Banca Transilvania a realizat o analiză a tendințelor de pe piața banking-ului online. Odată cu pandemia de coronavirus, clienții au fost nevoiți să folosească instrumentele digitale. De asemenea, a putut fi observată o tendință a oamenilor de a plăti pentru prima oară digital.
BT a identificat cinci tendințe pe piața banking-ului:
- Primul pas spre plăţile online pentru 150.000 de clienţi: aceştia au făcut prima tranzacţie online cu cardul BT în perioada martie – aprilie.
- 1 din 4 clienţi folosesc cardul înrolat în wallet-uri: banca a ajuns la peste 1 milion de carduri unice digitale din cele peste 4 milioane de carduri fizice, active în BT Pay, Apple Pay, Fitbit Pay sau Garmin Pay.
- S-au schimbat obiceiurile de consum, aspect redat de numărul de carduri înrolate în mdiferite aplicaţii, cu evoluţii notabile ca și tranzacționare într-o perioadă foarte scurtă, martie-aprilie versus ianuarie - februarie: +110% pentru cumpărături de la retailerii de fashion; +90% în aplicaţia de plată de facturi Pago, +75% pentru food order; +50% pentru aplicaţii de gaming, dar şi -70% pentru websiteurile de călătorii (bilete de avion, hoteluri), respectiv -30% pentru aplicaţii de ridesharing. De asemenea, una din trei tranzacții din aprilie au fost făcute online;
- Primul pas pentru micii antreprenori, care s-au adaptat rapid noului context, privind soluţia de acceptare online a cardurilor: deşi impactul pandemiei în mediul fizic a fost semnificativ (peste 50% din comercianţii cu POS-uri au închis locaţiile fizice în această perioadă) a crescut rapid numărul comercianţilor care s-au îndreptat către soluţiile de acceptare online a cardurilor (în aproximativ o lună am acomodat peste 300 de noi clienţi pe eCommerce), parte din transformarea modelului de business din onsite, în online.
- Cardul folosit omnichannel: a crescut numărul de clienţi BT care folosesc cardul atât fizic, cât şi prin BT Pay/Apple Pay, Fitbit Pay sau Garmin Pay.
Trenduri care vor rămâne după pandemie, conform specialiștilor BT:
- Vedem oportunităţi extraordinare pentru clienţi privind mobilitatea, apetitul şi deschiderea pentru bankingul de la distanţă, accesarea de noi produse şi servicii.
- Omnichannel-ul, abordarea complet integrată prin care clienţii au o experienţă unitară de cumpărături online şi onsite, va prinde tot mai mult teren tocmai pentru că oamenii fac tot mai mult banking prin telefon, laptop sau calculator.
- Cardul fizic "se va dematerializa". Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.
- Antreprenorii vor face şi mai mulţi paşi spre businessuri online prin introducerea a noi canale de distribuţie, pentru care vor apela la soluţii de acceptare a plăţii online sau card on delivery.
Dacă vrei să descoperi ce pregătește Banca Transilvania în perioada următoare pentru clienți în privința digitalizării, o poți face în documentul de mai jos:
BT White Paper_Trenduri Pay... by start-up.ro on Scribd