DocProcess dezvoltă soluții de digitalizare în cloud pentru eficientizarea proceselor de achiziții, logistică și financiar-contabile. „DocProcess este o companie românească fondată acum 15 ani și ne ocupăm de automatizarea proceselor de business și a schimburilor documentare în ecosisteme de parteneri, adică între furnizori, cumpărători, bănci, operatori logistici sau orice altă terță parte. Ajutăm companiile să facă business fără să folosească hârtie, telefoane, email-uri, curieri sau orice alt proces analog”, explică pe scurt Monica Dumitriu.

Soluțiile sunt folosite de companii din retail, DYI, producție, logistică, servicii precum BPO (Business Process Outsourcing) și SSC (Shared Services Centers) dar și de companii de utilități, IT, farma, asigurări și bănci.

DocProcess - compania românească specializată în automatizarea și interoperabilitatea proceselor de business în cadrul și dintre companii - a primit în septembrie 2019 o investiție partea fondului de private equity Morphosis Capital.

Fondurile rezultate în urma investiției vor fi direcționate către dezvoltarea activitatii in filiala Brașov, prin expansiunea locală și europeană, prin deschiderea de birouri în țară și în Franța și prin întărirea echipei DocProcess, la nivel de IT, marketing și vânzări. Până la finalul anului, conform planurilor de dezvoltare, compania preconizează că va ajunge la un număr total de 60 de angajați.

Inovație după 15 ani pe piață

„Avem 15 ani pe piață, dar platforma actuală, momentul când ne-am transformat dintr-o consultanță IT, într-un producător de software are doar 7 ani și în acești ani avem o rețea de 3.200 de clienți pentru care am automatizat purchase to pay, order to cash, contract management, arhivare electronică. Am crescut bine, ne lăudăm cu o rată de retenție de 99%, iar anul trecut am avut un moment de schimbare, în sensul în care am atras o investiție de private equity de la fondul Morphosis Capital, ceea ce ne-a permis să ne extindem internațional. Această extindere am început-o cu ani în urmă, iar de anul acesta, chiar din februarie, deschidem un birou comercial la Paris. La Grenoble aveam un centru de development”, spune Monica Dumitriu.

„Deocamdată cam 90% din clienți sunt din România. Avem clienți din toată lumea pentru că vorbim de rețea de parteneri. Oricare dintre buyeri au furnizori din China, Australia, toată Europa. Ne vom concentra mult pe Franța și anul viitor pe Germania și Anglia. Vrem ca în fiecare an să deschidem câte o piață”, explică reprezentanta DocProcess.

Provocările unui business mare în România, dar încă mic în străinătate

Am discutat și despre provocările unei firme care are 90% din clienți în România și care încearcă o internaționalizare mai mare după 15 ani.

„Challenge-ul nostru e să recrutăm oameni, ca toată lumea. Și e foarte greu când ai multe proiecte, dar nu ai oameni cu care să le execuți”, spune Monica Dumitriu.

„Avem un challenge la nivel internațional de awareness, că nu suntem cunoscuți în piață, poate potențial clienți nu au încredere în noi pentru că nu avem credential-uri necesare”, a mai adăugat aceasta.

„Startup Grind e un eveniment exploratoriu. Am venit să vedem cum este piața de investiții din Statele Unite și să găsim un partener alături de care să ne instalăm și în piața americană”, a mai explicat Monica Dumitriu.