Susținut de partenerul AWS al VTEX, raportul evidențiază oportunități importante de investiții pentru retailerii care doresc să obțină o creștere profitabilă, în ciuda regresiei economice. Acest raport arată în mod special provocările comerțului digital, noua eră a profitabilității și modul în care retailerii pot obține această profitabilitate în 2023, punând din nou atenția asupra clientului și a nevoilor lui.
“Într-o epocă a creșterii cu orice preț, este foarte greu pentru o companie precum Carrefour să rămână competitivă, în condițiile în care există foarte multe cheltuieli nejustificate pentru o creștere care nu este în mod normal specifică unor companii de retail mari și publice. Însă, acum suntem într-un mediu concurențial mai echitabil cu ceilalți jucători din piață. Concurăm cu jucători digitali mari, care au printre cele mai bune talente de pe piață, așa că strategia noastră a fost să trecem pe platforma VTEX pentru a avea o bază solidă care să poată îndeplini nevoile noastre de business și care să ne permită să ne concentrăm pe extinderea afacerii noastre. Am făcut asta și ne-am dublat afacerea în ultimele 12 luni”, a spus Samuel James, Chief Digital Officer (CDO) în cadrul Carrefour Group Brazilia, client VTEX, care a participat la panelul Big Ideas la NRF.
Regulile comerțului au fost rescrise de la începutul pandemiei, accentul fiind pus pe creștere în detrimentul profitabilității comercianților. Cu toate acestea, un studiu recent al Publicis Sapient a arătat că 37% dintre retaileri spun că piața de ecommerce nu își atinge obiectivele de profitabilitate.
"Pandemia a declanșat era creșterii cu orice preț, iar retailerii se confruntă cu așteptări mai mari din partea cumpărătorilor în timp ce gestionează provocări financiare. Retailerii simt presiunea de a genera profit, iar aceștia nu sunt siguri ce investiții îi vor ajuta să facă schimbări de impact și să le ofere rentabilitatea investiției. Prin descoperirile noastre din acest raport, oferim retailerilor instrumentele de care au nevoie pentru a lua deciziile potrivite pentru ei și afacerea lor", spune Jordan Jewell, autor al raportului, fost analist în cadrul IDC și actual director pe strategii de creștere a retailerilor în cadrul VTEX.
Evaluând ce va genera creștere pe termen lung, VTEX recomandă retailerilor să se concentreze pe următoarele trei strategii:
- Maximizați potențialul clienților existenți. Mare parte din profitul unui brand provine de la cei mai fideli clienți ai acestuia, așa că investiția în acest segment de clienți poate face o diferență uriașă în rentabilitate. Retailerii care investesc în acest sector ar trebui să își concentreze inițiativele pe păstrarea clienților, colectarea de date primare și comunicarea încrucișată pe canale.
- Transformați inventarierea și fulfillment-ul în punctele voastre forte. Raportul VTEX arată că 55% dintre branduri sunt încă în stadiile incipiente ale curbei de maturitate omnichannel. Investiția în această strategie – în special gestionarea stocurilor, managementul comenzilor și lanțului de aprovizionare – poate îmbunătăți satisfacția clienților. Aceste inițiative ar trebui să se concentreze pe tratarea proceselor de fulfillment ca pe un produs, unificarea inventarului și valorificarea modelelor de marketplace.
- Interacționează cu clienții în moduri noi. Piața comerțului digital este mai acerbă și mai competitivă decât oricând. Prin urmare, brandurile trebuie să facă mai mult decât să aplice tactici clasice pentru îmbunătățirea experienței clienților pentru a interacționa mai bine cu consumatorii, cum ar fi folosirea comerțului video și crearea de pagini de produse captivante, pentru a crește ratele de conversie și pentru a se diferenția de concurență.