Booking-Mania e o platformă online care a luat naștere în toamna anului trecut, prin accesarea unor fonduri europene. Platforma are recenzii turistice video și intermediere de servicii de cazare și de mobilitate. Luna trecută au pornit o campanie prin care „Și Eroii Merg în Vacanță”, prin care să strângă fonduri pentru a trimite doctorii care luptă cu pandemia de Covid-19 gratuit în vacanță.
Cum a pornit Booking-Mania?
Robert Răducanu are o experiență de peste 12 ani în vânzări și management. 9 ani a fost director executiv al unei companii de rent a car din România și a coordonat activitatea celor șapte filiale. A trecut de la intraprenoriat la antreprenoriat destul de ușor, spune el.
Pe lângă Booking-Mania, oferă consultanță de business (strategic planning, pricing, management), pentru câteva firme din regiunea Moldovei și e unul dintre membrii fondatori ai clubului de networking InBusiness Club.
A fondat platforma și aplicația mobilă Booking-Mania din dorința de a soluționa prin intermediul recenziillor video câteva probleme ale turismului.
„Am vrut să rezolv timpul prelungit folosit pentru alegerea serviciului de cazare sau rent a car potrivit pentru planificarea unei vacanțe. În plus, există o lipsă de credibilitate a recenziilor scrise”, spune Răducanu. El consideră că lipsește un sistem de video reviews pe piață, iar afacerile din zona de ospitalitate, precum pensiunile, hotelurile sau vilele nu realizează importanța video marketing-ului.
„Misiunea Booking-Mania e de a reprezenta pe termen mediu o autoritate a calității serviciilor de cazare și mobilitate pe plan regional”, explică Răducanu.
Rezultatele platformei
Platforma targetează două segmente. B2C se adresează celor care se duc în călătorii și se cazează, iar B2B celor care oferă spații de cazare. În momentul de față au ajuns la 500 de instalări ale aplicației pentru Android și 100 pe iPhone. Cu toate că cifrele sunt încă mici, deja oamenii au început să urce review-uri video ale unităților de cazare.
„Avem listați și 70 de parteneri B2B, de la hoteluri de la 3 la 5 stele din toată țara, pensiuni, vile, cabane, până la firme de rent a car locale și cu răspândire pe plan național”, spune Robert Răducanu.
Și eroii merg în vacanță
Pentru a contribui la lupta cu pandemia de Covid-19, cei de la Booking-Mania au inițiat o campanie care se adresează exact zonei pe care o promovează și pe site. Practic, „Și eroii merg în vacanță” e o campanie de strângere de fonduri prin care se asigură cazare medicilor în hotelurile și pensiunile partenere, pentru a se putea odihni câteodată vara aceasta.
„Ideea a venit ca urmare a unei dorințe de a fi solidari și cinstiți cu eroii din timpul stării de urgență, de la cadre medicale, curieri, poștași, transportatori și lucrători comerciali. E un semn de mulțumire și recunoștință pentru că ne-au îngrijit și ne-au ajutat să rămânem ancorați în normalitate”, spune Robert Răducanu.
În plus, el vrea să ofere și susținere turismului românesc, despre care spune că a fost afectat de pandemia cu noul coronavirus.
„Eroii se vor putea înscrie pe parcursul campaniei transmițând un mesaj pe paginile de Facebook Booking-Mania și InBusiness.club, cu dovada socio-profesională. Aceștia pot fi recomandați și de rude sau prieteni. După finalizarea campaniei, pentru alegerea celor minimum 50 de eroi vom folosi un program de selecție automată întâmplătoare”, spune Robert Răducanu.
Toate cele 70 de spații de pe Booking-Mania sunt parteneri în acest program. Până în prezent s-au donat 2.350 de lei, dar și produse și servicii, cum ar fi mașini, microbuze care pot fi preluate în regim de închiriere timp de 7 zile. Obiecitvul final al campaniei e să strângă 40.000 de lei.
„Vom aloca pentru fiecare erou un buget de 800 de lei pentru o vacanță, o cazare medie de 2 nopți. El va beneficia de ajutor pentru a merge în vacanță cu încă o persoană, la alegere și vrem să strângem donații pentru minimum 50 de vacanțe”, spune Robert Răducanu.
Vorbind despre perspectivele turismului românesc, acum în starea de alertă, Robert Răducanu spune că „segmentul HoReCa a avut de suferit și sângerează vizibil în continuare. Suntem însă optimiști și încrezători. Oportunitatea e că turismul local va avea de câțtigat. Turismul intern poate culege roadele coronavirusului și e o șansă unică de a restarta acest domeniu”, spune fondatorul Booking-Mania.