Muzeul Fotbalului a pornit de la o idee, o pasiune, și acum le oferă vizitatorilor o întreagă experiență, în care patrimoniul fotbalistic tradițional se îmbină cu tehnologia: de la tricourile de colecție ale lui Maradona, Ronaldo și Hagi, exponate legate de Real Madrid și Barcelona, până la repere din istoria celor mai faimoase cluburi românești, Steaua, Dinamo ori Universitatea Craiova.

Pentru a aduce tehnologia mai aproape de vizitatorii muzeului, dar și pentru operațiunile de business, Bogdan a apelat la expertiza echipei Vodafone Business, alături de care a implementat o serie de soluții de digitalizare.

50 de antreprenori vor participa la Vodafone Bootcamp, pe 23 și 24 martie în București, scopul evenimentului fiind de a deschide o serie de conversații între specialiștii operatorului telecom și antreprenori, precum și de a le oferi acestora din urmă informații aplicate despre cum pot digitaliza afacerea eficient și care este utilitatea unei prezențe digitale. Vodafone Bootcamp reprezintă următorul pas în strategia Vodafone Business și își propune să construiască o comunitate de business. În comunitatea Deschis la Nou. Deschis la Tehnologie, antreprenori români de succes, alături de specialiști Vodafone oferă participanților sfaturi și soluții încercate pentru dezvoltarea unui business.

”Folosim digitalizarea pentru a obține beneficii în activitatea de zi cu zi. De la aspectele simple de la control acces securitate, bilete, promovare, până la sisteme mai complexe, cum ar fi un asistent virtual care utilizează tehnologii de inteligență artificială ca să spunem diverse povești și să implicăm oamenii alături de noi”, ne-a spus Bogdan, povestindu-ne și despre una dintre experiențele muzeului.

”Folosim o serie de tehnologii, de la cloud, chiar dacă câteodată nu-ți dai seama unde este și cum se folosește tehnologia, până la ecrane LED, până la aproape realitate virtuală – mai avem puțin până să ajungem acolo – sunt experiențe de tip joc, cum ar fi cabina comentatorilor: poți să intri și alegi un fragment de meci, poți să faci pe comentatorul, îți descarci și iei filmul. E multă tehnologie în spate, dar experiența pentru oameni e minunată, versus a se uita pur și simplu la un obiect”.

Bogdan Popescu, fondatorul Muzeului Fotbalului, ne-a oferit informații și despre modul digitalizarea și uneltele tech îl ajută în dezvoltarea inițiativei sale și să le ofere vizitatorilor o experiență mai interesantă în cadrul muzeului în interviul video pe care-l puteți urmări cu el mai sus. Citiți cele mai importante declarații ale sale în cele ce urmează.


Temele interviului cu Bogdan Popescu, fondatorul Muzeului Fotbalului:

  1. Ce este Muzeul Fotbalului? Spune-ne, pe scurt, povestea din spatele acestei inițiative.
  2. Cum folosești beneficiile digitalizării în dezvoltarea muzeului?
  3. Cum te poate ajuta tehnologia să creezi un mix între divertisment și educație și să expui, cum este cazul Muzeului Fotbalului, patrimoniul fotbalistic al României?
  4. Când ai fost ultima dată deschis la nou în business și cum a fost? (cu exemple)
  5. Când ai simțit că tu sau cineva apropiat a ratat o oportunitate, în viață sau în business, pentru că nu a spus „da” și nu a fost deschis/ă?
  6. Dacă ar fi să descrii digitalizarea simplu pentru un business la început de drum sau care nu este digital, cum ai face-o?
  7. Dacă ai fi astăzi antreprenor la început de drum, care sunt 3 lucruri pe care ai vrea să le afli?
  8. Mi-e frică de tehnologie, afacerea mea merge - are un profit bun și mă pot întreține pe mine și pe familia mea - de ce am nevoie de tehnologie?
  9. Ce greșeală ai vrea să evite antreprenorii din România și pe care o vezi des făcută?

O pasiune cu mai multe dimensiuni

”Muzeul Fotbalului este o pasiune care sperăm să ajungă la a fi un business cu ajutorul tuturor partenerilor pe care i-am implicat. Momentan este o idee de la care am pornit cum un an de zile.

Are mai multe dimensiuni. Are și o componentă de business, și una de entertainment, și una de educație, are și o componentă socială. Pentru fiecare are o altă dimensiune și vă aștept să descoperiți la fața locului.”

Digitalizare pentru beneficii zilnice

”Folosim digitalizarea pentru a obține beneficii în activitatea de zi cu zi. De la aspectele simple de la control acces securitate, bilete, promovare, până la sisteme mai complexe, cum ar fi un asistent virtual care utilizează tehnologii de inteligență artificială ca să spunem diverse povești și să implicăm oamenii alături de noi.

Patrimoniul fotbalistic se poate expune în varianta tradițională, prin expunerea fizică a obiectelor. Noi am optat pentru o versiune mixtă, în care îmbinăm tehnologia cu expunerea tradițională a obiectelor, care oferă o experiență mult mai complexă.

Pentru asta folosim o serie de tehnologii, de la cloud, chiar dacă câteodată nu-ți dai seama unde este și cum se folosește tehnologia, până la ecrane LED, până la aproape realitate virtuală – mai avem puțin până să ajungem acolo – sunt experiențe de tip joc, cum ar fi cabina comentatorilor: poți să intri și alegi un fragment de meci, poți să faci pe comentatorul, îți descarci și iei filmul. E multă tehnologie în spate, dar experiența pentru oameni e minunată, versus a se uita pur și simplu la un obiect.”

Ușurință în acțiuni repetitive cu ajutorul tehnologiei

”Sunt multe exemple în care tehnologia ne ajută să oferim o experiență mai bună vizitatorilor noștri.

Personal, am fost întotdeauna deschis la tehnologie pentru că știu la ce mă ajută și cum mă ajută. Știu că mă pot concentra pe alte aspecte, nu pe cele repetitive.”

Nu mai există business fără componentă de tehnologie

”Înainte de a te apuca de un business, ne gândim mereu la zona pe care o controlăm. Utilizarea tehnologiei trebuie luată în calcul încă de la început. Nu mai există astăzi business fără tehnologie. Aș împărți lucrurile pe care le avem de făcut atunci când construim un business și la fiecare m-aș uita ce tehnologie pot folosi. Nu contează dacă te pricepi sau nu, sunt parteneri care te pot ajuta în acest proces.

Faptul că ajum faci profit, că afacerea merge, nu o să garanteze că peste un an, doi sau trei va mai fi la fel. Profitul o să se reducă pentru că vor fi mereu competitori care aduc inovație în business, care puțin câte puțin vor lua din piață, din clienți, care vor fi mai profitabili și vor avea mai mulți bani pentru noi investiții.

Dacă îți dorești ca lucrurile să meargă trebuie să fii creativ și să fii mereu conectat la partenerul tău de business, așa trebuie să fim conectați și la zona de tehnologie. Mereu se inventează ceva, mereu poate să fie ceva care te poate ajuta.

Sunt aici, dar dacă vreau să mă dezvolt, ce fac? Nu mă pot dubla. Singurul lucru care rămâne scalabil în business e tehnologia. În rest, toată scalarea vine doar din resurse umane.

Tehnologia ne ține rotițele în mișcare, ne ține mintea în mișcare și acesta este un lucru foarte important pentru un antreprenor.”