În cadrul raportului de la LinkedIn, au fost chestionați 4.000 de profesioniști la nivel global, din patru categorii: talent developers, manageri, angajați și executivi. S-a constatat că abilitățile soft sunt cele mai importante aspecte într-o afacere dacă vrei să rămâi pe linia de plutire, mai exact abilitățile de leadership și comunicare.

Aceste calități se aplică, în aceeași măsură, și antreprenorilor care vor să-și conducă propriul brand. Abilitățile de comunicare joacă un rol foarte important atunci când ai nevoie să livrezi mesajul către o audiență mai mare. În contextul în care globalizarea aduce lumea împreună iar automatizarea amenință să elimină multe job-uri, ideile sunt mai importante ca niciodată și, mai mult decât atât, este vital să le poți vinde.

Înscrie-te aici la tabăra Startup Your Life pentru o experiență de antreprenoriat și de viață.

Iată câteva moduri prin care poți să-ți îmbunătățești abilitățile de comunicare:

Spune o poveste

Vă spuneam într-un articol că Jeff Bezos înlocuiește prezentările PowerPoint de la ședințe cu niște memo-uri formulate într-o structură narativă. El consideră că aceasta este o metodă mai bune din care se poate învăța. Acum, se vorbește tot mai mult despre storytelling tocmai pentru că noi suntem mai receptivi la povestiri și consumăm informația mai simplu în poveste.

Privește și învață

Ai la dispoziție un instrument extrem de util care te ajută să-ți îmbunătățești abilitățile de vorbire și este gratuit. Se numește TED Talks. Este adevărat că se pregătesc intensiv pentru a ține o prezentare în public și unii dintre ei chiar apelează la antrenori de public speaking. Dar poți, totuși, să înveți despre ce cum trebuie să fie o prezentare, ce înseamnă storytelling și cum trebuie livrată o poveste, la nivel de conținut și vizual.

Citește tot ce prinzi

Înainte să poți face public speaking, trebuie să ai ce spune oamenilor, așa că poți începe să devorezi câteva cărți de business și antreprenoriat. Una dintre listele pe care le-am făcut noi o găsești aici. Multe dintre acestea îți vor face o introducere mai multor instrumente de comunicare, tehnici verbale și non-verbale. Apoi, treci la cărți orientate în particular pe public speaking și înveți cum să pui în practică toate cunoștințele tehnice.

Ediția a treia a taberei de antreprenoriat Startup Your Life va fi organizată între 17 și 20 mai la Hotel Boutique Royal în Poiana Brașov. Timp de patru zile vei avea ocazia să treci prin toate elementele cheie pentru afacerea ta, alături de mentori de top. La final, câștigi premii și 4 zile de muncă și relaxare la munte.