Continuăm seria Smart Business despre digitalizarea afacerilor tradiționale cu Terra Carpatica, un business care se ocupă cu organizarea de tururi culinare în județul Buzău. Cei de acolo organizează evenimente corporate și au în meniu bucate alese românești, cursuri de gătit, chiar și nunți.
Am stat de vorbă cu Juranda Kirschner, fondatoarea Terra Carpatica. Este pasionată de bucătăria românească și nu numai. E economist cu studii în Franța, iar de șase ani locuiește în județul Buzău: ”Acum câțiva ani m-am reîntors în țară împreună cu soțul meu. Am locuit în București o perioadă după care ne-am mutat spre regiunea Buzoiană. De șase ani dezvoltăm proiecte turistice, promovăm regiunea și ne-am concentrat pe team building-uri și evenimente culinare în sensul larg al cuvântului. Clienții noștri sunt corporații în 90% din cazuri și expați din România”.
Juranda a vrut să se întoarcă la origini. A călătorit mult cu ajutorul slujbei sale anterioare, însă, într-un final, a vrut să se stabilească în România. A vrut și a reușit să dezvolte regiunea Buzăului cu ajutorul business-urilor sale: ”Înainte să începem acest business și eu și soțul meu am lucrat pe post de consultanți pentru proiecte internaționale de dezvoltare. Era necesar să plecăm timp îndelungat. Apoi am hotărât să dezvoltăm altceva. Familia mea se trage din regiunea buzoiană. Acum șase ani, Buzăul nu exista pe harta turistică. Ne-am hotărât să îl adăugăm noi. Am înființat atunci asociația pentru dezvoltare și promovare a regiunii buzoiene și mai apoi Terra Carpatica, agenție de evenimente, pentru a putea completa activitățile asociației. Anul acesta am dezvoltat o activitate adiacentă, dulcețuri artizanale, care completează activitățile firmei și evenimentele culinare pe care le organizează”.
”Primul contact cu tehnologia l-am avut în primul an de facultate în Polonia. Atunci am început să lucrez cu Internetul. Apoi am locuit zece ani în Franța și doi în Germania. Majoritatea sistemelor erau digitalizate. Am așteptat cu răbdare ca ele să fie implementate și în România pentru a ne putea folosi de ele. De la început am folosit procese digitalizate. Pentru noi era mai simplu, funcțional și rapid”, a adăugat Juranda.
Am folosit de-a lungul timpului programe pentru marketing și promovare a activității noastre, am construit singuri paginile web ale firmei, le-am updatat mereu, folosind interfețe conectate la Internet
Digitalul este o parte integrantă în afacerea ei. Tot timpul caută să simplifice procedurile și procesele prin care firma trece în fiecare zi: ”Am folosit de-a lungul timpului programe pentru marketing și promovare a activității noastre, am construit singuri paginile web ale firmei, le-am updatat mereu, folosind interfețe conectate la Internet. Am folosit sisteme de newsletter cum este Mailchimp. De asemenea, lucrăm în sistemul Cloud de ceva vreme. Avem acces la informații atât noi cât și colaboratorii noștri”.
”Singurul lucru care frânează o afacere și dezvoltarea acesteia este pierderea de timp cu documentele, imposibilitatea de a avea o imagine clară asupra clienților și contabilității. Am căutat un sistem simplu de implementat, simplu de accesat și utilizat și am avut norocul să găsim Smart Bill. Cred că se împlinesc trei ani de când îl utilizăm”, a mai spus Kirschner.
Singurul lucru care frânează o afacere și dezvoltarea acesteia este pierderea de timp cu documentele, imposibilitatea de a avea o imagine clară asupra clienților și contabilității
Juranda folosește foarte des serviciile diverse de tip ”cloud” tocmai pentru a putea accesa diversele documente de care are nevoie oricând vrea, de pe orice dispozitiv are la îndemână. Așa are grijă să nu uite de niciun eveniment organizat, să aibă totul pus la punct așa cum trebuie: ”Dropbox este produsul pe care îl utilizăm și cu care lucrăm non-stop. Este updatat de fiecare dată când există această necesitate. Avem acces la toate informațiile despre produse, client, printr-un clic. Pot spune cu exactitate în ce dată și locație am organizat evenimente pentru clientul «x» și, în momentul în care același client dorește o altă ofertă, am posibilitatea de a nu mă repeta, indiferent dacă sunt sau nu la birou. Cloudul este conectat pe telefon și iPad”.
Nu cred că este vorba de temeri când vine vorba de serviciile digitale. Un produs nou trebuie încercat și îmbunătățit în cazul în care acest lucru este necesar
Deciziile privind achizițioanrea de produse noi se iau în familie, împreună cu soțul. Cei doi caută tot timpul metode de a reduce timpul pierdut cu diferite sarcini care ar putea fi făcute foarte ușor în mod automat: ”Nu cred că este vorba de temeri când vine vorba de serviciile digitale. Un produs nou trebuie încercat și îmbunătățit în cazul în care acest lucru este necesar. Întrebarea cea mai frecventă este cât timp îmi poate economisi un serviciu online pentru a mă putea ocupa de alte activități necesare funcționării și dezvoltării firmei. De obicei se ocupă soțul meu de achiziționarea produselor digitale. El este cel care a descoperit și Smart Bill și cel care are un feeling pentru platformele care ne-ar putea ajuta în business”
”Programele noi sunt necesare pentru ameliorarea imaginii firmei și promovarea activității acesteia. Nu în ultimul rând, îmi sunt necesare la păstrarea unor rețete de care mă folosesc mereu. Un bun exemplu este Cook’n. Avem de obicei o idee foarte precisă despre cum ar trebui să arate promovarea unui anumit produs și site-ul firmei. Învățăm să ne adaptăm timpurilor și pieței noastre. Programele noi dezvoltate ne vin în ajutor sau avem unele idei și pe parcurs căutăm programul care să ne ajute să le ducem la bun sfârșit”, mai spune Juranda.
Afacerile sunt într-o continuă schimbare de când digitalul a pus stăpânire pe piață. Totul este online acum. Dacă nu te adaptezi riști să rămâi în urmă. Am întrebat-o pe Juranda despre acest lucru: ”Nu cred că în ziua de azi mai există prea mult firme care să nu se folosească de acest canal pentru marketing și promovare. Cu siguranță există diferențe foarte mari față de trecut. Orice acțiune pe care o întreprindem sau informație pe care dorim să o transmitem clienților se face via Internet. Este metoda cea mai rapidă de interconectare între firmă și client”.
Programul de facturare îl utilizăm de ceva timp. Însă s-a mai întâmplat să trebuiască să modificăm o factură sau să o trimitem din nou, să o verificăm
Atât timp cât nu există riscul de a-ți pierde datele îți poți conduce liniștit afacerea. Soluțiile cloud sunt cele mai recomandate pentru siguranță, iar totul se poate face de la distanță: ”Programul de facturare îl utilizăm de ceva timp. Însă s-a mai întâmplat să trebuiască să modificăm o factură sau să o trimitem din nou, să o verificăm. Din momentul în care am optat pentru Cloud nu a mai fost o problemă, chiar dacă nu eram în fața unui laptop sau conectați la internetul de la birou. Am putut accesa informațiile necesare și remedia orice problemă de la distanță. În afară de acest lucru, dacă s-ar întâmpla să îmi pierd sau să mi se fure laptopul nu aș avea de ce să mă panichez. Am totul pe Cloud și pot accesa de oriunde și de pe orice produs, smartphone, iPad, etc”.
”Aș avea probabil nevoie de un program care să organizeze rețetele, să le traducă în engleză, să înglobeze fotografiile. Acest lucru ne-ar ajuta enorm pentru o mai bună organizare. De asemenea, aplicația ar trebui să fie capabilă să transforme rețetele într-o carte de bucate digitală și să poate transfera fotografiile necesare împreună cu rețete și evenimente în prezentări pentru anumite evenimente de promovare”, a mai spus Kirschner.