Este vorba despre brandul de magazine de proximitate LaDoiPași pe care retailerul german și-a propus să îl repoziționeze ca franciză independentă și să ajungă la un număr de 2.000 de magazine până în 2020.
În acest moment, rețeaua LaDoiPași numără peste 430 de magazine, răspândite pe întreg teritoriul țării, dintre care 25 de noi locații au fost inaugurate în ultimele luni.
Totodată, pentru a susține dezvoltarea accelerată a rețelei, Metro a inițiat un program amplu care integrează campanii de marketing, remodelări de magazine, training pentru forța de vânzări și instrumente de management al afacerii.
În cazul în care vă doriți să deveniți francizat LaDoiPași, trebuie să știți că oficialii Metro au câteva criterii în baza cărora fac selecțiile. Acestea vizează atât calitatea și potențialul afacerii, cât și gradul de angajament al antreprenorului pe termen lung pentru dezvoltarea modelului de business pe care il propune LaDoiPasi. ”Vorbim de o franciză care pune accentul pe comunitate, pe familiaritatea, încrederea și nevoile specifice acesteia. Obiectivul LaDoiPași este de a suștine dezvoltarea magazinelor independente de proximitate”, spun oficialii Metro.
Franciza LaDoiPași - Flexibilitate
Din punct de vedere operațional, franciza LaDoiPași se adresează proprietarilor de magazine care operează spații medii, atât în comunitățile rurale, cât și urbane.
Proiectul LaDoiPași constă în suport la 360 de grade pentru retaileri de băcănie cu suprafețe între 600 și 2.000 de metri pătrați, Metro oferind trei soluții diferite de investiții, în funcție de nevoile business-ului – de la construirea de la zero a afacerii, la convertirea magazinului anterior într-unul sub acest brand, spuneau recent reprezentanții Metro.
“Daca ai deja magazin, cu 8-15.000 de euro îl poti reconverti într-unul modern, intuitiv, sprijinit fiind de Metro. Au fost și situații în care a trebuit să refuzăm clienți, preferând să punem accent pe eficiență – clienții refuzați nu aveau vad comercial de cele mai multe ori, însă punem accent și pe potențialul general al partenerului – aici vorbim și de interacțiunile umane”, declarau aceștia pentru wall-street.ro.
Costuri franciză LaDoiPași
Metro România acoperă investiția de bază a franciziei care constă în dezvoltarea designului și brandingul locației atât în interior, cât și în exterior. Acest pachet minim investițional poate fi amplificat ulterior cu alte fonduri alocate în direcții precum echipamente tehnice sau sisteme de gestiune. ”În plus, le oferim partenerilor expertiza în retail, mai precis suport pentru dezvoltarea unei game adecvate de produse, servicii de asistență în timp real, consultanță privind integrarea unui spectru de servicii pentru clienți, dar și suport în activitatea promoționala și susținerea brandului, bazat pe un plan de marketing”, ne-au precizat oficialii Metro România.
Potrivit acestora, francizatul acoperă taxa de franciză propriu-zisă și costurile aferente operării afacerii – stoc, angajați, utilități. Costurile variază în funcție de mărimea magazinului și stadiul afacerii și pot porni de la câteva mii de euro.
Comerțul tradițional a atins în 2016 valoarea de 24 miliarde lei, în creștere cu 11% față anul precedent. Evoluția a fost determinată atât de creșterea salariilor și a facilităților fiscale, dar și de modificarea preferinței consumatorilor în favoarea magazinele de proximitate.
LaDoiPași este un lanț de magazine de proximitate, înființat în 2012 de către Metro Cash & Carry România.