The Last of Us Part II Remastered are o grafică îmbunătățită, rezoluție 4K nativ în modul Fidelity, 1440p upscaled la 4K în modul Performance, o opțiune Unlocked Framerate pentru televizoarele care acceptă VRR, rezoluție crescută a texturilor, calitate îmbunătățită a umbrelor, rata de eșantionare a animațiilor și altele.

Timpi de încărcare mai rapizi datorită SSD-ului PS5, feedback haptic în controllerul Dual Sense, ce crește imersiunea în joc, noi funcții de accesibilitate precum descrieri audio și speech to vibrations ce îi spune jucătorului când vorbește un personaj și ritmul vorbirii.

Un mod speedrun pentru cei pasionați de asta, skin-uri noi pentru personaje și tot felul de alte trucuri precum schimbarea vocii personajelor, cheat-uri, filtre, și așa mai departe. Poți vedea și concept artwork din joc și sigur unele o să fie mișto ca wallpapers.

Cea mai tare adiție pentru mine este includerea unui comentariu din partea dezvoltatorilor. Astfel am avut ocazia să-i aud pe creatorul Neil Druckmann, dar și pe actorii care au interpretat personajele comentând asupra faptelor din joc sau asupra momentului creației.

Așa am aflat lucruri noi și interesante. Poate eu sunt un nerd însă mi se pare fascinant să aflu cum au gândit povestea și motivul din spatele unor decizii. Afli puțin și cum a fost luată decizia care a înfuriat mulți fani și altele. Nu vreau să intru în detalii pentru că poate mai sunt oameni care încă nu știu povestea din acest al doilea joc.

De menționat că aceste momente de comentariu intră doar peste scenele cinematice, nu și în gameplay. Ceea ce-mi aduce aminte de o altă noutate: the lost levels.

În această ediție Naughty Dog a introdus trei niveluri care au fost tăiate din joc dintr-un motiv sau altul. Aceste trei niveluri sunt foarte scurte la ceva extraordinar, însă mi-au plăcut că au avut comentarii de la developeri și ne-au explicat care a fost rolul acestui nivel, motivul pentru care a fost tăiat, elementele de gameplay pe care le-au dezvoltat și așa mai departe. Din nou, pentru un pasionat de gaming, dar și de game development mi s-au părut foarte interesante. Și aș fi vrut și mai mult, nu doar aceste trei mici bucăți.

Pentru cei care se princep să cânte la chitară a fost introdus un nou mod de guitar play unde poți să schimbi personajul, decorul și să cânți cât vrei. Sunt chiar curios să văd clipuri cu oameni cântând melodii celebre în The Last of Us Part 2. Eu habar nu am să cânt așa că am zdrăngănit și eu puțin chitara.

Am lăsat marea noutate la final: un nou mod de joc numit No Return. Da, ai ocazia să joci ceva nou cu această versiune. Acesta un mod de supraviețuire roguelike conceput pentru a le permite jucătorilor să-și demonstreze curajul și priceperea în întâlniri aleatorii cu tot felul de inamici din joc și să experimenteze lupta din The Last of Us Part II într-o nouă formă.

Modul include o multitudine de personaje din care poți alege - unele dintre ele pot fi jucate pentru prima dată în franciza The Last of Us - care vin fiecare cu propriile trăsături pentru a se potrivi diferitelor stiluri de joc.

Cum funcționează No Return

Alegi un personaj cu care să joci, apoi ai cinci niveluri pe care trebuie să le termini înainte de a ajunge la boss. Scenele sunt diferite și se schimbă la fiecare joc și sunt în fiecare inamicul poate fi diferit - creaturi sau oameni de la diferite facțiuni. De asemenea, fiecare nivel are un mod de joc anume: assault, hunted, capture și holdout. În primul mod trebuie să elimini toți adversarii care vin în trei valuri, în haunted trebuie să supraviețuiști până când expiră timerul, în capture trebuie să ajungi la un seif, iar în holdout trebuie să-ți protejezi companionul.

Asta face ca lucrurile să fie fresh de-a lungul unui run. După fiecare nivel primești resurse pe care le poți folosi pentru a îmbunătăți armele, poți să cumperi alte arme, dispozitve care să te ajute în lupte. În plus, poți să-ți dezvolți personajul în diferite direcții - stealth, crafting și așa mai departe.

Fiind un joc The Last of Us accentul cade pe supraviețuire, furișare, utilizare a tuturor resurselor pe care le găsești. Nu prea poți să-i ataci direct deoarece nu ai foarte multe gloanțe și nici viață foarte lungă. Depinde și cu ce personaj joci. De exemplu, Abby este mai bună pe lupte de aproape, pe când Lev merge pe stealth, iar Dina pe crafting, iar Ellie are un gameplay balanced.

Jocul are mai multe moduri de dificultate de la very light la grounded (cel mai dificil) și zic de acum că am tot respectul pentru cei care vor bate jocul în modul grounded unde ai foarte puține resurse, iar HUD-ul și modul de ascultare nu funcționează la fel. Eu am început pe modul moderat și m-am chinuit destul de mult până să completez un run întreg. Mai ales că boșii pot fi neiertători.

Pentru un plus de nebunie, Naughty Dog a introdus moduri care alterează gameplay-ul. De exemplu, inamicii lasă în urmă bombe, inamicii au mai multă viață, viteză crescută sau inamicii sunt invizibili, însă sunt și moduri ajutătoare precum: loviturile melee fac ca inamicii să ia foc, jocul intră în slow motion după headshot-uri și așa mai departe. Sunt 26 de astfel de moduri și în combinație cu natura aleatoare a modurilor de joc și cu hărțile, experiența rămâne fresh pentru mult timp. Un alt quality of life feature este faptul că dacă ai terminat un nivel poți să închizi consola și reiei cursa de unde ai rămas.

La fel cum DLC-ul Valhalla al lui God of War a surprins pe toată lumea cu ce oferă, cred că și No Return se ridică la același nivel, din punct de vedere al gameplay-ului.

Așadar, după cum ați putut vedea și voi, această versiune a The Last of Us Part 2 de PS5 aduce multe noutăți și dacă ești fan cred că e un must upgrade, dacă nu ai încercat jocul acum este cea mai bună perioadă.