Blugento este o soluție de ecommerce construită pe platforma Magento, cea mai populară platformă de comerț electronic din întreaga lume, şi este oferită clienților în format SaaS (Software as a Service).

Blugento oferă toate funcționalitățile necesare unui magazin online de succes, în baza unui abonament lunar și este integrat cu peste 100 de soluții de plată, ERP, curierat, marketing și alte servicii care oferă avantaje competitive magazinelor online.

În momentul acesta Blugento are peste 400 de clienți în România, ajung la 50 în Polonia și se extind în Franța.

Sandu Babașan (CEO) și Vlad Stănescu (CTO) au vorbit cu noi despre trendurile din ecommerce, planurile Blugento după ce anul acesta au primit o investiție de 1 milion de euro de la R22 Ventures din Polonia, dar și cum se dezvoltă pe piața din Franța.

Trenduri în ecommerce

“Anul trecut a fost un trend de integrare cu marketplace-uri. Anul acesta a apărut un trend de integrare cu marketplace-uri internaționale. Vor să vândă pe piețele europene. Toată lumea dorește automatizare. Vor să aibă fluxuri complete, de la update-uri de preț, stoc, circularea comenzilor, AWB-uri și facturi. E un lucru normal într-o piață în care costurile cu resursa umană cresc, trebuie să optimizezi costurile.”, a spus Vlad Stănescu.

Eu cred că creșterea serioasă în ecommerce va fi generată de capacitatea noastră de a internaționaliza afacerile. Să ne propunem să vindem internațional. Există soluții de curierat care livrează a doua zi în Europa. Bariera de limbă nu ar mai trebui să existe. Există soluții SaaS care traduc automatizat conținutul în proproție de 97%. Modulul de business to business este, de asemenea, foarte relevant. Organizațiile trebuie să aibă un catalog digital. Pentru că toți reselleri se vor conecta la acel catalog în baza de date.”, a completat și Sandu Babașan.

Blugento a fost și partenerul taberei de antreprenoriat Startup Your Life, oferind afacerilor prezente la evenimentul nostru care vor să se extindă online un abonament gratuit de 6 luni, cu tot cu implementare.

Ecommerce din România în toată Europa - cum faci asta?

Un trend menționat de ambii e dorința antreprenorilor de a vinde din România în toată Europa. Practic să ai un site tradus, să ai o echipă care să vândă în străinătate și să livrezi a doua zi. De asemenea, e vorba și despre integrarea cu marketplace-uri europene, cum ar fi platformele Amazon și nu numai, mai ales că și eMAG are o prezență destul de mare în Europa Centrală și de Est. Dar cum faci asta?

“Trebuie să ne asigurăm că avem tradus totul și localizat. De asemenea, trebuie să ne asigurăm că înțelegem cadrul legal specific al acelei piețe. Proiectele trebuie să fie multicurrency, în moneda locală. Desigur că va trebui să arătăm elemente de încredere specifice pentru acea piață. De exemplu, în România acest lucru e posibilitatea de a face plată cu ramburs. În Germania este exclus total acel concept și mergem pe plata cu cardul online.”, a spus Sandu Babașan.

Fondatorul Blguento recomandă organizațiilor să lucreze cu echipe de comunicare locale în țările unde se extind, mai ales în zona de promovare digitală și performance marketing, pentru că firmele locale cunosc mai bine specificul pieței.

“Trebuie să te integrezi și cu soluții de efullfilment. Dacă vrei să intri pe piața din Germania, trimite paleți de marfă într-un depozit și livrarea se face direct de acolo, ca un client final să aibă aceeași experiență ca și în cazul jucătorilor local.”, a spus și Vlad Stănescu.

Zonele de creștere în comerțul electronic

“Zona de auto-moto începe să aibă tot mai multe proiecte. Unul dintre motive e că distribuitorii din domeniu au un catalog digital foarte bine pus la punct și facilitează resellerii”, a spus Babașan.

“Fashion e în continuare în creștere și ne place domeniul pentru că plus valoarea dată de designer este relevantă. Nu ne propunem să sfătuim clienții noștri să vândă la prețuri scăzute, ci să vândă la prețul corecte pentru a asigura dezvoltarea acestor afaceri. E o creștere și în zona de servicii digitale. Și prestatorii de servicii înțeleg că un site care are capacitatea de payment este, de fapt, un proces de ecommerce și trebuie să existe acel pas de plată online”, a mai adăugat fondatorul Blugento.

Blugento, 1 mil. de euro din Polonia. Extindere și spre Franța

Blugento, menționează cofondatorii, a avut mereu în plan o investiție, din 2012 când s-a scris prima linie de cod. În 2017 au primit o investiție din partea unor angel investori, iar anul acesta au primit un milion de euro de la R22 Ventures din Polonia.

“Am ajuns să lucrăm cu R22 pentru că avem aceleași principii de business, ei activând mult pe zona de hosting, au un portofoliu mare de clienți către care putem ajunge și noi. Venim ca o soluție naturală în portofoliul de produse pe care le au”, a spus Sandu Babașan.

“Deja am început activitatea în Polonia cu un birou și primii angajați. Am angajat și în România colegi care să țină legătura cu clienții din Polonia. Partea de comunicare și sales va fi făcută direct din Polonia. Suportul îl vom păstra în Cluj-Napoca. Din decembrie vom intra pe piața din Franța. Avem deja câteva parteneriate interesante care ne vor ajuta să scalăm. Avantajul va fi că tuturor clienților le vom oferi posibilitatea să scaleze pe piețele unde ne aflăm și noi”, a mai spus fondatorul Blugento.

În momentul de față Blugento are 30 de angajați, dar caută în permanență să automatizeze anumite procese.

În vara lui 2020 vor lansa varianta 2.0 a software-ului lor care permite crearea de magazine online cu rapiditate. Vlad Stănescu se așteaptă la o eficientizare de 4-5 ori a proceselor, ceea ce va duce la o rapiditate de 4-5 ori mai mare cu același număr de angajați.

Blugento are în schimb un concept destul de clar când vine vorba asistența clienților. Nu vor să automatizeze acest lucru și să păstreze oameni la suport, pentru că magazinele din zona comerțului electronic au nevoie în permanență de susținere și sfaturi.

Cum funcționează abonamentul pentru magazinul online

Blugento propune pe piață o soluție SaaS, adică Software as a Service. Dacă vrei să deschizi un magazin online nu trebuie să te mai duci la o companie de dezvoltare care să-ți facă un proiect doar pentru tine, ci poți lucra cu firme ca Blugento la care plătești un abonament lunar.

“Tradițional comercianții mergeau la agenții de dezvoltare cu care dezvoltau un brief. Noi am funcționat cu o agenție la fel din 2005 până în 2018. Clienții plătesc costul de realizare care de cele mai multe ori este de zeci de mii de euro în funcție de platformă și nevoi. După aceea plătesc hosting lună de lună. De câte ori au nevoie de intervenții pe funcționalități și suport trebuie să plătească din nou”, a spus Vlad Stănescu.

În acel abonament Blugento se ocupă hosting, infrastructură, update-uri de securitate și dezvoltarea de funcționalități noi.

“Avem și o componentă de customer success, în care ajutăm comercianții să-și crească vânzările și în alte aspecte decât ce înseamnă funcționarea tehnică a magazinului. Îi ajutăm pe partea de marketing, social media, pay per click campaigns, optimizări cu ERP-uri”, a explicat Stănescu.

“Vorbim de un cod în care s-a investit probabil un milion de euro. Nu avem o limită legată de mărimea clientului pe care îl putem servi. Nevoile diferă, dar putem servisa clienți care vând în offline sute de milioane și își propun să intre în online, deja au niște aștepări cu privire la cum vor să fie reprezentanți în online. Dar putem să și migrăm magazine care astăzi nu performează, deși vând pe online milioane de euro. Numărul de vânzări și numărul de produse nu sunt o limită pentru noi”, a adăugat și Sandu Babașan.