”I love ME! Asta este una dintre cele mai mari probleme pentru oamenii de produs. Este foarte rău să te îndrăgostești de tine și de produsul tău. Atunci nu mai asculți ce vrea, de fapt, lumea din jurul tău”, a spus Lisa în cadrul discursului său.

În opinia ei, miliarde de dolari au fost cheltuiți pentru soluționarea unor probleme care nu existau. ”Pentru a face produse relevante trebuie să întrebi care este problema pe care o are utilizatorul tău. În companii, oamenii de produs ar trebui să fie vocea clientului. Dar nu suntem noi clienții. Suntem afectați de ceea ce ne dorim și facem chestii care nu sunt plăcute de clienți”, a precizat aceasta continuând să analizeze câteva situații din viața unui product manager cu un exemplu extrem de cunoscut: câteva personaje cheie din Game of Thrones.

1. The Bran Problem – tu ești corbul cu 3 ochi al produsului tău. Ești ciudat și ți se pare că vezi tot, dar de fapt nu înțelegi nimic.

”Avem anumite obiceiuri pentru că știm de unde vin acele lucruri, dar trebuie să ținem cont de restul lumii care nu lucrează alături de noi la crearea unui produs. Ceilalți vor folosi diferit de tine produsele pe care le faci”, afirmă Lisa Long.

Astfel, ca om de produs trebuie să ai în vedere câteva elemente cheie:

Remembering experience – experiența de la final, dacă e mai bună, este ceea ce ține lumea minte. Să faci ultima parte cât mai bună pentru ca lumea să țină minte produsul tău.

Responding quickly – când poți lua decizii rapide, și când trebuie să îți acorzi timp ca să gândești un produs sau schimbările sale în detaliu. ”Ca om de produs te confrunți mereu cu mii de decizii. Sunt momente când iei rapid o decizie pentru că poți să schimbi rapid rezultatul, dar sunt chestii de produs pe care e nevoie să le gândești mai mult pentru că au legătură cu alte procese, iar schimbările afectează și durează mult să modifici rezultatul final pentru a-l aduce la ceea ce își dorește userul”.

Filter excess informațion – efectul struțului: alege informațiile relevante pentru ceea ce construiești.

Fill in information – când ai de-a face cu produsul tău, tu știi informațiile legate de el, și totul este logic. Dar trebuie să te gândești la ceea ce simt utilizatorii care nu înțeleg despre ce e vorba. Nu au fost alături de tine pe parcurs, așa că gândește-te și la ei când te aștepți să proceseze totul rapid.

2. The Cercei Problem – nu folosești bine informațiile pe care le ai și nu toată lumea are informațiile de care dispui. În esență, nu accepți că există o altă perspectivă, chiar dacă ai aceleași informații.

”Ai o viziune modificată despre ceea ce găsești pe net. Este foarte posibil să nu ai habar despre ceea ce se întâmplă în jurul tău. Ignori informația. Este foarte periculos să faci asta ca om de produs”, a mai spus Lisa.

3. The Lord Varys Solution – are toate informațiile de la oamenii potriviți pentru a crea cele mai bune soluții.

Ai nevoie să vorbești cu oamenii din rețeaua ta. Cât mai des. Vorbește frecvent cu clienții tăi, spune-le ce faci și întreabă-i dacă le place, dacă îi ajută în vreun fel.

Tratează-i bine – compensează-i pentru timpul pe care îl petrec ajutându-te să faci un produs relevant. Ei vor fi ambasadorii tăi.

Petrece mai mult timp ca să le înțelegi viețile clienților – nu e suficient să stai la bere cu ei. Află ceea ce fac, de exemplu, dacă se uită la filme, unde se duc, apoi du-te cu echipa ta și fă la fel ca ei. Așa poți afla informații care nu sunt în bula ta.

Află cum se potrivește produsul tău în viața lor și fă și tu ceea ce fac ei.

”Este necesar să fii activ în discuția cu clienții. Fii atent la ceea ce vorbesc și își doresc. În acest mod, nimeni nu se simte ignorat. Și nu uita să le spui celor de la conducerea firmei ce ai aflat de la useri. Este foarte important”, a precizat Lisa Long.

La finalul discursului său din cadrul IT Arena 2017, Lisa Long a mai spus că, dacă vrei să fii cel mai bun product manager pe modelul Game of Thrones, fii ca Daenerys: a petrecut timp ca să învețe culturi diferite și le-a pus în practică.