Slicy (Life as a gift) este un startup care vrea să scape oamenii din a mai primi cadouri generice, plictisitoare și angajații beneficii extra salariale pe care nu le folosesc, ci unele 100% personalizate de care chiar se vor bucura.

Ideea pentru Slicy a pornit în urma experiențelor de business pe care Florin Genet le are cu afacerile experimentează.ro și samsungclub.ro, business-uri de experiențe. „Am aflat că oamenii își doresc din ce în ce mai mult personalizarea serviciilor și produselor și doresc să nu mai fie considerați parte a unei cohorte sau grupuri, ci să fie tratați ca indivizi unici, cu nevoi și așteptări unice”, spune el.

Viziunea inițială era ca această platformă să se adreseze clienților români în căutarea unor cadouri pentru prieteni și familie. Intrarea în acceleratorul BCR-InnovX a schimbat asta, iar produsul a evoluat dintr-o aplicație pentru end-users într-una pentru companii. Astfel, Slicy ar prelua din dificultatea gestionării furnizorilor multipli ai unei companii care acoperă gama de beneficii extra salariale ale angajaților: tichete de vacanță, abonamente medicale, asigurări, prime etc.

„Angajatul are posibilitatea să personalizeze 100% aceste avantaje extra salariale și să beneficieze din plin de ele. Pot da multiple exemple de angajați care nu beneficiază de abonamentul la sală, sau de abonamentul medical, deși acestea sunt plătite de către angajator”, spune antreprenorul.

Cum funcționează algoritmul care decide alegerea cadourilor/beneficiilor

Această reorientare a venit după ce antreprenorul a învățat în cadrul acceleratorului despre beachhead, nișarea grupului țintă și evaluarea a diferitelor customer persona. Echipa este relativ mică în acest moment și este compusă din colegi realocati parțial din celelalte două proiecte menționate anterior, „dar speram să avem o creștere rapidă în urma unei investiții sau a unui grant european, pe care încercam să le accesăm”.

Principalul competitor al Slicy pe piața locală este Benefit Online, platforma de unde angajații diferitelor companii își aleg ce beneficii vor în limita unui buget, iar pe plan internațional sunt alte companii precum Benify sau PerkBox.

„Ce încercam să aducem ca diferențiator este partea de profilare automată și alcătuirea unui pachet total personalizat pentru fiecare utilizator”

Profilarea funcționează în felul următor: persoana introduce datele manual sau poate da acordul ca Slicy sa îi citească profilele de social media și astfel să alcătuiască un profil. Pe baza acestuia, este propus pachetul de beneficii, pe care el îl poate accepta integral, in parte sau să îl schimbe total. „Dacă o persoană practică, să zicem atletism, va primi abonament la sala, o gama de echipament de alergare (diferite bugete și opțiuni, inclusiv gadgets), sesiune cu antrenor de alergare, participări la concursuri”, explică antreprenorul.

Slicy se va concentra pe companii și pe benficiile extra salariale, însă antreprenorul spune că în viitor vor lansa aplicația și în magazinele de aplicații pentru ca și publicul general să aibă acces.

„Orice utilizator va putea adăuga prieteni/familie cu ID de Facebook/Instagram/Linkedin. Prietenul va primi o solicitare de citire a datelor publice sau va putea să își facă singur profilul. Cand se apropie ziua nașterii prietenului/membrului de familie/colegului, utilizatorul primește o notificare și propuneri de cadouri personalizate din care poate alege”, spune Florin Genet.

Dovadă că personalizarea cadourilor este utilă și căutată de către oameni vine pentru Florin sub forma unui email primit de la o clientă, de origine spaniolă care le-a scris în limba română, în care le mulțumea pentru ajutor cu alegerea unui cadou personalizat pe www.experiementează.ro. „Am fost foarte emoționat când am citit acel email și mi-am reîntărit convingerea că diferențiatorul nostru trebuie să fie customer experience, pentru care nu ne dăm în lături de la nimic”, explică antreprenorul

Pe de altă parte, o perioadă dificilă a fost cea de pandemie, când a trebuit să se gândească la angajații business-ului actual. „Am decis că angajații sunt o parte importantă din poveste și am decis să sacrificăm toți KPIi de profitabilitate și de cashflow pentru a ne menține angajații motivați, agreând chiar o infuzie de capital de la acționari, dacă era cazul”, spune Genet.

Cum a ajuns la BCR-InnovX și ce a însemnat această experiență

Antreprenorul recunoaște că nu știa prea bine ce se întâmplă într-un accelerator de business și că a aplicat la BCR-InnovX în ultima zi de înscriere, în urma unei postări pe Facebook. Au fost acceptați în accelerator, iar Florin Genat consideră că „aici am avut ocazia să cunosc mentori minunați și să parcurg un fast MBA, foarte intens și profesionist alcătuit, care mă va ajuta foarte mult în orice întreprindere antreprenorială voi avea în viitor”.

În plus, el spune că i s-a schimbat părerea despre BCR și consideră că a găsit o bancă antreprenorială, profesionistă și cu angajați dispuși să-și împărtășească timpul și experiența cu oameni aflați la început de drum.

„Unele dintre cele mai importante concepte însușite în cadrul BCR-InnovX au fost cele legate de blue ocean, customer persoana, importanța nișării targetului de clienți”, mărturisește antreprenorul.

El consideră că pitch-ul final a fost antrenant și că a exersat foarte mult pentru a se încadra în timpul permis și în cerințele de comunicare.

„Mentorii au fost unii dintre cei mai buni pe care i-am întâlnit vreodată. Sper să ținem legătură în viitor și să dezvoltăm împreună proiecte de succes. Deja am început o colaborare cu unul dintre colegii mei din accelerator”, adaugă antreprenorul.

În ceea ce privește celălalte startup-uri incluse în accelerator, Florin Genet spune ca a fost impresionat de soluția de identificare a purtării echipamentului de protecție a celor de la Safer Work. „ Eu am lucrat în multe corporații în Supply Chain, unde echipamentul de protecție este un must. Mi-aș fi dorit să existe atunci aplicația lui Alex Mincu pe piață, deoarece mi-ar fi scutit multe ore de eforturi pentru educarea și menținerea obligativității purtării echippamentului de protecție”, își aduce aminte Genet.

Revenind la Slicy, antreprenorul caută pe termen mediu să dezvolte aplicația și să semneze un joint venture cu un partener care să ajute cu scalarea business-ului. „Estimările noastre de venituri sunt de peste 8 milioane de euro până la sfârșitul anului patru de la Go Live, obținuți de la 30,000 de useri din patru țări”.

Momentul lansării platformei este plănuit pentru jumătatea anului 2021, iar cele patru țări vizate sunt România, Austria, Polonia și Germania.