Revolut, startup-ul fintech care a devenit recent unicorn după obținerea unei runde de investiții Serie C în valoare de 250 de milioane de dolari, a recrutat-o pe Irina Scarlat, ex-Lead Marketing Manager Uber, să conducă operațiunile locale.

”Am ales să mă alătur Revolut pentru că este ”the next big thing” și vreau să joc un rol activ în dezvoltarea serviciului și să fac parte din revoluția sistemului financiar-bancar. M-au convins faptul că Revolut este un serviciu digital care folosește tehnologie de ultimă generație, fiind în același timp o companie care pune oamenii pe primul plan. Produsul rezolvă probleme reale pentru utilizatorii săi: îi ajută să cheltuie și să transfere bani oriunde în lume, folosind cursul de schimb valutar real. Este simplu, convenabil, sigur și rapid. Peste 25,000 de utilizatori folosesc deja serviciul și au cheltuit peste 3 milioane de dolari până acum, economisind astfel 150.000 de dolari pe care i-ar fi cheltuit pe taxe și comisioane ascunse, dacă ar fi ales o bancă tradițională”, a spus Irina Scarlat, Country Manager Revolut în România.

Principalul obiectiv al Irinei Scarlat, din poziția de Country Manager Revolut, va fi să dezvolte piața din România și să crească numărul de utilizatori al serviciului de la 25.000 în prezent la peste 100.000 până la finalul anului. Sediul Revolut în România va fi la TechHub Bucharest, în centrul comunității profesioniștilor în tehnologie din București.

”Pe lângă experiența și abilitățile ei, Irina ne-a impresionat prin atitudine: are determinarea și mentalitatea antreprenorială pe care o căutăm și suntem convinși că este un avantaj să o avem în echipă. Am ajuns la 25.000 de utilizatori în România fără a face investiții în marketing și avem încredere că putem atinge 100.000 până la finalul anului, cu ajutorul Irinei și al echipei locale”, a spus Andrius Biceika, Head of Country Managers, Revolut, care ne-a acordat un interviu în urmă cu o lună, precizând faptul că decizia de a intra cu un country manager este specifică strategiei de dezvoltare a Revolut.

Irina Scarlat - de la TechHub Bucharest, la Uber și Revolut

Irina Scarlat are peste șapte ani de experiență în tehnologie, marketing și managementul proiectelor și al echipelor. În ultimii doi ani a condus echipa de marketing a Uber în România, a definit strategia la nivel local și s-a implicat activ în diferite inițiative strategice la nivel regional. Printre realizările sale se numără lansarea a trei orașe noi, creșterea numărului de utilizatori de peste zece ori și dezvoltarea echipei de marketing de la zero.

Înainte de Uber, Irina a fost Chief Marketing Officer (CMO) al TechHub Bucharest, spațiu de co-working și punct de întâlnire al comunității profesioniștilor în tehnologie din București, și al How to Web, una dintre cele mai importante conferințe în domeniul tehnologiei din Europa Centrală și de Est, precum și fondator al Prove PR, o agenție de comunicare integrată pentru startup-uri în tehnologie. Irina a trăit, studiat și lucrat în șapte orașe din Europa și Statele Unite și vorbește fluent patru limbi străine.

Revolut - extindere globală

Revolut a fost înființat în iulie 2015, iar în 3 ani de existență a avut o evoluție fulminantă, primind investiții totale de peste 340 de milioane de dolari și reușind să ajungă la peste 1,7 milioane de utilizatori doar în Europa. Totul cu puține investiții în marketing, în mare parte prin word of mouth.

Expansiunea globală a startup-ului fintech, prin intermediul căruia utilizatorii își pot face un cont curent în 60 de secunde, pot cheltui bani în străinătate în peste 150 de monede, fără comisioane ascunse, și au posibilitatea de a deține și schimba 26 de monede direct din aplicație și de a efectua transferuri domestice și internaționale folosind cursul de schimb valutar real, va începe din vara acestui an, odată cu lansarea serviciilor Revolut în țări precum SUA, Singapore, Japonia, Australia, Brazilia sau Mexic. Până la finalul anului în curs fondatorii Revolut estimează să aibă în portofoliu 5 milioane de utilizatori.

Citește pe larg un material cu Andrius Biceika, Adrius Biceika, Head of Country Managers în cadrul Revolut, despre operațiunile din România și planurile de dezvoltare ale Revolut.

Revolut a fost lansat de Nikolay Storonsky și Vlad Yatsenko. Storonsky, fost bancher de investiții în cadrul Credit Suisse, a renunțat la jobul său de pe Wall Street pentru a deveni antreprenor. Alături de Yatsenko, un fost programator în cadrul Deutsche Bank, Nikolay a creat Revolut.

Startup-ul fintech oferea initial carduri prepaid de debit (MasterCard) care aveau o cotație mai bună la plățile în altă valută decât ofereau băncile. Revolut oferă servicii precum debit direct, depozite de economii inteligente “Vaults”, asigurare de călătorie bazată pe geolocalizare și expunere exclusivă la criptomonede, utilizatorii Revolut se bucură de tehnologie de ultimă generație. Aceștia pot până și să cumpere și să tranzacționeze Bitcoin, Litecoin și Ethereum prin simpla apăsare a unui buton, direct din aplicație.