“Primele două luni ne-au demonstrat apetitul remarcabil al bucureștenilor față de serviciile de Car Sharing, așa că am accelerat planul nostru de extindere. Nu doar că, de acum, Citylink este deja serviciul cel mai extins geografic din București și Ilfov, dar, la cererea utilizatorilor, lansăm, în regim pilot, și segmentul Premium, în parteneriat cu Autoklass. Astfel, flotei noastre i se adaugă și modelele Mercedes-Benz GLA și Clasa C, pentru o gamă completă de automobile disponibile oamenilor care aleg Citylink”, a declarat Igor Grosu, CEO și cofondator Citylink.

De asemenea, opțiunile de parcare incluse în experiența Citylink, unul dintre aspectele menționate cel mai des de șoferii din Capitală drept factor dificil de gestionat, se extind și includ, de acum, și spații rezervate în parcările private. Primii parteneri care se alătură serviciului Citylink cu spații dedicate sunt Athenee Palace Hilton, AFI Cotroceni și Veranda Mall. În continuare, utilizatorii serviciului au inclusă parcarea gratuită, indiferent de timpul de staționare, în toate parcările Capitalei administrate de municipalitate.

Jumătate din șoferii din București merg de mai multe ori pe zi cu mașina

Înainte de lansarea pe piața românească, în perioada decembrie 2019 – ianuarie 2020, reprezentanții Citylink au desfășurat un sondaj online, pe un eșantion de 400 de participanți, preponderant rezidenți în mediul urban, iar principala concluzie este că peste trei sferturi dintre aceștia ar fi interesați să renunțe la mașina personală în favoarea partajării unui automobil nou, cu un nivel redus al costurilor de operare.

Șapte din 10 respondenți merg cel mai des cu mașina, indiferent dacă este personală sau închiriată, spre serviciu. Șase din 10 folosesc automobilul pentru cumpărături, peste patru din 10 ies cu mașina în oraș, iar 40% merg cu automobilul în vacanță.

O jumătate dintre respondenți efectuează călătorii multiple cu mașina, în București, într-o singură zi, unul din cinci respondenți merge cu mașina, în Capitală, de 2-3 ori pe săptămână, iar cei care folosesc mașina doar o data pe săptămână reprezintă 13% din total, ușor peste cei 12% care fac acest lucru zi de zi. Dacă 68% folosesc mașina personală pentru drumurile din București, 45% aleg transportul public, iar 40% optează pentru serviciile de ride sharing.

Lipsa locurilor de parcare conduce în topul aspectelor ce nemulțumesc șoferii, cu 65%, urmată de șoferii indisiplinați, cu 48%, și de timpul efectiv petrecut la volan, cu 41%.

Peste 20 de kilometri este distanța parcursă zilnic de o treime dintre respondenți, la egalitate cu cei care fac 10-20 de kilometri în fiecare zi. 27% dintre respondenți parcurg între 5 și 10 kilometri, pe zi.

Întrebați care sunt costurile asociate mașinii pe care le-ar dori reduse, respondenții pun pe primul loc combustibilul – 69%, urmat de asigurarea Casco – 39%, reviziile tehnice – 32%, asigurarea RCA – 28% și taxele aferente parcării – 23%. Citylink acoperă, pentru toți utilizatorii serviciilor sale, toate aceste costuri, la care se adaugă și vinietele, mentenanța sau reparațiile.

6.000 de utilizatori în două luni

Peste 6.000 de utilizatori ai aplicației, în primele două luni de la lansare, iar cel mai prolific client a efectuat 79 de curse

Lansat în luna ianuarie, serviciul Citylink a acumulat, până în prezent, peste 6.000 de utilizatori ai aplicației, dintre care trei sferturi sunt bărbați. O treime dintre utilizatori se încadrează între 25-34 de ani, 29% au 18-24 de ani, iar 19% aparțin categoriei 35-44 de ani.

Orele de vârf de utilizare sunt 07.00-09.00, iar zilele din săptămână cu un nivel maxim al cererii sunt marți, miercuri și joi. Peste 60% dintre utilizatorii aplicației folosesc smartphone-uri cu sistem de operare Android, iar aproape 40% sunt posesori de terminale iOS.

Cel mai activ client Citylink a efectuat 79 de curse în primele două luni de la lansarea serviciului, în timp ce persoana care a avut cea mai lungă durată de folosire a automobilelor a acumulat nu mai puțin de 50.318 minute, echivalentul a aproape 35 de zile de utilizare Citylink.

Cel mai lung traseu efectuat de un utilizator a fost de 545 kilometri, pe o durată de 7.172 minute de închiriere a automobilului, echivalentul a aproape cinci zile.

Citylink e un serviciu de carsharing de care am auzit prima oară la începutul acestui an. Asta înseamnă că mașinile sunt puse la dispoziția oamenilor și pot fi conduse. Ele sunt deblocate de la distanță prin aplicația mobilă, iar plata se face prin cardul bancar introdus. Au mai existat până acum asemenea aplicații. Pony, BCR eGo, Teleport, Spark, dar Citylink are momentan o altă abordare.

Am discutat cu unul dintre fondatori, Dan Boabeș, într-un interviu video pe start-up.ro. Urmărește video-ul mai jos.