În luna septembrie, majoritatea consumatorilor au cumpărat articole de fashion doar din mediul offline (57%), iar 48% dintre consumatori au preferat magazinele specializate din mall-uri.

Doar 2 din 10 consumatori (21%) au ales să cumpere exclusiv din mediul online, în special din magazine specializate de fashion (16%). Alți 22% dintre consumatori au făcut cumpărături de fashion atât din magazinele fizice, cât și din cele online (omnichannel).

Media coșului de cumpărături este mai mare în mediul online (314 lei / cumpărătură) comparativ cu bugetul cheltuit în magazinele fizice (282 lei / cumpărătură).

71% dintre consumatori și-au îndreptat atenția către articole de îmbrăcăminte în luna septembrie, în creștere față de lunile anterioare, marcând începutul sezonului de iarnă.

41% dintre consumatori au cumpărat încălțăminte în luna septembrie, 30% dintre aceștia alegând achizițiile din mediul online.

În ceea ce privește brandurile alese, topurile sunt conduse de H&M pentru îmbrăcăminte și Deichmann pentru încălțăminte.

“Remarcăm o apetență a românilor de a cumpăra din mediul offline, în ciuda restricțiilor impuse de pandemie. Vom continua să urmărim schimbările din piață și în lunile următoare, pentru a vedea cum impactează creșterea numărului de cazuri de COVID-19 comportamentele de cumpărare. De altfel, chiar acesta este gândul cu care am pornit primul studiu în timp real din România: să oferim un instrument pentru decizii strategice, care reflectă schimbările din piață, în timp ce au loc.”, menționează Corina Cimpoca, fondatoarea MKOR Consulting.

Studiul Consumer Trends.Live este realizat lunar de compania de cercetare MKOR Consulting, pe eșantioane reprezentative național, pe criterii de gen, vârstă și regiune, de minim 400 de respondenți. Studiul monitorizează 7 industrii diferite, de la începutul anului 2021: Fashion, Beauty & Care, Bijuterii & Ceasuri, IT&C, Electronice & Electrocasnice, Mobilier & Decorațiuni, DIY.