Proiectul este adus la nivel local de NEPI, proprietarul Promenada, și se va derula, în perioada 5-18 aprilie, în toate cele 12 centre comerciale pe care dezvoltatorul sud-african la deține la nivel local. Hainele aduse vor fi donate unor familii cu posibilități materiale reduse.

Proiectul se derulează în parteneriat cu organizația Let’s Do It, Romania!, care se va ocupa de partea logistică a campaniei.

Momentan, reprezentanții NEPI nu au stabilit dacă în acest an vor mai avea loc și alte campanii de donații sub egida The Empty Shop, așteptând să vadă rezultatul primului proiect al magazinului gol, un concept în care clienții și vizitatorii mall-urilor din portofoliul NEPI sunt invitați nu pentru a goli rafturile, ci pentru a le umple cu haine pe care nu le mai îmbracă, pentru a fi donate unor familii cu posibilități materiale reduse.

”Prin deschiderea The Empty Shop și a celorlalte 12 puncte de colectare din mall-urile noastre din țară ne-am propus să derulăm cea mai amplă campanie de strângere de haine: 20 de tone în două săptămâni. Zilnic, sute de mii de oameni trec pragul centrelor noastre comerciale din toată țara, pentru cumpărături, în drum spre serviciu, pentru a lua masa sau pentru a se relaxa. Acum le lansăm și o provocare: de a dărui în beneficiul persoanelor cu posibilități materiale reduse”, spune Corina Olteanu, Group PR Manager NEPI Rockastle.

Hainele, odată colectate, vor fi sortate, cu ajutorul a 50 de voluntari Let’s Do It, Romania!, apoi curățate, cu ajutorul Ariel și Lenor, și livrate unui număr de 1.000 de familii din județele Maramureș, Neamț, Iași, Constanța, Târgu Jiu, Călărași, Ialomița.

”Colectările de asemenea amploare implică eforturi logistice uriașe și faptul că avem un magazin dedicat în care putem face sortare, dar și alte puncte de colectare în mall-uri, ceea ce înseamnă expunere către un număr mai mare de potențiali donatori, ne ajută să ne concetrăm eforturile pe o perioadă mai scurtă de timp cu rezultate mai bune. Campania face parte din strategia Let’s do it, Romania! de combatere a risipei si de susținere a educației și vă invităm cu drag să susținem cât mai multe familii”, declarat Andrei Coșuleanu, Board Member „Let’s do it, Romania!”

Anul trecut, Let’s Do It, Romania! a colectat în cadrul programului propriu Let’s Share & Care! 7 de tone de îmbrăcăminte, dar și jucării, rechizite și mobilier, direcționate către 850 de copii și familiile acestora din cinci județe ale țării.

Hainele strânse vor fi distribuite unor comunități în care riscul de abandon școlar datorat lipsei unor bunuri materiale de bază, cum ar fi hrana, alimentele sau îmbrăcămintea pentru copiii este foarte ridicat.

Inițiativa NEPI și Let’s Do It, Romania! Vine în contextul în care, conform celor mai recente date Eurostat, România este a treia țară europeană cu cea mai mare rată a abandonului școlar, de 18,5%, după Malta și Spania. În același timp, România deține cel mai mare procent de copii săraci (grupa de vârstă 0-17ani) din Europa care atrage după sine riscul excluderii sociale.

Magazinul The Empty Shop este amplasat la nivelul 1 al mall-ului Promenada și este deschis în perioada 5 aprilie – 18 aprilie, în intervalul orar 10.00 – 22.00. Celelalte puncte de colectare vor fi organizate în mall-urile City Park Constanța, Shopping City Timișoara, Shopping City Galați, Brăila Mall, Shopping City Piatra Neamț, Ploiești Shopping City, Shopping City Deva, Aurora Shopping Mall (Buzău), Shopping City Târgu Jiu, Severin Shopping Center, Shopping City Râmnicu Vâlcea, Shopping City Sibiu. Magazinul este dedicat colectării exclusive de îmbrăcăminte.