Și cum în mediul digital, cel puțin, lucrurile se schimbă extrem de rapid, e indicat să știi mereu care sunt abilitățile la care căutare în rândul freelancerilor. Niște români au făcut chiar și o platformă care să-i ajute pe freelanceri să intre mai ușor în contact cu potențialii clienți din rândul companiilor de dimeniuni mici și mijlocii.

Blockchain

Tehnologia blockchain este cunoscută, mai ales, prin prisma criptomonedelor (este deseori indentificată cu bitcoin). Însă există o multitudine de alte domenii în care blockchain-ul ar putea fi folosit (în unele chiar a început să fie).

Freelancerii care știu cum să lucreze pe baza acestei tehnologii și să îi ajute pe clienți să lanseze propriile monede digitale, sau proiecte (cum ar fi acela de a deține o parte dintr-un Porsche) vor fi extrem de căutați și în anii următori.

Dacă crezi că ai vrea să înveți mai multe despre blockchain și să ai una dintre abilitățile la care căutare în rândul freelancerilor, poți urma acest curs.

Amazon DynamoDB

Amazon DynamoDB este o bază de date folosită mai ales în gaming, IoT, și este una dintre nișele cu o dezvoltare extrem de rapidă în rândul programatorilor.

Poți învăța mai multe urmând acest curs.

Voice over

În esență, un actor vocal, adică persoana care își împrumută vocea pentru filmele de animație și emisiunile de televiziune, povestesc documentare sau fac voce pentru reclamele de televiziune și radio, este extrem de căutat în ziua de azi. Există o grămadă de podcasturi, de canale media sau de cursuri online care au nevoie de voce. Așa că, de ce să nu-ți folosești abilitățile de freelancer și pe zona aceasta?

Realitate augmentată

Realitatea augmentată este o altă nișă extem de căutată în rândul programatorilor, aplicabilitatea acestei tehnologii variind de la industrii precum modă, la HR sau amenajări interioare.

Content strategist

Un număr tot mai mare de companii mizează pe bloguri, video-uri, podcasturi sau alte metode de comunicare pentru a atrage și a ține legătura cu utiliazatorii sau potențialii clienți. Asta înseamnă că au nevoie de specialiști care să-i mențină pe direcția potrivită și să-i ajute cu o strategie de comunicare care să le asigure o priză la public. Așa că specialiștii cu abilități de marketing și comunicare ar fi la mare căutare printre freelanceri.