Într-un articol apărut în publicația Harvard Business Review, președintele Nokia vorbește apariția noilor tehnologii și impactul pe care l-ar avea inteligența artificială în aproape orice sferă. Risto Siilasmaa povestește cum și-a dat seama că nu ținea pasul cu progresul accelerat al tehnologiei machine learning și se întreba ce ar putea face pentru a se educa pe el și pentru a ajuta compania în același timp.

El spune că, în calitate de președinte al Nokia, a avut șansa de a se întâlni cu unii dintre cei mai buni cercetători în domeniul inteligenței artificiale, dar și-a dat seama că rămânea cu un handicap în ceea ce privește înțelegerea subiectului. Și-a dat seama că greșea atunci când lăsa pozițiile sale de președinte și CEO să îl definească, fiind obișnuit ca lucrurile să îi fie explicate, în loc să încerce să le înțeleagă singur.

Atunci a decis să studieze tehnologia machine learning pe cont propriu și să fie el cel care le explică altora, lucru care putea crește profilul tehnologiei machine la nivelul companiei Nokia. Siilasmaa recomandă cursul de machine learning, predat de Andrew Ng pe Coursera, platforma de învățare online. După ce a terminat cu acesta, CEO-ul Nokia a continuat cu două cursuri specializate pe Deep Learning și unul pe Convolutional Neural Networks, care se aplică cel mai frecvent la analizarea imaginilor vizuale.

Risto Siilasmaa spune că, pe măsură ce devenea tot mai familiarizat cu acest domeniu, continua să citească cercetări și articole despre arhitectura și algoritmii de machine learning pe care nu le acoperea Andrew Ng în cursul său. În cele din urmă, CEO-ul Nokia s-a concentrat pe partea cea mai dificilă, după cum spune el, și anume, să explice esența tehnologiei machine learning în cel mai simplu mod posibil, dar fără să-i scadă din importanță.

El a pus la punct cinci pași prin care să promoveze competențele AI, iar unul dintre aceștia este să-i facă pe toți angajații să se familiarizeze cu noțiunile de bază ale tehnologiei machine learning. Astfel, fiecare angajat trece printr-un proces obligatoriu, care presupune studierea noțiunilor legate de machine learning, urmat de un test online. Restul pașilor pe care îi propune Risto Siilasmaa îi găsiți în articolul din Harvard Business Review.

Foto credit: parempibisnes.fi