Mai multe generații sub același acoperiș
Anul 2019 va aduce pe piața muncii un flux masiv de angajați care fac parte din Generația Z (19 - 23 de ani), alături de cei din Generația X și Baby Boomers. Fiecare dintre aceste categorii vin din medii culturale și economice diferite, astfel că și stilul de management trebuie să fie adaptat. Liderii trebuie să promoveze un mediu de lucru în care fiecare grup de angajați se simte apreciat și motivat să dea tot ce are mai bun.
Încurajarea diversității
Diversitatea în startup-uri rămâne o problemă actuală și în 2019, inclusiv Europa fiind neprietenoasă cu femeile care fondează startup-uri tech. În 2018, doar 24 dintre companiile incluse pe lista Forbes 500 aveau o femeie la conducere, asta chiar dacă mai multe surse susțin că există o legătură directă între leadership-ul feminin și rentabilitatea companiei. Așadar, liderii trebuie să creeze o cultură favorabilă pentru diversitatea de gen.
Timpul înseamnă bani
Au crescut așteptările consumatorilor - astăzi, mai mult ca oricând, ei vor să vadă rezultate imediate, iar companiile trebuie să învețe să țină pasul dacă vor să crească. În același timp, liderii sunt cei care trebuie să se asigure că nu se face rabat de la calitate, dar fără să forțeze angajații până la epuizare. Companiile care vor găsi echilibrul între viteză sporită și rezultate de înaltă calitate sunt cele care vor avea mai multe șanse să crească în 2019.
Asumarea răspunderii
Munca de la distanță ia amploare din mai multe motive: angajații vor să aibă mai multă flexibilitate, pentru angajatori asta înseamnă costuri mai mici și acces la o plajă mai mare de talente. Dar aceste avantaje nu vin fără anumite provocări, una dintre cele mai semnificative fiind responsabilitatea, sarcină care le revine liderilor. Aceștia trebuie să se asigure că atât ei, cât și angajații își asumă răspunderea și se ghidează după anumite standarde și valori.
Învățarea continuă
Anul 2018 a fost marcat de mai multe trenduri în lumea afacerilor, cele mai importante fiind tehnologia blockchain, chatbot-urile și alte instrumente bazate pe inteligența artificială. „Singurul lucru constant în viață este schimbarea”, spune o expresie celebră, iar asta înseamnă că business-urile trebuie să fie mereu pregătite să pivoteze și să se adapteze la aceste noi tendințe. De exemplu, președintele Nokia se asigură că orice angajat are noțiuni de bază în machine learning. El a început să studieze acest domeniu pe cont propriu pentru a se educa pe el și pentru a ajuta compania în același timp.