TapTasty este un startup fondat de Adorian Chiorean, antreprenor cu experiență, care permite restaurantelor să-și creeze o aplicație personalizată, să aibă un control deplin asupra lor, să fidelizeze clienții și să administreze banii mai bine. Aplicația nu elimină nevoia de a avea un restaurant fizic sau de a folosi aplicații de livrări, ci vine în completarea acestor lucruri, pentru o digitalizare completă în HoReCa.
Un antreprenor în serie
Adorian Chiorean poate fi numit antreprenor în serie. A terminat Inginerie și Calculatoare la Oradea, iar apoi a avut rolul de IT manager într-o multinațională. După 2008 a decis să o ia pe calea antreprenoriatului și a înființat o firmă de dezvoltare software și outsourcing pentru a colabora cu Statele Unite și Vestul Europei.
În 2012 a lansat împreună cu doi prieteni și un produs pentru HoReCa, adică un PMS - un sistem de gestionare a proprietăților - pe care l-au vândut în 2021.
“Având expertiză în dezvoltarea și livrarea de proiecte diverse, am decis să investim în TapTasty, proiect în care sunt implicat 100%”, explică Adorian Chiorean.
Astfel, TapTasty vrea să convingă restaurantele să aibă aplicații proprii. Prin acestea, pot avea un control mai mare, pot livra, pot oferi promoții personalizate clienților, dar și să-și administreze baza de date mai bine. E o nevoie clară și care nu exclude alte metode de livrare, de exemplu.
“E o dezbatere în spatele utilității unei aplicații de mobil pentru un restaurant. M-am întors recent din SUA și am studiat strategiile brandurilor consacrate, McDonald's, KFC, Starbucks, Chick Fil A, Taco Bell și multe altele. Toate aceste companii au o strategie agresivă axată pe creșterea, consolidarea și fidelizarea comunităților lor de clienți prin utilizarea aplicațiilor de brand”, explică Adorian.
Nu doar o simplă aplicație de restaurant
Adorian explică faptul că TapTasty nu este doar o simplă aplicație de resturant, ci un sistem integrat prin care se pot primi comenzi, se pot livra, iar totul e fără comision.
“Beneficiază de meniuri digitale, pot crea programe de loializare, oferi plăți prin mobil, primi evaluări și feedback, gestiona rezervări și utiliza marketing omnichannel și marketing direcțional. Acest sistem integrat include website, aplicație de mobil, kiosk, comandă QR și POS, modul de dispatch, branding, vizibilitate și multe altele”, spune fondatorul TapTasty.
Practic, propunerea startup-ului este ca o firmă mică din HoReCa să aibă acces la modalități folosite de marile lanțuri mondiale.
După pandemie, digitalizarea este esențială pentru restaurante.
“Chiar daca unii proprietari de restaurante pot fi reticenți în a adopta tehnologiile digitale din diverse motive, cum ar fi costurile sau frica de a schimba modul tradițional de funcționare sau oferta mare de soluții de digitalizare, aspect ce duce la confuzie și dificultăți în alegerea celei mai potrivite pentru fiecare afacere în parte, consider că digitalizarea în HoReCa este o necesitate în era tehnologiei și a noilor comportamente ale consumatorilor.”, spune Adorian.
Practic, pentru un abonament lunar de 79 de euro, restaurantele nu trebuie să apeleze la servicii scumpe ale dezvoltatorilor pentru a avea o aplicație unde clienții să se înregistreze. Acolo pot face fidelizare, recurență și simțul comunității. Iar Adorian nu consideră că agregatorii cum ar fi Glovo, Tazz sau Bolt se exclud.
“Am ajuns la concluzia că pentru un restaurant, faptul că deține o aplicație personalizată nu exclude potențialul pe care îl aduc platformele de livrare, și nici viceversa. Pentru un restaurant listat pe una din aceste platforme, inițiativa de a recurge la a-și dezvolta propria aplicație poate fi considerată o mutare strategică înțeleaptă. În concluzie, aceste două variante sunt, aș spune eu, complementare și fiecare are rolul ei.”, spune Chiorean.
Din experiența de până acum, Adorian împarte clienții în două categorii.
“Prima categorie e cea a celor cu experiență, viziune și misiune. Aceștia folosesc la maximum TapTasty. În a doua categorie sunt cei care nu au o strategie și merg pe pilot automat. Chiar dacă rezultatele sunt total diferite, și cei care merg pe floating au comenzi și funcționează”, mai spune creatorul TapTasty.
Pe lângă abonamentul de 79 de euro mai există și servicii premium pentru cei care vor să investească mai mult.
Avantajele aplicației pentru un restaurant
Costurile cresc pentru restaurante, noile modificări fiscale le-ar putea afecta mai mult, dar pandemia a adus clar ideea că trebuie să investești și să accelerezi când lumea e provocatoare. Tehnologia poate aduce acces la noi clienți, dar poate ușura și munca angajaților, mai ales că aceștia sunt din ce în ce mai greu de găsit.
Promovarea, de asemenea, e esențială în HoReCa. Sunt multiple opțiuni astăzi. E greu să fidelizezi.
“Propunerea de marketing a TapTasty pentru restaurante se concentrează în mod special pe construirea și consolidarea bazei de date de clienți și, ulterior, pe creșterea frecvenței comenzilor din partea acestora prin diferite strategii. Am dezvoltat în TapTasty un model integrat de marketing cunoscut și sub numele de omnichannel marketing, axat pe clienți - scopul fiind îmbunătățirea experienței lor. Cu omnichannel marketing, mesajul este unitar pentru client. Canalele (website, aplicații de mobil, telefon, locație, social media) sunt integrate pentru a face experiența utilizatorului(consumatorului) cât mai fluentă posibil”, spune Adorian.
Astfel, prin aplicație restaurantele pot trimite notificări, email-uri de marketing și pot face campanii pe locații, cupoane, discount-uri și oferte speciale. Ba chiar pot face și un program Genius pentru restaurante, ca un abonement pe care-l ai în acel loc.
“Încurajăm loialitatea și fidelizarea clienților prin conversia in puncte(tokens) de loializare, oferim comanda de grup și carduri cadou. De asemenea, automatizăm procesul de marketing pentru o gestionare ușoară și eficientă.”, adaugă creatorul TapTasty.
Pe baza datelor din 2022, TapTasty a reușit să economisească aproximativ 1,5 milioane de euro pentru clienți și a crescut frecvența comenzilor cu 60%.
Cum se face acest lucru? Tehnologia reduce costurile, doar știm asta. Restaurantele pot să se bazeze pe aplicația proprie pentru a reduce din costurile de comisionare de pe platformele de livrare, pot integra campanii de marketing și funcționalități de self-ordering cum ar fi un kiosk sau o comandă QR la masă.
Acceleratorul InnovX-BCR pentru TapTasty
Startup-ul a fost acceptat în cohorta de startup-uri din 2023 a acceleratorului InnovX-BCR.
“Programul de accelerare de la InnovX-BCR ne-a oferit un imbold din mai multe puncte de vedere. Ne-a provocat să răspundem la întrebări dificile și ne-a deschis uși valoroase în ceea ce privește networking-ul. Participarea la InnovX-BCR ne-a ajutat să realizăm importanța faptului că trebuie să îți faci temele de acasă cu mare atenție, să te evaluezi în mod continuu și că dezvoltarea nu poate avea loc în izolare”, explică Adorian.
Astfel, el explică faptul că a învățat că dacă ai conexiuni cu alți profesioniști și colaborezi cu ei poți ajunge la succes și să depășești obstacolele din afacere.
Astfel, anul 2023 este pentru TapTasty unul al schimbărilor. În momentul de față vor să ridice o rundă de finanțare pentru a scala serviciul și să devină o soluție pentru cel puțin 100 de noi clienți.
De asemenea, explorează și zona internațională. “Ne concentrăm în special pe SUA și Marea Britanie. Vrem să aducem beneficiile și inovația în aceste piețe importante”, spune Chiorean.
El menționează că au ales SUA și UK datorită limbii. “E mai facil să abordăm aceste piețe deoarece putem oferi suport și comunica fluent în limba engleză cu potențiali parteneri și clienți. Ne permite să ne extindem și să ne concentrăm eforturile de a oferi servicii de calitate și soluții tehnologice inovatoare în aceste regiuni”, explică fondatorul TapTasty.
De altfel, pentru acest lucru și echipa a crescut. Sunt peste 10 persoane dedicate 100% proiectului. “Ne-a permis să ne concentrăm și să oferim o soluție de înaltă calitate pentru clienții noștri din industria HoReCa”, spune Adorian Chiroean.