Uncharted este una dintre cele mai cunoscute serii exclusive PlayStation și reprezintă un model pentru jocurile de actiune și aventură, iar acum și gamerii de pe PC au ocazia să vadă despre ce este vorba. Colecția a fost remasterizată și pentru PS5 și despre asta am scris aici.

Uncharted este una dintre cele mai reușite serii de jocuri video realizate vreodată, iar asta se datorează unui cumul de factori, însă am putea vorbi în linii mari de povești de aventură reușite, personaje simpatice, locații exotice, puzzel-uri care-ți pun mintea la contribuție, acțiune, adrenalină și multe momente cinematice.

Despre Uncharted am mai vorbit în alte articole și acolo puteți afla mai multe despre cele două jocuri aflate în colecție, dar și despre cele de dinainte acestora. În acest material mă voi concentra pe experiența adusă pe PC și voi vorbi despre setări, DLSS sau calitatea portării de pe PlayStation pe PC.

Uncharted pe PC

Am rulat jocul pe un sistem cu o placă video Nvidia GeForce RTX 2080 Ti, procesor Ryzen 5 5600x, 32 GB memorie RAM și jocul a fost instalat pe un SSD. Cu toate că nu am cel mai performant sistem, jocul a rulat excelent și cu toate setările grafice la maximum, la rezoluție 3440 x 1440 pixeli, am avut constant peste 60 de FPS.

Însă la fel ca orice joc modern de pe PC, Uncharted: Legacy of Thieves Collection beneficiază de tehnologii precum DLSS sau FSR, care folosesc inteligența artificială pentru a crește performanța unui joc.

În cazul meu, activând DLSS pe modul Quality (rezoluție 2293 x 960 pixeli) aproape că mi-am dublat performanța în joc și am avut în jur de 100 de FPS. În cazul FSR situația a fost aceeași și pe modul Quality am avut tot în jur de 100 de FPS. Despre diferențele dintre FSR și DLSS am mai vorbit și în review-ul lui God of War atunci când a fost lansat pe PC.

Evident, modul nativ tot timpul va fi mai clar și va avea mai multe detalii, însă asta observi doar la o comparație atentă, iar atunci când te joci nu vei vedea o diferență. Cel puțin eu nu am văzut-o în timp real, ci doar la o analiză mai atentă.

Apoi mai este diferența dintre DLSS și FSR, iar mie îmi place mai mult imaginea produsă de software-ul Nvidia deoarece imaginea este mai clară, însă în Uncharted te poți juca și cu un slider de sharpness dacă dorești atât pe DLSS, cât și pe FSR.

Oricum ar fi jocul arată în continuare excelent pentru 2022 și indiferent de modul vizual pe care-l vei alege eu cred că jocul va arata frumos și va rula bine.

Uncharted: Legacy of Thieves Collection poate fi jucat cu un controller de PlayStation, însă eu am vrut să o fac cu mouse și tastatură și pot spune că jocul a fost portat bine, din punctul ăsta de vedere. Controlul este bun pentru mouse și tastatură, ba chiar eu am fost mai bun de data aceasta deoarece cu mouse-ul pot ținti mai bine și mai eficient decât o fac cu controllerul. Tastele alese de studio pentru control mi se par inspirate, însă dacă ție nu, atunci le poți schimba cu ușurință din setări după bunul plac.

Mie chiar îmi place noua strategie a PlayStation cu privire la aducerea jocurilor exclusive pe PC. Înainte chiar sufeream că nu le puteam juca și pe computerul de acasă, iar acum toată lumea se poate bucura de jocuri bune, indiferent dacă deții o anumită consolă sau nu. Da, trebuie să aștepți 1,2,3 ani, însă atunci când le primești pe PC, le primești optimizate și rulează foarte bine.

Toate jocurile PS portate pe PC au fost excelente din acest punct de vedere (nu am testat Horizon Zero Dawn, despre care am auzit că ar fi fost anumite probleme la lansare), iar Days Gone, God of War și acum Uncharted: Legacy of Thieves Collection sunt foarte bine optimizate pe PC.

PlayStation va rămâne destinația ideală pentru cei care vor să experimenteze imediat cele mai noi jocuri ale companiei, însă este bine că gamerii de pe PC nu mai sunt ignorați ca în trecut.