Companiile din România își pot reduce semnificativ costurile și își pot crește eficiența dacă implementează corect proiectele de transformare de business și de îmbunătățire continuă, însă unele greșeli aparent banale fac ca doar unu din patru proiecte să se încheie cu succes.

Aceasta este una dintre concluziile evenimentului ”How Businesses Innovate, Transform and Continuously Improve”, organizat astăzi de Camera de Comerț Elveția-România (CCE-R) în București.

Un procent 75% din programele de transformare sau de îmbunătățire continuă eșuează, arată un studiu realizat pe un eșantion de aproximativ 800 de lideri din companii de top de pe toate continentele. Sunt câteva motive ”standard” pentru acest eșec. Înțelegerea eronată a ceea ce înseamnă cu adevărat un program de transformare și unul de îmbunătățire continuă, inversarea cronologică a derulării programelor sau implementarea programelor fără o metodologie cu rezultate dovedite sunt doar o parte dintre cauzele eșecului”, a declarat Cristian Matei, fondatorul companiei de consultanță Advanced Thinking Switzerland și coordonatorul grupului de lucru Business Transformation & Continuous Improvement din cadrul Camerei de Comerț Elveția-România.

Managementul proceselor de business reprezintă fundația care permite explorarea potențialului unei companii în contextul economic actual plin de provocări, atât interne, cât și externe.

”Experiența noastră ne-a arătat că o companie care implementează corect un sistem de management al proceselor poate obține o îmbunătățire a eficienței cu până la 25% prin automatizarea proceselor, iar satisfacția clienților crește substanțial dacă se aplică o perspectiva end-to-end, în timp ce reducerea costurilor variază între 10 și 30% prin aplicarea metodologiei lean. Principalii factori care contribuie la succesul unui proiect de business transformation sunt: obiective si beneficii clar setate, claritate și transparență asupra ariilor și proceselor de business în scop, setarea managementului schimbării de la începutul proiectului, suport și implicare din partea top managementului, echipa de proiect trebuie să acopere diferite roluri și să dețină competențele necesare, atât de business, cât și IT, plan de proiect pragmatic și realist”, a explicat Maria Boldor, Principal în cadrul companiei de consultanță Horváth România.

Implementarea proiectelor de business transformation poate fi esențială pentru companiile din România, ajutându-le să își optimizeze procesele și să își dezvolte activitatea în concordanță cu noile tehnologii și tendințe din piață, unde și respectarea reglementărilor legale joacă un rol esențial.

În acest context, în cadrul CCE-R există un grup de lucru dedicat subiectelor legate de programe de transformare de business și de îmbunătățire continuă.

”O perspectivă legală atentă este necesară pentru a asigura conformitatea cu reglementările din domenii ca protecția datelor personale sau securitatea cibernetică, precum si minimizarea riscurilor juridice aferente acestor domenii. Motivația Camerei de Comerț Elveția-România de a crea un grup de lucru în jurul acestui subiect este de a aduce expertiza Elveției, un lider recunoscut în inovare și transformare digitală, pentru a sprijini companiile membre să își optimizeze activitatea și să rămână competitive pe piață”, a declarat Teodora Koletsis, avocat asociat al Cabinetului Gruia Dufaut și vicepreședinte al boardului CCE-R.