Lista aceasta nu este una definitivă și nici exhaustivă. Evident că vor lipsi unele startup-uri care merită menționate în orice prezentare despre ecosistemul local. Dar ne vom concentra pe acele startup-uri despre care am scris, cu care am vorbit sau care au avut un moment important în 2021, cum ar fi o investiție sau o extindere importantă.
Aceasta este a treia parte a unei liste pe care o vom actualiza în perioada Sărbătorilor de Iarnă, moment când și noi luăm o pauză binemeritată, dar în care e bine să ne amintim cine sunt jucătorii cei mai interesanți din acest ecosistem de companii inovatoare.
- Dacă vrei să fii parte a creșterii ecosistemului, nu uita să te abonezi la newsletter-ul start-up.ro aici.
- Canalul nostru de YouTube dedicat tehnologiei poate fi descoperit la acest link.
- Iar canalul nostru de interviuri de business poate fi accesat aici.
Iată alte cinci companii care ne-au atras atenția anul acesta și despre care am scris:
Finqware
Finqware se folosește de reglementările europene PSD2 pentru a putea integra în cadrul aplicațiilor și proceselor băncilor toată această liberalizare.
Anul trecut, Finqware a colaborat cu Banca Transilvania pentru lansarea NEO Control, prin care clienţii pot consulta detalii despre conturile personale deschise la fintech-uri sau bănci cu activitate în România, cum ar fi Revolut, ING, BCR şi Unicredit. Facilitatea NEO Control a fost dezvoltată de Banca Transilvania împreună cu Finqware, fintech românesc care oferă soluţia de agregare a datelor.
Finqware e un startup românesc din zona financiară. De curând au primit 500.000 de euro investiții. Ce fac ei? Știi că acum băncile trebuie să integreze și serviciile concurenței în aplicații, să poți să ai toate conturile la un loc. Asta se numește Open Banking și pornește de la o lege europeană.
Stailer
Serviciul Stailer economiseşte timp şi simplifică procesul de căutare şi programare pentru utilizatori, astfel că numărul celor înregistraţi, aproximativ 20.000 în acest moment, este în continuă creştere.
În ceea ce privește numărul de utilizatori, obiectivul companiei Stailer este să ajungă până la finele anului 2021 la o rețea de 1000 de saloane și 5000 stiliști.
Utilizatorii au acces, în mod gratuit, la o bază de date cu peste 900 de saloane din 22 de oraşe din România, unde se pot programa la servicii precum coafat, tuns, vopsit, make-up, manichiură sau cosmetică. Totodată, utilizatorii pot filtra saloanele partenere după criteriile dorite: în funcţie de zonă, de preţuri, de recomandările altor utilizatori sau după disponibilitatea în intervalul orar dorit.
În decembrie Stailer a atras o investiție de 500.000 de euro care a venit după ce în luna iulie a mai avut parte de o investiție la fel de mare. Prima investiție de anul acesta a fost tot de 500.000 de euro în februarie 2021.
MorphL
Startup-ul românesc MorphL, lansat în 2018 de Alexandra Anghel și Ciprian Borodescu, a fost achiziționat de Algolia, o companie cu fondatori francezi și cu sediul în Statele Unite, care oferă un produs de căutare web prin intermediul unui model SaaS.Chiar dacă practic vorbim de un startup care acum a trecut printr-un exit, e unul dintre startup-urile românești de succes.
MorphL este un startup românesc ce automatizează prin AI procese online și de ecommerce. A fost fondat în 2018 de către Alexandra Anghel și Ciprian Borodescu după ce au obținut un grant de la Google.
MorphL a devenit parte din Algolia, compania americană urmând să folosească soluțiile dezvoltate de echipa românească pentru a extinde capacitățile de pe zona de inteligență artificială și machine learning.
Potrivit fondatorilor MorphL, clienții deja existenți ai startup-ului vor avea în continuare acces la tehnologia acestuia pe măsură ce va fi integrată în soluția AI a Algolia. În același timp, vor putea folosi și portofoliul de produse Search și Discovery al companiei din Statele Unite.
TPS Engage
TPS Engage este un startup românesc care oferă o platformă digitală conectată la mii de ecrane digitale din întreaga lume unde companii de orice nivel sau persoane obișnuite pot achiziționa spațiu publicitar pe panourile stradale sau din clădiri pentru câteva ore sau 30 de zile.Și-au dezvoltat business-ul anul acesta în America prin colaborări cu vedete internaționale precum Snoop Dogg, dar și prin campanii de guerilla marketing, cum a fost implicarea în trendul Gamestop, când panoul publicat în Times Square a devenit cel mai popular post pe Reddit din 2021.
TPS Engage e un startup care e deja de câțiva ani pe piață, care au avut o investiție seed de un milion de dolari și sunt în căutarea primei investiții de tip Series A. Au ecrane digitale în peste 35 de piețe, iar majoriatea acestora sunt în Statele Unite, dar și în Europa de Vest, Australia, Dubai sau Asia.
„Avem unități premium, cum sunt cele din Times Square, dar și unele targetate în magazine de tipul Mega Image, până la totemuri pe trotuare și mall-uri. E o diversitate destul de mare”, spune Bogdan Savonea, unul dintre fondatori.
TPS Engage nu deține ecranele pe care poate livra publicitate, ci lucrează prin platforme care le furnizează. Ei se conectează la platforma respectivă și primesc acces la tot inventarul de ecrane.
Recomedica
Recomedica PRO este o platformă medicală online, ce funcționează ca un agregator de servicii medicale prin abonament. Obiectivul nostru este să aducem utilizatorilor cât mai aproape și cât mai la îndemână sprijinul medical de care au nevoie prin contactarea rapidă a unui medic.
Recomedica PRO asigură disponibilitatea medicilor generaliști și specialiști din platformă, care sunt online 24/7 și răspund solicitărilor medicale în mai puțin de o oră. Astfel, platforma asigură utilizatorilor accesul la servicii medicale în mod simplificat, oferind triere medicală și recomandări adaptate problemelor de sănătate ale fiecărui utilizator.
Recomedica, startup-ul românesc de telemedicină, evaluat la 3,5 mil. euro, a ajuns în mai puțin de o săptămână de la listarea pe platforma de crowdfunding Seedblink la o investiție de 280.000 de euro.
Recomedica urmărește o creștere exponențială în următorii ani, având ca obiectiv pentru următoare 24 de luni să ajungă la o valoare de piață de 35 de milioane de euro, piața de telemedicină fiind într-o creștere continuă ca urmare a impactului pandemiei din 2020.