Samsung a fost primul producător care a introdus un telefon pliabil, în urmă cu câțiva ani. O perioadă a fost singura companie pe acest segment apoi au intrat Huawei, Motorola, Xiaomi, Oppo, iar mai nou și Google. Au evoluat și la nivel de utilizare software, dar și la construcție hardware. De fapt, modelele Samsung Flip 5 și Fold 5 se închid plat anul acesta, o schimbare binevenită și așteptată.

Telefoanele pliabile: Fold sau Flip?

Dacă ești curios să vezi și tu noile telefoane, dar și alte gadgeturi prezentate de Samsung atunci vezi impresiile noastre aici.

„Suntem la cincea generație deja de telefoane pliabile și au avut o dezvoltare accelerată, adică de la an la an există o creștere a numărului de telefoane pliabile pe care le livrăm clienților noștri anul trecut. De exemplu, global, toată piața de pliabile a fost undeva la 13 milioane”, spune Tiberiu Dobre.

Ajutată de notorietatea brandului, dar și de o prezență pe foarte multe piețe, Samsung are cele mai multe unități vândute de telefoane pliabile la nivel global, „cam 10 milioane”. Tiberiu Dobre nu dezvăluie cât e piața locală, dar precizează că oamenii sunt mai mult interesați de Samsung Flip decât de Samsung Fold.

„Două treimi din numărul pliabilelor vândute este reprezentat de Flip și cealaltă treime de către Fold”, menționează reprezentantul Samsung.

Potrivit lui Tiberiu Dobre, cele două telefoane adresează segmente de clienți foarte diferite. „Flipul este adresat celor care-și doresc multă expresivitate, să creeze conținut pentru social media. Pe de altă parte, Foldul este despre productivitate, este un instrument care te ajută să fii productiv prin portabilitatea și mobilitatea lui”.

Atracția pentru Samsung Flip este dată și de prețul mai redus decât cel al lui Fold. O diferență destul de mare chiar și la noua generație. Samsung Flip 5 are un preț de pornire de 6000 de lei, iar Samsung Fold 5 unul de 9400 de lei.

„Nu pot să afirm că atunci când faci o achiziție, prețul nu este important, dar sigur, la modul ideal, prețul n-ar trebui să ne influențeze. În primă instanță, ar trebui să pornim de la ce nevoi avem, ce ne dorim și apoi, pentru respectivele nevoi, dacă ne permitem sau nu să plătim prețul respectiv”, explică Tiberiu Dobre care menționează și faptul că piața de telefoane locală premium crește destul de repede.

Piața premium în concepția Samsung este cuprinsă de telefoane cu un preț de peste 3000 de lei.

„În anul ăsta, în primele cinci luni, 60% din piața de telefoane mobile sunt reprezentate de telefoanele premium, ceea ce înseamnă foarte mult. Anul trecut pe vremea asta era pe la 50% deci crește foarte bine zona de telefoane premium, în detrimentul zonei low end”, spune reprezentantul Samsung.

În legătură cu faptul că tot mai mulți producători de telefoane au început să producă modele pliabile, Tiberiu Dobre spune că este binevenit. „ Noi nu suntem adepții unei piețe nonconcurențiale, ba dimpotrivă. Competiția nu face decât să ne aducă și mai aproape de clienți și de experiențele pe care le-o oferim”.

Telefon pliabil din gama A?

Până acum, telefoanele pliabile au fost situate în zona premium, atât de la Samsung, cât și de la alți producători. Deci cumva acestea se adresează doar pasionaților sau celor cu venituri mai mari. Când vom vedea telefoane pliabile din gama A, cea midrange, a Samsung?

„În momentul ăsta asta este principala direcție, să avem un produs din ce în ce mai bun în zona aceasta și cu siguranță pe măsură ce ele vor căpăta o pondere din ce în ce mai mare între telefoanele premium probabil că va fi loc și pentru un telefon pliabil în zona de midrange, însă nu sunt în măsură să vă spun când se va întâmpla asta sau dacă se va întâmpla asta.”