Startup Your Story este o serie de articole prin care spunem poveștile participanților la edițiile anterioare ale taberei Startup Your Life. Este atât un fel de a le mulțumi, cât și o modalitate de a-ți arăta ție, viitor participant, cine ți-ar putea fi colegii și cum te influențează tabăra. Înscrie-te acum la tabăra Startup Your Life.

Dan Crețu a fost participant la tabăra de antreprenoriat Startup Your Life #4, din octombrie 2018, iar în acest moment se concentrează, în mare parte din timp, pe dezvoltarea platformei de property management OptimRent, unul dintre startup-urile câștigătoare de la Real Estate Hackathon Aceasta ajută platforma prin care administrezi apartamentele închiriate.

Școala de IT - cursuri de programare

În paralel, dar cu o mai mică implicare acum, Dan se ocupă și de EnerEd IT Academy, o școală de IT fondată la Iași în 2015, împreună cu Radu Șoimu, unul dintre cofondatorii OptimRent. Unul dintre scopurile acestui proiect este de a iniția în programare persoane fără experiență care totuși doresc să încerce o carieră în IT. Sunt și cursuri de avansați, pentru cei care doresc a se specializa în tehnologii specifice. „Astfel, a fost minunat să reușim în acești ani să integrăm în această dinamică industrie mare parte dintre cursanții noștri”, afirmă cofondatorul.

În OptimRent, sunt acum 3 cofondatori, prieteni de 25 de ani, care au absolvit același liceu de informatică “Grigore C Moisil” din Iași. Ceilalți doi cofondatori, Radu Șoimu și Narcis Radu, au la rândul lor experiență în antreprenoriat, și mai ales în outsourcing IT.

Platforma prin care administrezi apartamentele închiriate

De-a lungul timpului, Dan a activat în domenii precum auto, leasing, construcții, IT. „Proiectele imobiliare dezvoltate și interacțiunea cu alți jucători importanți din acest domeniu din ultimii ani m-au făcut să descopăr noi oportunități de digitalizare în real estate”, afirmă el, dând exemplu ideea ce a stat în spatele dezvoltării acestei platforme online de property management, OptimRent.

„În urmă cu ceva ani, având apartamente oferite spre închiriere, am constatat că activitățile repetitive specifice acestui tip de activitate consumă foarte mult timp, iar eu nu puteam fi nici eficient, nici operativ pe cât mi-aș fi dorit, mai ales în rezolvarea problemelor de mentenanță”, povestește Dan.

„În același timp, și statisticile de pe internet confirmă faptul că administrarea unui imobil închiriat necesită lunar 3-4 ore, ceea ce însumează anual în medie 40 ore, iar dacă în acel an trebuie să schimbi chiriașii, timpul consumat se dublează. Asta înseamnă că anual trebuie să aloci cel puțin 80 de ore, echivalentul a 10 zile lucrătoare, timp care putea fi utilizat pentru alte activități mai importante și mai profitabile sau, de ce nu, pentru o vacanță. Dacă ai în administrare mai multe apartamente, timpul alocat se multiplică aproape proporțional cu numărul apartamentelor închiriate, iar asta poate însemna mai mult personal desemnat pentru administrare de către cei care derulează o astfel de afacere.”, prezintă el situația din imobiliare.

De asemenea, Dan remarcă faptul că domeniul bancar, cel de asigurări și chiar ANAF sunt într-un stadiu avansat de digitalizare spre deosebire de domeniul imobiliar, unde, în afară de unele softuri specifice, au luat amploare doar site-urile ce publică anunțuri de vânzare/ cumpărare a imobilelor.

Astfel, având și o implicare în domeniul IT, el a considerat oportună dezvoltarea unei platforme online de administrare eficientă și transparentă a proprietăților rezidențiale și în special a apartamentelor închiriate. Potrivit lui, beneficiul cel mai important pentru utilizatorii platformei, proprietari, manageri de proprietăți sau chiriași va fi o scădere cu 70% a timpului alocat administrării.

OptimRent oferă o suită de instrumente integrate

  • plata chiriei și a facturilor de utilități;
  • managementul documentelor, contractelor de închiriere;
  • agregarea facturilor de utilități în mod automat, generându-se atât rapoarte detaliate privind consumul de energie, gaz, apă, cât și notificări în cazul unor consumuri anormale;
  • urmărirea și rezolvarea cererilor de mentenanță creând o conexiune între prestatorii de servicii și proprietarii de apartamente;
  • recenzii și calificative în urma cărora atât chiriașii, cât și proprietarii de imobile își vor putea construi un istoric pozitiv, ce-i va ajută la următoarele închirieri;
  • sfaturi juridice și financiare legate de activitatea de închiriere.

Platforma nu va fi destinată doar activității de închiriere, ci oricărui proprietar de locuința, ce are astfel acces la un instrument prin intermediul căruia își poate ține evidență plăților, a facturilor și a consumului de utilități.

De asemenea, OptimRent.ro utilizează datele aferente consumului de utilități pentru realizarea unui studiu privind eficiența energetică a clădirilor și modalități de îmbunătățire a acesteia.

Dan spune că, după lansarea versiunii beta, vor putea oferi spre testare aplicația primilor utilizatori. „Urmărind feedback-ul generat de aceștia, vom putea ajusta funcționalitățile deja existente, astfel încât acestea să ajungă la o formă utilă și ușor de folosit pentru viitorii clienți. De asemenea, vom încerca să integrăm și alte soluții digitale ce furnizează funcționalități complementare celor oferite de noi, având deja discuții avansate în acest sens.”

În ceea ce privește EnerEd IT Academy, spune că încearcă tot timpul să țină pasul cu tehnologiile actuale introducând cursuri noi, adaptate pieței actuale și să dezvolte partea de servicii oferite companiilor.

Tabăra StartUp Your Life - networking cu mentori și antreprenori ca tine

Așa cum spunem la început, Dan a fost cu noi în tabăra de antreprenoriat Startup Your Life ediția #4, despre care spune că „este o ocazie de a face cu adevărat networking, dar într-o atmosferă relaxată, iar pentru asta a contat enorm faptul că majoritatea speakerilor au rămas mai multe zile în tabără, astfel încât fiecare participant să reușească să interacționeze cu ei și să aibă parte de o părere avizată pentru ideea lor de business”, mărturisește el.

5 motive pentru care să te înscrii în tabăra de antreprenoriat Startup Your Life.

„Și da, e adevărat că o astfel de participare e o oportunitate să iei contact și cu alți inițiatori de startup-uri și să afli de la ei cu ce probleme se confruntă și ce soluții au găsit pentru promovare și finanțare, și aș menționa aici discuția cu Adrian Cernat, fondatorul SmartDreamers. Acum, când pregătim campania de marketing pentru lansarea platformei noastre OptimRent.ro, primul gând a fost să apelez la Gabriela Bejan - Digital Tailors Agency - de asemenea speaker în tabăra Startup Your Life, dată fiind expertiză ei în brand awareness. În ceea ce privește organizatorii, rareori vezi o echipă atât de faină și de bine închegată, și care să comunice atât de ok cu orice participant la eveniment.”, concluzionează Dan Crețu.

Cu Gabriela Bejan te poți întâlni online miercuri, 24 aprilie, în cadrul unui webinar despre marketingul online și social media. Rămâi pe start-up.ro sau BizTool.ro pentru a-l urmări.

Nouă nu ne rămâne decât să mulțumim participanților pentru încrederea de a merge cu noi în tabără și feedback-ul pozitiv și ne asigurăm că ediția #5 va fi cel puțin la fel de reușită. Vino și tu cu noi în tabără, ca să înveți de la mentori cu experiență și să faci schimb de experiență cu antreprenorii care se confruntă cu aceleași probleme ca și tine.