Acestea este în ziua de azi extrem de complex și poate fi realizat prin numeroase metode, aproape de oricine, fiind ușor de învățat și de practicat.

Dacă în deceniul trecut, marketing-ul online nu reprezenta o metoda de promovare atât de eficienta dat fiind faptul că mult mai puține persoane aveau acces la internet, aplicațiile, PC și mobile erau mult mai puține, site-urile nu erau atât de dezvoltate și nici multe firme și companii nu erau prezente în mediul online, în ziua de azi este o alegere mult mai căutată de către noi toți și mai ieftină pentru cei ce vor să se promoveze.

Tipuri de promovare online si marketing digital

Metodele de promovare online sunt împrumutate din cele clasice și aplicate într-o manieră asemănătoare însă au un impact de lungă durată și noi, că și promovatori sau că cei ce sunt promovați, suntem vizibil unui număr mult mai mare de utilizatori, posibili clienți.

Astfel, de baza rămână articolele de tip advertorial, bannere și imagini reprezentative precum și videoclipuri de prezentare și nu în ultimul rând, recenziile, ce pot fi lăsate atât pe un site cât și pe rețele precum Google Maps.

Acestea oferă posibililor clienți o idee foarte bună pentru ceilalți în ceea ce privește calitatea unei firme, unui brand.

Pe lângă acestea, la fel de importante, poate chiar mai importante, în special în vânzări, le reprezintă și serviciile SEO, care fac referire la optimizarea parametrilor unui motor de căutare.

Ce sunt serviciile de Optimizare SEO ?

Pentru asta, avem la dispoziție atât servicii SEO On-Page cât și SEO Off-Page, ambele fiind de ajutor și necesare în obținerea rezultatelor optime. Există în ziua de azi foarte multe firme care oferă servicii de marketing online ce includ și SEO sau care oferă doar servicii separate de optimizare, printre altele. Iar noi, că și clienți, trebuie să le alegem pe cele mai bune, astfel încât rezultatele să fie și ele cele mai bune.

Comparativ cu marketing-ul clasic, cel online aduce două mari avantaje: prețuri mai mici alături de o vizibilitate mai mare și de durată. Dacă într-un ziar postam un articol iar acesta este inclus în ediția din ziua în curs, în cazul unui articol pe un site, acesta vă putea rămâne acolo chiar permanent, în special dacă este pe un site propriu.

În schimb, chiar și pe un site cu autoritate mare, de știri sau cunoscut, poate fi păstrat pe pagina principala sau într-o secțiune de interes pentru câteva zile și chiar și după aceea, nu se vă șterge ci doar vă fi mutat într-o altă secțiune.

Astfel, advertorialul va exista și poate fi găsit. Și, în timp ce pentru un ziar trebuie să plătim zilnic pentru repostarea articolului în cauză sau a altuia nou, în online nu plătim decât la început și atât. Este cu atât mai simplu în cazul în care avem un site propriu, unde plățile se fac anual, în special pentru îmbunătățirea site-ului.

Chiar dacă magazinul nostru online nu este unul atât de cunoscut, îl putem face să fie, destul de ușor, până în punctul în care utilizatorii nu îl vor mai caută după ceea ce promovam sau ce se găsește pe aceste ci doar după numele sau, ce le rămâne întipărit în minte sau salvat în memoria motorului de căutare.

Administrare site-uri web si mai ales magazine online

Pentru asta, este bine să încercăm și să îmbunătățim în mod constant site-ul, astfel încât experiență utilizatorilor să fie una cât mai bună iar cea mai bună cale este de a alege o agenție care sa se ocupe de deschidere magazin de la ideea de afacere, la lansare.

Foarte specifice și comune sunt campaniile de articole. Prin acestea, se contactează o agenție de marketing online care vă redacta, posta și chiar promova o serie de articole ce au legătură cu subiectele dorite de client, pe site-uri proprii sau site-uri cu autoritate mare.

În cadrul acestor articole, pe lângă faptul că se vorbește de un subiect anume, de la produse și servicii până la o firma sau un brand, se introduc și link-uri, cuvinte cheie și referințe specifice, care vor ajuta cititorii să afle mai ușor despre ceea ce dorim să afle.

Este bine dacă aceasta poate oferi de asemenea și servicii de creare de site-uri web sau creare de magazine online, acolo unde vorbim și despre dorință de a vinde prin intermediul online-ului.

Un advertorial de calitate trebuie redactat de o persoană cu experiență și imaginație bogată, care să știe cum să structureze textul astfel încât să capteze atenția cititorilor.

Totul începe cu titlul, care care apare de cele mai multe ori pe diverse site-uri, precum rețele sociale sau cele de știri. Câteva dintre avantajele oferite de marketing-ul online sunt și acestea:

- Cheltuieli mai reduse decât alte metode

- Comunicare eficientă, între cel ce se promovează și client

- Un control mai bun al tuturor aspectelor

- Serviciu clienți îmbunătățit

- Avantaj competitiv, față de cei din același domeniu de activitate

Este bine să înțelegem că serviciile de marketing, pentru o firmă, reprezintă un proces continuu, ce trebuie realizat constant.

Poate că nu zilnic însă, o data cu un nou produs sau serviciu, este bine să le facem cunoscute cât mai repede. Același lucru îl putem spune și despre schimbările din cadrul companiei noastre, ce îmbunătățiri am făcut și așa mai departe.

Este important pentru clienți să știe când reușim să ne îmbunătățim și când avem ceva nou și mai bun de oferit.

Chiar și astfel, atât costurile cât și eficienta rămân la fel de avantajoase, indiferent de tipul de firmă și de domeniul de activitate în care se află aceasta.