Matei Psatta, cofondator al soluției de publicitate digitală The Pole Society, a fost invitat la emisiunea “Ziua Zero”, pentru a vorbi despre evoluția companiei după ce au fost acceptați la acceleratorul Techstars Dubai, așa cum a scris start-up.ro acum două săptămâni.

“Suntem într-un moment când devenim din ce în ce mai maturi. E cel mai important moment pentru noi. Începem să fondăm mult mai puternic business-ul românesc și ne extindem la nivel internațional, în Dubai, și apoi spre America și Asia, piețe care au un cuvânt de spus în outdoor digital”, spune Matei Psatta.

“Am pivotat de vreo 10 ori, nu mai are legătură cu ideea inițială. Avem un produs tehnologic matur și stabil și trebuie să aducem parteneri onboard. Încercăm să ne extindem pe toate ecranele, nu doar pe panouri digitale din oraș. Avem deja câțiva parteneri mari. În momentul de față înglobăm cele mai multe ecrane digitale ca single point of contact. Există provideri mari, dar lucrăm cu majoritatea dintre ei. Avem 400 de ecrane gestionate în București și ne ducem și spre național”, a explicat cofondatorul.

Azi The Pole Society poate fi descris ca o interfață de la Google AdWords sau Facebook Ads, dar pentru ecrane digitale out of home. “Dacă ți s-a părut complicat să ajungi pe un ecran digital, pentru că trebuie să suni la agenție, să suni la omul cu ecranul, nu știi care sunt prețurile, noi te ajutăm. Noi vrem să democratizăm accesul la ecranele respective. Intri într-o interfață web, selectezi ce vrei să faci și din câteva click-uri selectezi momentul când vrei să apară. E la fel ca pe publicitatea digitală”, spune Psatta.

Ecranele și camerele The Pole Society identifică oamenii, poate să-i numere și se testează și diferențierea femeie/bărbat, pentru demografice mai bune.

Obiectivul la Techstars Dubai

“Techstars Dubai are o înclinare spre adtech outdoor. Dubai are deschidere și e foarte tehnologizată zona și e pionier în zona de smart city. Poziția de smart city înseamnă că venim cu un produs perfect pentru tipul acela de oraș”, spune Psatta.

“Techstars are o investiție în momentul începerii programului și un convertible note, care depinde de o nouă investiție care se transformă în acțiuni când există investiția Series A. Ei ne vor susține să ne dezvoltăm în România și Dubai.”

The Pole Society a mai avut încercări în străinătate, una în Irlanda, dar acolo nu erau atât de multe ecrane digitale, și în Brazilia, dar acolo publicitatea este foarte reglementată de Guvern și afișajul stradal e interzis.

În România, zona outdoor e considerată secundară. Cu toate acestea, crede Matei, impactul ei există. “A fost privit secundar pentru că nu oferea foarte multă libertate, pentru că trebuia să faci lucrurile pe campanii lungi. Cu outdoor digital poți să faci lucrurile mai dinamic. Ai o promoție de două zile nici nu vei lua în considerare outdoor. Acum se schimbă povestea, pentru că e la fel de rapid ca pe Facebook. Și poți să o setezi să se schimbe automat când se schimbă promoția. Sunt mulți bani aruncați în outdoor. Se produc zeci de mii de mesh-uri pe an. Dacă stai să aduni un cost mediu de 200 de euro per mesh, ieșim la milioane de euro care ar putea fi investiți în expunere mai multă.”

Business-ul The Pole Society

“În momentul de față ca cifră de afaceri pe anul trecut, acționând mai mult local, e în jur de 200.000 de euro. Anul ăsta vrem să creștem de cinci ori sau mai mult. Avem și colegi noi care să ne ajute să educăm piața de media”, a explicat Psatta.

Echipa are acum mai mulți oameni: Bogdan Savonea (CEO și cofondator), Mihai Pocorschi (CTO), Sergiu Gruiță (ex P&G), dar și doi alți colegi în zona de operațional.

Ca perspective, Asia și America sunt obiectivele The Pole Society.

“Nouă ne-ar plăcea mult să ne extindem în Asia. Dar dacă vom avea un investitor cu focus pe America, nu vom zice nu. Asia e o preferință personală, mai mult”, spune Psatta.

“În Europa nu avem concurență, dar în Statele Unite există niște business-uri similare în proporție de 70%. Nu fac atât de mult automatizare, dar fac Analytics. Poți da comenzi prin interfața lor, dar au o rețea mare de outdoor. Nu excludem un parteneriat cu ei și să ne punem resursele cap la cap”, a încheiat cofondatorul The Pole Society.