Tim Cook, CEO-ul Apple, a acordat un interviu publicației Vice unde a vorbit, în principal, despre colectarea și stocarea datelor personale de către companiile tech.

Întrebat despre momentele în care au ales confidențialitatea datelor în defavoarea profitului, Tim Cook spune că este o listă lungă, dar un exemplu ar fi modul în care ei abordează tot ceea ce ține de product design. „Ne provocăm să colectăm cât mai puțin posibil. Iar atunci când le avem [datele], ne provocăm să le criptăm pentru a le face neidentificabile”.

În ceea ce privește afirmațiile pe care le fac companiile atunci când spun că au nevoie de datele utilizatorilor pentru a oferi servicii și produse mai bune, Tim Cook le contrazice și spune că este o absurditate. „Povestea pe care unele companii vor încerca să te facă să o crezi este: «Trebuie să-ți iau toate datele personale pentru a-mi îmbunătăți serviciile». Ei bine, nu le credeți”, afirmă Cook. El a continuat spunând că utilizatorii nu sunt produsul și că ei nu sunt „într-o afacere unde construim profilul tău și permitem altor companii să cumpere oportunitatea de a te targeta”.

Fără ca CEO-ul Apple să dea nume concrete, am putea presupune că ar fi vorba și despre companii ca Facebook și Google, mai ales în lumina ultimelor evenimente, când codul Facebook a fost spart de hackeri și 50 de milioane de conturi au fost expuse, motiv pentru care ar putea fi și prima ”victimă” majoră a GDPR, amendată de oficialii UE.

Tim Cook a declarat că o astfel de breșă de date nu ar putea avea loc în cadrul companiei pe care o conduce, întrucât datele personale sunt blocate în telefon și nici măcar angajații Apple nu au acces la acestea. Mai mult decât atât, primul brand tech evaluat la 1.000 de miliarde de dolari a introdus o nouă politică privind confidențialitatea, prin care cere tuturor aplicațiilor să comunice modul în care sunt folosite datele personale ale utilizatorilor.

Foto credit: CNET