Poftigo este un asistent virtual care facilitează procesul de comandă în restaurant și eficientizează operațiunile unui local, în timp ce urmărește scăderea timpilor de comandă și servire pentru a crește satisfacția clienților.

Digitalizarea restaurantelor, un bun necesar

Incertitudinea și schimbările atât de dese, perioadele în care localurile au fost închise sau au funcționat cu program scurt și-au spus cuvântul asupra multor dintre afacerile din plan local. Unele au decis să-și închidă ușa, alții au dat din coate și au supraviețuit și unii chiar au găsit curajul să se dezvolte și să crească.

Dintre toate poveștile auzite de la antreprenori din HoReCa și din cele mai multe interviuri recente cu reprezentanți ai breslei, un lucru e sigur: e greu, e cu efort, iar pandemia a fost cireașa putrezită de pe tort.

Astfel că un produs care să îndulcească lucrurile din domeniu era un bun necesar.

Așa au gândit și cei 3 co-fondatori ai Poftigo, echipă formată din: Irinel Lazăr, care are rolul de sales manager și aduce în proiect o experiență de 16 ani ca manager de restaurant, Iani Tararache și Ionuț Dragu, entuziaști ai tehnologiei, fiecare cu câte 15 ani experiență în software development, dar și în antreprenoriat, dezvoltând editura pentru copii Katartis.

Irinel observa ”de pe front” cum HoReCa are nevoie să se digitalizeze, iar ceilalți co-fondatori aduceau experiențele din poziția de client, astfel că au putut avea o vedere panoramică asupra a ceea ce trebuie să fie și să ofere Poftigo.

„Am înțeles că satisfacția clienților nu se rezumă doar la calitatea preparatelor, ci e formată din mai mulți factori. La fel de important este sa fie serviți rapid, să primească ce își doresc cât mai repede cu putință, să primească ce a comandat. Și aici intervine digitalizarea. Reducem timpii de așteptare, fie că e vorba de meniu, preluarea comenzii sau atenționarea unui ospătar”, explică fondatorii Poftigo.

Cât mai puține erori umane

Poftigo oferă un meniu digital mai ușor de răsfoit de către clienții localurilor și, pe cealaltă parte, reduce stresul ospătarilor care au mereu la îndemână comenzile, dar și schimbările în timp real, fiind notificați dacă apare vreo modificare de la client.

Ce face Poftigo e să elimine erorile umane și să lase loc unei experiențe fluide, cât mai plăcute.

Având ambele perspective în construcția aplicației, fondatorii Poftigo au înțeles că trebuie să fie un asistent pentru restaurante, un partener și nu doar un serviciu.

De aceea, oferă restaurantelor posibilitatea de a configura de la 0 localul, inclusiv meniul, astfel încât operațiunile să fie cât mai simplificate și să fie nevoie doar de un click pentru a înțelege ce și când vor clienții.

Poftigo poate să ajungă lejer pe lista de la ”Revelionul ospătarilor”, pentru că e o aplicație care a fost gândită să ajute comunitatea chelnerilor, atât pe cei noi cărora le poate facilita onboarding-ul, cât și pe meseriașii vechi, care uneori poate nu fac față serilor aglomerate. Lipsa de personal e o problemă reală iar Poftigo simte că poate sprijini antreprenorii din HoReCa.

„Restaurantul are flexibilitatea de a-și defini și aranja cu ușurință meniul, inclusiv să-și definească un meniu de happy hour sau meniu de prânz. Prin comanda la masă este redus timpul de preluare al comenzilor, implicit crește frecvența de rulare a meselor și cresc vânzările. Clienții sunt notificați în timp real despre starea comenzii iar la final, managerii pot vedea feedbackul clienților care să-i ajute să îmbunătățeasca experiența în propriul local”, completează echipa.

Unde sunt acum și unde vor să ajungă

Poftigo a fost creat pentru nevoile din piața din România, dar a fost construit pe un model ce poate fi foarte ușor adoptat și la nivel internațional.

În prezent, sunt în căutare de clienți care să instaleze și să ruleze aplicația în restaurantele lor.

Au întâmpinat reticența proprietarilor de restaurante, o practică destul de frecventă atunci când vorbim de un element de noutate, o soluție care să schimbe status quo-ul din cârciumi, așa cum a funcționat el de la hanuri până acum.

Dar momentan numără câteva reușite pe mai multe categorii de HoReCa dintre care: self-order - Moșia Corbeanca, restaurant standard - Lazarini (Ploiești), Ziba (Păulești), hotel - Hotel Central (Ploiești) și cafenea - Blues Cafe (Ploiești).

Reticența la schimbare a fost una din provocările mari pe care le menționează fondatorii. Există o perioadă de acomodare cu platforma atât din partea utilizatorilor, cât și din partea ospătarilor.

A doua provocare mare este integrarea cu sistemele POS, primii doi parteneri, Ebriza și Freya, le-au oferit o colaborare ușoară, însă în rest este dificil să intre în contact cu alți competitori din piață.

Poftigo își propune un viitor în care o singură instalare a aplicației poate aduce o experiență de business cât mai bună pentru antreprenorii HoReCa, dar și o experiență culinară digitală pentru clienți.

De aceea, plănuiesc ca aplicația să funcționeze și ca un sistem de noutăți, recomandări și genul de soluție care să rețină comportamentul clienților și să țină cont și de istoric și preferințe în opțiunile disponibile in app.