Vă invităm să vedeți care au fost acele afaceri care au înțeles că sustenabilitatea nu e doar o modă. Ci un mod de a privi lucrurile și de a face business.
Filgud
Filgud e startupul acela de new food care vrea să te învețe să mănânci un pic mai sănătos și să faci alegeri care aduc beneficii planetei, animalelor și, evident, oamenilor. Practic tipul acela de business care completează tendințele globale privind alegerile plant based în nutriție. Iar povestea Filgud pornește de la 2 ambasadori ai unui lifestyle sănătos, care și-au dorit să aibă niște produse pe care să le poată mânca ei și toată familia lor.
Inițial produceau 16 borcane/ zi iar acum pot produce 400 de borcane/ oră. Au început cu 1 Kaufland și 2 Mega Image-uri, acum sunt în 84 de Kauflanduri și 22 de Mega Image-uri și lista e în creștere.
”Cred că pandemia a dat un impuls, oamenii vor să mai reducă din comorbidități, nu e doar despre a supraviețui, e despre a avea o stare de bine, și asta vine și din nutriție, nutriția are acest rol. Oamenii au început să deschidă ochii și cifrele arată că oamenii încearcă și devin mai deschiși.”
Citiți întreaga poveste Filgud aici.
Enroush
Enroush este un brand românesc care produce și livrează produse organice de îngrijire menstruală pe piețele din Europa, cum ar fi Germania, Austria, Elveția și, desigur, România. Povestea acestui brand a început odată cu grija și atenția pentru un stil de viață sănătos și sustenabil al fondatoarei Enroush, Carmen Lumina.
”Ne dorim ca ENROUSH să fie locul în care femeile pot găsi orice produs de care au nevoie când vine vorba de sănătatea intimă sau îngrijire menstruală”. Apărut în 2020 pe 3 piețe din Europa și în 2021 pe piața din România, Enroush oferă produse de îngrijire menstruală 100% organice. Pe lângă producție și distribuție, echipa Enroush oferă un spațiu în care transparența și accesul la informație contribuie la sănătatea și bunăstarea femeilor.”
Citiți întreaga poveste Enroush.
Plastefina
Petra Șandor își amintește plastilina din copilărie, acele bastonașe cu miros de benzină, care erau prea lipicioase în mână, și se întăreau imediat dacă le uitai afară. După 6 ani în care a stat în concediu de îngrijire copil, Petra s-a decis în ce domeniu ar vrea să își modeleze pornirile antreprenoriale, și așa a ajuns să creeze plastilină 100% naturală, prin afacerea Plastefină.
De la a produce pentru prieteni și familie, Petra a ajuns să aibă o afacere cu acte-n regulă în 2019 și să ofere copiilor din țară și împrejurimi un nou tip de plastilină, una artizanală, biodegradabilă, realizată în întregime din ingrediente 100% naturale.
Produsul antreprenoarei din Baia Mare este prietenos pentru copii și pentru mediu, fiind o plastilină făcută din făină de grâu, apă, sare, ulei, cremă tartar și colorant alimentar.
Citiți întreaga poveste Plastefina aici.
Sam’s Green
Samuel Mariș și Cristina Marin au sesizat lipsa unei culturi pe o piață exclusivistă, cea a serviciilor de peisagistică și amenajare spații naturale, și au creat o afacere care să lase moșteniri verzi companiilor și orașelor.
Sam’s Green a fost soluția lor pentru a da localităților spații verzi de care să se îndrăgostească trecătorii și de care să se bucure și generațiile viitoare.
La baza afacerii stă și un principiu de 30% verde, valabil atât pentru zona urbană, cât și pentru companii, o soluție pe care o oferă firmelor care nu au avut niciodată un spațiu verde și care nu au luat în calcul oferirea unei zone verzi pentru angajații lor.
Citiți întreaga poveste Sam’s Green.
OTOTO
OTOTO a fost creat ca o alternativă la retailul tradițional, după cum ne povestește Ana Tănasă, cofondator al brandului care a apărut în peisajul bucureștean în urmă cu un an, dar care a reușit deja să-și atragă alături o comunitate.
Ceea ce a diferențiat încă de la început OTOTO de alți retaileri a fost dorința fondatorilor de a lansa un proiect care să susțină brandurile mici și independente, care nu se regăsesc și pe rafturile altor magazine.
”Brandurile micuțe, ale oamenilor care vin cu suflet și poate cu o viziune nouă și își doresc să facă ceva diferit, nu-și mai au locul pe rafturile retailului tradițional. Atunci e o diferențiere foarte mare din punctul ăsta de vedere. Toate produsele sunt naturale, sunt clean label, indiferent că nu toate sunt organice, ne asigurăm prin această curatoriere pe care o facem că sunt produse cu adevărat sănătoase și bune, și naturale, și că ne fac bine și nouă și naturii.”
Citiți întreaga poveste OTOTO.
LuthierZ
Cristian Căzănaru este student și este pasionat de antreprenoriat. Când a primit în copilărie o chitară și-a dat seama că nu va fi vreun Joe Satriani cu aceea, dar decât să o lase să adune praf, a transformat-o. Așa s-a născut LuthierZ, un business care ia obiecte muzicale și le transformă în mobilă ornamentală pentru acasă sau în HoReCa.
LuthierZ se bazează pe un concept numit repurposing. Acesta înseamnă practic transformarea unor obiecte care în loc să fie aruncate devin altceva.
„Scopul meu este ca produsele pe care le fac să fie atractive, practice și să spună o poveste. Chiar dacă lucrez pe instrumentul clientului sau nu, toate acestea au o viață care s-a terminat și cărora le este dată o nouă șansă și un alt scop.
Citiți întreaga poveste LuthierZ aici.
Voi ce afaceri sustenabile ați descoperit în 2022?
Proiectul „Antreprenori” este sustinul de ING Bank, partener de creștere pentru afacerile locale. Într-un context dinamic și încă incert, ING oferă predictibilitate, prin instrumentele financiare potrivite, si sprijină dezvoltarea sustenabilă a afacerilor din România, pentru a ajunge la nivelul următor.