Dragoș Stan are 26 de ani și e pasionat de calculatoare și mașini de când se știe. La 14 ani a început prima sa experiență antreprenorială, făcând un site pentru o firmă care vindea echipamente pentru motociclete.
Peste ani a lansat ServiFy, o aplicație care optimizează, organizează și simplifică operațiunile care sunt realizate într-un service, indiferent că vorbim de un service mic sau de o reprezentanță oficială.
Începuturile antreprenoriale și pentru ServiFy
După site-ul de la 14 ani, când a câștigat primii săi bani, Dragoș și-a dat seama că vrea să fie antreprenor. A fost mulți ani freelancer, iar la 21 de ani a preluat cu totul un service auto aflat în pragul falimentului. A ajuns la acel service când a lucrat ca IT-ist, part time, la 17 ani.
„Proprietarul de la acea vreme vindea și echipamente pentru service-uri și avea nevoie de site-uri pentru a-și promova produsele. Am început să mă ocup și de alte activități acolo, iar în 2015 el s-a hotărât să vândă afacerea și a venit la momentul potrivit pentru mine”, spune Dragoș Stan.
A primit o sună de bani de la părinți, i-a asigurat că știe ceea ce face și că singura soluție ca să stăpânească afacerea e să înțeleagă tot ce se întâmplă acolo, de la contabilitate până la mecanică.
La trei ani de când l-a preluat, service-ul acela, Optimal Auto Service, a ajuns unul dintre cele mai importante service-uri auto din Arad și din vestul țării.
„După succesul în domeniul auto, a venit momentul să mă ocup și de cealaltă pasiune, tehnologia. Așa a apărut ServiFy, aplicația cu care îmi doresc sa revoluționez industria de servisare”, spune Dragoș Stan pentru start-up.ro.
Ideea aplicației i-a venit în urma mai multor experiențe neplăcute avute chiar în service-ul lui, atât cu personalul, cât și cu clienții.
„De-a lungul timpului, am încercat multe programe de management și nu am găsit unul care să îmi acopere toate nevoile. În ceea ce privește durata dezvoltării, lucrăm constant la aplicație din decembrie 2019. În luna iunie, am reușit să lansăm varianta de baza, iar în prezent ne concentrăm atenția pe feature-uri noi care vor simplifica procesele din service-uri”, spune Dragoș.
Problemele industriei și nevoia de digitalizare
Din punctul de vedere al lui Dragoș Stan, timpul e principala problemă în service-uri, pentru că nu au o aplicație care să le gestioneze programările, mecanicii și procesele. Așa că service-urile livrează servicii de calitate într-un timp nu neapărat prea mare, ci unul care nu poate fi prezis foarte bine față de clienți.
L-am întrebat pe Dragoș ce probleme a întâmpinat cu service-ul său, atât cu clienții, cât și cu angajații.
„Neglijența și nepăsarea sunt cele mai întâlnite probleme ale angajaților. În decursul timpului am întâlnit foarte mulți oameni ale căror singură grijă era să treacă ziua și să plece acasă. Această problemă nu o poate rezolva decât educația și mă bucur să văd o schimbare în ultima perioadă. ServiFy ajută service-urile să aibă o evidență clară a personalului, de la salarii la raport de eficiență și concedii”, spune Stan.
În privința clienților, aceștia sunt nemulțumiți că nu au încredere în ceea ce fac mecanicii și nu au control asupra reparațiilor. „Prin ServiFy exact acest lucru încercăm să-l rezolvăm. În momentul în care mașina clientului intră în service, acesta primește un link unde poate vedea tot procesul de reparație: statusul mașinii, fotografii din timpul reparației, mecanicul care lucrează, piesele folosite, defectele suplimentare constatate”, explică tânărul arădean.
Așadar, ServiFy vrea să rezolve acest zid uriaș între client și service-uri, să ofere transparență despre ce se întâmplă cu mașina ta.
Ce face ServiFy?
ServiFy ajută antreprenorii să își dezvolte compania și să aibă control total asupra afacerii lor prin eficientizarea modului de lucru și a rapoartelor.
ServiFy optimizează timpul din forte multe puncte de vedere. Folosind ServiFy, poți economisi cel puțin 15 minute la fiecare mașină introdusă în service, ceea ce înseamnă că, raportat la un an, salvezi mii de ore.
ServiFy te ajută să ții evidență clienților, a mașinilor și a rampelor de lucru, să organizezi programările și să trimiți notificări automate clienților, prin SMS sau e-mail.
De asemenea, te ajută să generezi documente într-un minut, să ai gestiune de stocuri, piese, materiale, să generezi facturi și să ai o evidență clară a afacerii tale.
„În acest moment ne concertam pe dezvoltarea ei în industria autovehiculelor: autoturisme, camioane, motociclete și utilaje”, mai spune Dragoș Stan.
Statistici și planuri
2020 a fost anul dezvoltării produsului și consolidarea sa pe piață, într-un timp complicat, iar pentru 2021 Dragoș Stan vrea să ajungă la un număr de 2.000 de clienți activi.
În momentul de față numărul abonaților e în creștere, dar produsul e lansat de scurt timp. ServiFy e oferit acum gratuit service-urilor pentru testare, iar dorința lui Dragoș Stan e ca 90% să și plătească pentru acest produs.
Proprietarii de service-uri își pot face deja cont în platformă și contul se folosește gratuit 30 de zile. După această perioadă de test abonamentul pentru un service e de 149 de lei pe lună.