Tappy este descris de către Misha Popescu, Brand Manager al companiei, drept un digital smart promoter. Noi vom încerca să-l explicăm mai simplu.

Metoda tradițională prin care brandurile își promovează noile produse într-un supermarket e să angajeze promoteri. Tineri care împart noile produse sau invită oamenii să cumpere un produs pentru a primi unul gratuit.

Problema acestei metode a fost descoperită prima oară de cei de la Tappy în pandemie, când metoda nu a mai putut fi aplicată din cauza restricțiilor cauzate de Covid. Ulterior, au realizat că un promoter nu poate fi disponibil 24 de ore din 24 și nici 7 zile din 7. Plus că experiența poate fi uneori plictisitoare.

Din aceste concluzii despre piață s-a născut Tappy, care e un dispozitiv fizic sub forma unui vendomat care poate oferi produse gratuite, are un ecran unde utilizatorii pot lăsa un număr de telefon sau un mail, ba chiar pot juca un joc creat de către Tappy și brandul cu care lucrează.

De asemenea, Tappy poate funcționa prin scanarea bonului de la casă pentru a primi un produs suplimentar, adică oferte de tip 1+1. E o încercare de a transforma retailul tradițional, mai ales că de multe ori companiile ar vrea să afle mai multe date despre utilizatori, dar e dificil prin promoțiile tradiționale din magazin.

O campanie integrată pentru companii

Tappy acționează ca o agenție pentru branduri. Creează mecanismul de interacțiune a utilizatorilor cu dispozitivul, pot crea jocul, creațiile grafice și apoi implementarea.

„Dacă un brand vrea să scoată pe piață un produs sau poate să facă un test înainte de lansarea oficială, poate folosi Tappy și noi facem astfel și partea de market research pentru a afla de la consumatori informații despre ce îi face să cumpere anumite produse, frecvența lor, toate informațiile pe care un brand ar dori să le afle, de exemplu, în cadrul unui focus grup”, spune Misha Popescu în cadrul unui interviu acordat start-up.ro.

„În retail inovația este la mare cerere. Până și campaniile cu promoteri fizici trebuie să aibă o nouă abordare, pentru că din cercetările noastre, oamenii încep să se simtă agasați de promoteri în magazine, deși românii, de exemplu, sunt mari amatori de promoții”, spune Misha Popescu.

„Așa că Tappy nu oferă doar posibilitatea de a transmite un mesaj 24/24, dar și într-o formă actualizată la timpurile noastre. Tappy are o interfață, un software cu care consumatorii interacționează. Fie prin jocuri, prin teatralizări, o interacțiune memorabilă care poate să creeze o legătură mult mai puternică cu persoana din magazin”, spune Misha, care vine în echipa Tappy cu experiență îndelungată în industria FMCG.

Tappy deține toate vendomatele pe care le folosește, are 32 în momentul de față, acestea au șase rafturi și pot acomoda de la plictulețe până la detergenți sau PET-uri de bere. În plus, ele pot fi personalizate nu doar la software, ci și la modul cum arată. De exemplu, pentru brandul Persil Tappy a făcut vendomatul să arate ca o mașină de spălat pentru a atrage clienții.

„Oferi servicii full service clientului. Brandul vine la noi, ne explică ce obiective are în campanie și noi creăm un concept, un mecanism, dezvoltăm software, implementăm și raportăm. Unul dintre beneficiile Tappy este că poate fi folosit fără niciun fel de aplicație de telefon și ai o plajă mare de consumatori la care poți ajunge, indiferent de vârsta lor”, spune Misha Popescu.

„În Polonia am avut o campanie unde consumatorii trebuiau să joace niște puzzle-uri ca să obțină o mostră dintr-un produs. Avantajul de a avea raportare în timp real, dincolo de faptul că brandul vede rezultatele instantaneu, e că ne putem da seama cum putem optimiza campania. În cazul din Polonia, am realizat că trebuie să prelungim timpul pentru rezolvarea puzzle-ului ca utilizatorii să aibă o experiență plăcută”, spune brand managerul Tappy.ro.

Tappy a avut până acum campanii în Dubai, Marea Britanie, Polonia, iar astăzi negociază campanii în Grecia, Serbia și Bulgaria. Evident, pe lângă campaniile din România. Acest lucru s-a întâmplat și cu ajutorul recomandărilor, pentru că în România clienții pentru care au lucrat sunt multinaționale cu operațiuni în mai multe țări.

Conform datelor de până acum, șansele ca o persoană să interacționeze cu mecanismele Tappy sunt cu 70% mai mare față de contextul în care instrucțiunile ar fi la raft sau pe un carton fizic, care nu interacționează cu clienții magazinului.

Ce tip de date pot afla brandurile

Companiile vor să aibă date despre utilizatori. Să știe cine le sunt clienții. Dar atunci când fac campanii în magazine, acest lucru pare imposibil. Cu ajutorul tehnologiei, lucrurile acestea ar putea să se schimbe.

„Brandurile pot afla informațiile de pe bon, dacă este o asemenea campanie. Astfel, își dau seama ce cumpărături faci, care este coșul, dacă pe lângă produsul lor ai cumpărat și o salată. Lucruri care descriu consumatorul. Apoi pot să obțină direct de la tine numărul de telefon, adresa de email, dar și diferite informații sub forma unui sondaj pe ecranul lui Tappy”, spune Misha Popescu.

Ea spune că Tappy leagă trei departamente - vânzări, marketing și insight analytics. Pe lângă acest lucru, Tappy poate fi folosit pentru diferite produse, având și posibilitatea, la nevoie, de a avea modalități de scanare a datelor de buletin.

Pe lângă hipermarket-uri, Tappy poate fi scos și în lume. Astfel, în cadrul unui festival de muzică din România, Tappy a fost folosit pentru a oferi ochelari de soare din partea unui brand sponsor.