Grupul german Delivery Hero, una dintre cele mai mari platforme de comenzi și livrări de mâncare la nivel global, este prezent și pe piața românească prin operațiunile foodpanda, iar de curând, a cumpărat integral hipMenu. Astfel, Grupul a devenit lider al pieței de comenzi online din București, Cluj, Timișoara, Oradea, Brașov și Iași.
Jurnaliștii de la eu-startups.com au făcut un interviu cu Niklas Östberg, cofondatorul și CEO-ul Delivery Hero, în care au vorbit despre obstacolele pe care le-a întâmpinat în primii ani de business, dacă ar face lucrurile din trecut altfel și cum menții angajații mulțumiți atunci când faci afaceri în peste 40 de țări.
Scalarea este crucială
În ceea ce privește provocările, Östberg spune că, atunci când vine vorba despre industria de livrare de mâncare, scalarea este crucială, iar acesta este aspectul pe care s-au concentrat în primii ani. „Trebuie să ai o anumită dimensiune pentru a fi în măsură să investești continuu în îmbunătățirea experienței clienților”, afirmă el, aceasta fiind și singura modalitate prin care poți deveni un lider la nivel global.
Chiar trebuie să ai o cultură sănătoasă a echipei
Dacă ar fi să o ia de la capăt, cofondatorul s-ar concentra să aibă echipe excelente și ar dezvolta mai devreme o cultură a companiei. Spune că, deși a avut mereu oameni foarte buni în companie, care au adus-o unde este acum, întotdeauna sunt prea multe lucruri pe care trebuie să te concentrezi în calitate de CEO, de aceea nu a avut ocazia să acorde atenție echipei pe cât de mult ar fi trebuit.
Trebuie să dai autonomie angajaților
Venind vorba despre cultura companiei, creșterea satisfacției angajaților este unul dintre obiectivele principale, spune Niklas Östberg. „Noi credem foarte mult în a oferi echipelor noastre din întreaga lume foarte multă autonomie. Pentru mulți dintre angajații noștri, această capacitate de a avea un impact real asupra afacerii și de a-și asuma controlul este un factor motivator important”, este de părere Östberg.
În afară de asta, compania investește și în alte sfere, cum ar fi crearea unui mediu de lucru plăcut, oportunități de creștere și dezvoltare pentru angajați și alte beneficii pe care ei le consideră importante.
În final, cofondatorul și CEO-ul Delivery Hero recomandă antreprenorilor cartea “The Hard Thing About Hard Things”, de Ben Horowitz. El spune că aceasta îți arată multe dintre provocările și luptele pe care le duci atunci când conduci o companie care crește atât de repede cum a fost în cazul Delivery Hero. „De asemenea, cred cu tărie că nu există nicio soluție magică pentru a avea succes, în schimb trebuie să te concentrezi pe mii de detalii mici în fiecare zi”, conchide el.