Lasă-ne comentarii pe Facebook, aici pe site sau pe YouTube, pentru a face lista celor mai importante dileme pe care le aveți, pentru ca Ana-Maria Udriște să poată răspunde. Ana este avocat și fondatoare a startup-urilor Avocatoo și Jurio. A fost trainer la tabăra de antreprenoriat Startup Your Life și speaker la evenimente TedX. De asemenea, este și mentor la Innovation Labs.

Pe Ana o poți găsi aici, pe LinkedIn.

Sunt foarte multe lucruri care pot fi prevăzute, iar ceea ce trebuie să știți este că administratorul este persoana pe care o numești să îndeplinească operațiuni în numele firmei tale. În video-ul anterior, am vorbit despre importanța administratorului firmei, acesta fiind persoana care reprezintă societatea în relația cu terțele persoane. Dar ce control au asociații unei afaceri asupra acestuia?

Există două tipuri de limitări, pe care Ana le recomandă. Primul este din punct de vedere al duratei, adică mandatul său ar avea o durată limitată, urmând ca aceasta să fie prelungită sau nu, în funcție de rezultele sale. A doua limitare face referire la suma de bani la care are acces administratorul pentru anumite operațiuni, cum ar fi achiziționarea de echipamente sau diverse tranzacții.

În plus, pot fi limitatele și puterile operaționale ale adiministratorului, adică vor fi acțiuni pe care are el nu dreptul să le facă, cum ar fi să angajeze oameni pentru un anumit domeniu, dacă nu are aprobarea unora sau a tuturor asociaților.

Toate aceste dispoziții trebuie să fie indicate în actul constitutiv, menționat în materialul despre acordul de asociere, unde trebuiesă fie specificate împuternicirile și limitările administratorului.

Desemnarea unui administrator este benefică atunci când o societate are mai mulți asociați, pentru că acesta va fi reprezentantul unic în relație cu terți, facilitând, astfel, desfășurarea activităților și a diverselor tranzacții.

Indiferent de relația cu administratorul, este recomandat să fie impuse anumite limitări în atribuțiile acestuia, ca o formă de protecție a societății. Iar toate aceste aspecte trebuie puse pe hârtie, în funcție de modelul de business.