Cei mai afectați au fost absolvenții de studii vocaționale (peste 57%), care au arătat că evoluția lor profesională a regresat în 2020.

”Conform sondajului, angajații nu sunt dispuși să facă schimbări în carieră, dar cum tendința de digitalizare s-a accentuat și companiile au fost nevoite să apeleze la soluții digitale și să se descurce cu mai puțini oameni, cred este un moment bun pentru îmbunătățirea competențelor și pregătirea pentru munca viitorului. Această tendință este prezentă și în alte țări, precum Belgia și Olanda, și se va păstra și în continuare”, spune Călin Ștefănescu, Co-Founder și CEO la Happy Recruiter.

Dintre cei care și-au schimbat locul de muncă de la începutul pandemiei până în prezent, cei mai mulți au fost cei cu vârsta cuprinsă între 25-34 de ani (23.3% din respondenți), urmați de cei cu vârste între 18-24 de ani (21.8% din respondenți) și 35-44 de ani (17.4% din respondenți).

Munca de acasă aduce cu sine discuții legate de motivație și starea generală de bine a angajaților. Potrivit sondajului, doar 7,42% dintre respondenți se foarte motivați. În schimb, 50% se consideră demotivați sau foarte demotivați. Principalele provocări întâmpinate de angajați în munca de acasă sunt echilibrul între muncă și familie, indicat de 31,4% dintre respondenți și lipsa interacțiunilor sociale (17,9%). Alte răspunsuri vizează aspecte de ordin logistic: acces la tehnologie 14,7%, restricții de spațiu 9,32% sau utilizarea anumitor aplicații: 6.3%.

”Sentimentul angajaților față de impactul lucrului de acasă asupra moralului lor este în strânsă cauzalitate cu presiunea emoțională puternică a izolării sau lipsei de socializare, mai ales pentru cei singuri sau cu copii. Starea de bine a angajaților (well-being) este esențială pentru productivitate, dar și pentru sănătatea oamenilor, iar companiile au început să investească în programe dedicate”, a declarat Oana Munteanu, Senior Manager People & Organisation PwC România.

Pe de altă parte, munca de acasă cu instrumente online a scos la iveală multe dezechilibre la nivelul pregătirii digitale a angajaților și o nevoie de îmbunătățire a competențelor acestora. Potrivit sondajului, nevoia de a dobândi abilități noi este mai degrabă importantă pentru cei cu studii universitare (27,9%) și postuniversitare (20,45%), în timp ce în zonele cele mai expuse digitalizarii rapide - angajații cu studii vocaționale/ liceale - interesul este mult mai scăzut, de doar 13,76%.

”Companiile pot profita de această criză pentru a investi în programe de digitalizare, mai ales că formarea online este acum disponibilă indiferent de locația cursantului. Persoanele curioase, care vor căuta mereu să învețe și sa se reinventeze, vor dobândi mai repede competențele necesare pentru a se adapta cerințelor pieței muncii”, a declarat Carmen Ciulacu, General Manager Digital Stack, divizia de business a Școlii Informale de IT.

Sondajul a fost realizat de HappyRecruiter.com prin Dora, Robotul de Recrutare, pe un eșantion la nivel național de 2.345 persoane. Sondajul complet poate fi găsit aici.

HappyRecruiter.com este o platforma de recrutare digitală în social media, cu Dora, robotul de recrutare; un ecosistem digital care ajută companiile să crească performanța recrutării. Înființată în 2018, compania a realizat peste 750,000 de interviuri în primii doi ani și jumătate. Printre clienții locali se numără Banca Transilvania, Rewe Romania (Penny Market), First Bank, McDonalds și alții. Happy Recruiter face parte din Grupul House of HR.