Uber a înregistrat un profit net trimestrial de 2,5 miliarde de dolari, după ce a contabilizat valoarea tranzacțiilor sale din Asia de Sud-Est, către Grab și cele din Rusia, către Yandex. Practic, pe aceste piețe compania americană a tras concluzia că nu poate lupta cu acești rivali și colaborează cu ei pentru a face un serviciu mai bun. Practic, toate mașinile Uber funcționează sub numele Yandex și Grab.
Pe de altă parte, compania a avut pierderi de aproximativ 480 milioane dolari, dacă scoatem din ecuație aceste tranzacții, ceea ce este, totuși, cu 1,1 miliarde dolari mai puțin în raport cu trimestrul precedent și cu 800 milioane de dolari față de primul trimestru al anului 2017, scrie siliconangle.com
Compania a anunțat că venitul net a crescut cu 70% față de anul precedent, calculat după contabilizarea plăților făcute de către șoferi, ajungând la 2,6 miliarde de dolari. În același timp, valoarea totală pe care o aduc șoferii reprezintă o creștere cu 55% față de anul trecut, adică 11,3 miliarde de dolari.
Uber a anunțat, de asemenea, că firmele de investiții Coatue, Altimeter și TPG intenționează să cumpere între 400 - 600 de milioane dolari în acțiuni Uber de la acționarii existenți. Acordul evaluează Uber la 62 de miliarde de dolari. Este o creștere semnificativă, având în vedere că SoftBank evalua compania la 45 de miliarde de dolari în decembrie. Tranzacția are scopul de a permite angajaților Uber să-și vândă dintre acțiuni dacă doresc.
Îmbunătățirea cifrelor și noua rundă de investiții sunt un alt factor care susține ideea că Uber plănuiește un IPO pentru anul viitor. În cazul în care nu se întâmplă asta , unii dintre investitori ar putea fi liberi să-și vândă acțiunile pe piața privată.