IMM-urile, cu precădere, au fost nevoie să găsească soluții pentru a-și optimiza activitatea, dar și pentru a putea găsi noi canale de vânzare.

Peste 1,8 milioane de români s-au implicat în business în 2019, arată un studiu „Frames” realizat anul trecut. Fie că era vorba de afaceri deja fondate sau unele abia deschise. Doar 8% din afacerile mici și mijlocii din România făceau însă la finalul anului trecut vânzări online, iar doar 2% din acestea foloseau internetul pentru a trece granițele către piețe externe.

Astfel, antreprenorii ratează oportunități. Începând cu luna martie, odată cu restricțiile care au afectat semnificativ afacerile offline, antreprenorii din România s-au îndreptat din ce în ce mai mult către canalele digitale pentru a ajunge la clienți, pentru a menține legătura cu partenerii de business și pentru a-și administra afacerea de la distanță.

Conform studiilor globale, folosirea tehnologiei și a uneltelor digitale într-un IMM poate aduce cel puțin 26% creștere a cifrei de afaceri. Iată câteva instrumente și soluții digitale pe care le poți implementa pentru a-ți accelera afacerea anul acesta.

Un site propriu cu magazin online

Afacerile care vindeau tradițional, în cadrul unui magazin fizic, au avut de suferit în ultimele luni. De asemenea, e cunoscut faptul că o afacere cu sedii fizice nu are modalitățile de creștere accelerată pe care le au afacerile online, pentru că sunt limitate de investițiile pentru extindere.

Ultimele luni au adus antreprenorilor modalități simple de a face comerț online, de la soluții care pot fi implementate pe un site deja existent, cum ar fi modulele de plată online, până la oferte de creare a unui magazin online complet în câteva zile.

Cu soluțiile de digitalizare de la Vodafone Business, de exemplu, îți poți dezvolta un website foarte ușor, prin intermediul unei platforme intuitive. Ai inclusă gratuit și opțiunea de a crea un magazin online în care să îți promovezi produsele și să accepți inclusiv plăți online. Această opțiune are inclus și un domeniu web. Daca ai deja un domeniu, poți să îl transferi în portofoliul Vodafone Business pentru o administrare mai ușoară. Astfel, tii costurile sub control si eviți investițiile inițiale mari.

Aceasta soluție de digitalizare îți oferă spațiu de găzduire suficient ca să-ți urci toate produsele, să creezi pagini suplimentare și să scrii articole pe blog. În plus, beneficiezi de 50 de căsuțe de email cu domeniul tău, pentru a comunica cu partenerii de business într-un mod profesionist.

POS Mobil pentru a accepta plăți cu cardul

În ultimele luni afacerile care își așteptau în mod tradițional clienții la punctul de lucru au fost nevoite să implementeze noi metode de vânzare, fie că a fost vorba de magazine online, fie că discutăm de livrarea produselor în regim rapid, prin aplicații de livrare sau printr-un call center propriu.

Plățile cash au pierdut din popularitate, pe măsură ce oamenii au vrut să se simtă în siguranță și au vrut să plătească prin tranzacții online sau direct cu cardul. O soluție foarte simplu de folosit și care implică costuri reduse pentru tine poate fi un POS mobil.

POS-ul mobil e o soluție de plată esențială pentru vânzările hibride, unde oferi soluții de livrare rapidă. Avantajul față de un POS clasic este că POS-ul mobil nu este conectat la cablu și te poți deplasa cu el la adresa clientului. Incasezi plați cu cardul în mod obisnuit și trimiți chitanța sub forma de SMS.

POS-ul oferit de Vodafone Business se poate conecta la o aplicație mobilă de plată, are facilități contactless, iar după realizarea plăților acestea sunt centralizate într-o platformă de vizualizare și raportare pusă la dispoziție de Vodafone.

Soluții de productivitate în Cloud

Soluțiile de colaborare între angajați pot îmbunătăți semnificativ productivitatea unei afaceri. Spre exemplu, un abonament Microsoft 365 îți oferă soluții precum Microsoft Office, server de mailing prin Outlook, dar și stocare online prin OneDrive.

Prin servicii precum Office Online poți implementa și colaborarea pe documente de la distanță, esențială pentru o echipă remote. Ai acces și la soluții video de tipul Microsoft Teams, pentru conferințe online, sau Skype..

Analitice pentru site-ul tău și conturile de social media

Dacă faci tranziția către comerțul online, primul lucru pe care trebuie să-l faci este să măsori totul. Interpretarea si analiza datelor te vor ajuta sa iei decizii bune pe termen mediu și lung.

Pentru un site de comerț online primul tool pe care trebuie să-l implementezi este Google Analytics, pentru a vedea care sunt produsele populare, care este traseul clienților în funnelul de vânzări, dar și unde sunt punctele sensibile, acolo unde clienții părăsesc site-ul.

Pentru a face ajustările potrivite la Google Analytics, îți recomandăm să folosești un specialist în SEO sau marketing digital pentru a identifica exact elementele ce trebuie urmărite.

O altă unealtă esențială la început este Hotjar, care realizează hărți ale intereselor vizitatorilor site-ului tău. Implementarea Hotjar îți va spune unde se duc clienții, unde dau click în homepage și care sunt elementele care nu-i interesează. Această implementare face parte dintr-o strategie de A/B testing, esențială online. Testarea îți va permite să faci greșeli la început care să nu te coste mult, iar ulterior să optimizezi prezența online a business-ului tău pentru a-l face cât mai atracitiv pentru clienți.

Recomandarea experților în ecommerce este să-ți faci un calendar al optimizărilor și al testelor, pentru a putea să vezi evoluții de la săptămână la săptămână.

Metode de colaborare în Cloud

Tot mai multe business-uri lucrează acum îm stil hibrid, cu angajați atât la sediu, cât și de la distanță. Pentru astfel de cazuri, esențiale sunt soluțiile de colaborare.

Primul pas e să achiziționezi dispozitive mobile performante, precum telefoane și laptopuri, care să aibă trafic inclus în abonamentul de date și să îți permită să ai libertate să lucrezi de oriunde.

Pentru interacțiunea cu clienții, poți folosi soluții de mini call-center cu telefoane mobile, în locul celor fixe. Cu ajutorul serviciilor de tip Cloud Voice ai același tip de servicii ca la un call center obișnuit, doar că folosind telefonul mobil și de la distanță. Ai și facilități de tipul înregistrare apeluri, coadă de așteptare și funcții de supervisor.

Acest serviciu este de asemenea disponibil prin Vodafone Business.

Soluții CRM

Pentru a avea evidența stocurilor și clienților, folosește un CRM, dacă nu o faci deja.

Acesta înseamnă un software prin care poți să administrezi elementele care țin de relația cu clienții, de stocuri, traseul vânzărilor și altele.

Există numeroase astfel de servicii care funcționează pe bază de abonament lunar, pentru a-ți oferi o anumită flexibilitate asupra cash flow-ului, fie că vorbim de Hubspot, Salesforce sau altele disponibile pe piața locală.

Recomandăm variantele cu abonament lunar sau anual pentru că-ți permit controlul costurilor.

Soluții de email marketing

Odată ce ai implementat o soluție de ecommerce, obiectivul este să ai o prezență diversificată. Canalele de vânzări și de marketing sunt un mix esențial în comerțul online.

Pe lângă site-ul propriu-zis, un canal foarte bun prin care poți genera trafic și vânzări în site-ul tău este email marketingul.

Poți investi într-o soluție custom de email marketing pe care să o modifici și să o testezi în permanență. Unelte precum Mailchimp sau Newsman te pot ajuta la început, acestea putând fi optimizate și upgradate pe termen mediu și lung în funcție de nevoile magazinului tău.

Softuri de contabilitate

Pentru a emite facturi și pentru a ține evidența contabilă cât mai bine pentru firmă, de pe telefonul mobil sau de pe laptop, ai nevoie de un soft de contabilitate integrat.

În România sunt numeroase softuri, dintre care unele pe bază de abonament.

Video online

In perioada aceasta am văzut importanța comunicării online, prin video mai ales.

Pentru a ajunge la clienții tăi, vorbește-le, așa că investește în softuri de videoconferință pentru a ajunge să discuți cu ei online.

Poți face webinarii sau discuții online, poți prezenta produsele sau poți răspunde la întrebări, ca să ai o prezență digitală cât mai bună.

Softuri precum Microsoft Teams sunt utile, dar poți alege și soluții de videoconferințe și audioconferințe Vodafone Business.

VPN

VPN-ul permite comunicarea securizată pentru echipele hibrid. Un VPN permite accesul autorizat la documente sensibile și date de business pentru angajați, de la distanță. Prin VPN poți oferi același tip de acces la informații și documente atât angajaților care lucrează de la sediu, dar și celor remote.

În abonamentele de business de la Vodafone Business ai soluții de tipul VPN RemoteAccess și MobileData VPN care permit menținerea sesiunilor fără întreruperi în aplicații.