investitori la eveniment.

InnovX este un accelerator pentru startup-uri tech, iar în ultimii cinci ani a funcționat sub numele de InnovX-BCR ca parte a unei colaborări dintre organizație și Banca Comercială Română.InnovX a fost cuprins de către Financial Times în topul hub-urilor pentru startup-uri în Europa în clasamentul realizat de pubilcație, alături de Sifted și Statista, pe locul 11.

De-a lungul celor cinci ani de colaborare între InnovX și BCR au fost 181 de companii accelerate din 2.249 de aplicanți. Programul a fost organizat în cohorte pentru Startups, Scaleups, dar și VC Bootcamp, pentru a pregăti noi serii de investitori.

Pentru că SXSW e un eveniment colorat și optimist, discuțiile noastre au fost concentrate în jurul unui dintre cele mai colorate ziduri din jurul Austin Convention Center, tocmai pentru a nu fi un interviu de business tradițional, ci unul mai relaxat, dar cu concluzii importante.


Nadejda Ignatenco este Product Managerul echipei Bold Experience, startup accelerat la InnovX-BCR și care vrea să democratizeze accesul la tehnologii moderne pentru utilizatori și pentru branduri.

Ce fac ei la Bold? Simplu spus - experiențe imersive. Adică să intri într-un spațiu fizic și să simți cu toate simțurile, totul cu ajutorul tehnologiei.

“Bold este despre Bold Experience ca platformă, dar și despre Bold School, o școală creativă unde să dezvoltăm noua generație de oameni creativi care au curajul să implementeze tehnologii Wow. De asemenea, este și Bold Fest, un eveniment aflat la a 3-a ediție pe care-l dezvoltăm în care vrem ca oamenii creativi să se exprime”, spune Nadejda.

Nu trebuie să fii expert ca să folosești tehnologia

Echipa din Republica Moldova, formată de proiecte complexe în mai multe țări prin agenția Riift studio, a descoperit că există o problemă pe piață pentru cei pasionați de nou, adică artiștii digitali. Sunt limitați pentru că nu au o expunere a viziunii lor.

“Și noi vrem să arătăm că poți să fii autentic, să fii creativ, să fii tu, să arăți și să faci chestii faine pe care nimeni nu le-a implementat până acum”, spune Nadejda.

“Noi vrem să arătăm artiștilor și oamenilor din domeniul că nu trebuie să devii un expert în fiecare dintre tehnologii. Ai libertatea de a explora diferite experiențe imersive. Plus că noi suntem aici pentru a te ghida și a te ajuta”, consideră Nadejda.

De altfel, ea consideră că am putea aduce creativitatea mai mult în școli pentru a forma un mod de gândire.

Colaborări cu George de la BCR

Printre brandurile cu care au colaborat cei de la Bold Experience se numără și BCR, cu George. Piața principală pentru Bold rămâne România și apoi Republica Moldova. Cu toate acestea, e o muncă de a convinge brandurile.

“Cea mai mare preconcepție e că nu înțeleg faptul că nu e o interacțiune singulară, one shot. Nu e despre ceea ce ai implementat sau faptul că ai vândut X produse după o campanie, ci despre interacțiunea cu brandul, conexiunea emoțională. E o conexiune long term pe care noile tehnologii o aduc”, explică Nadejda.