Personal shopper

În românește, un fel de asistent personal pentru cumpărături. Iar ca un exemplu pentru a înțelege mai bine la ce mă refer, vă dau exemplul celor de la Bringo, care se recomandă a fi un serviciu de personal shoppers.

Sunt sigură că în aceste luni de pandemie ați apelat măcar o dată la un serviciu precum Bringo, Glovo, foodpanda, Bolt Food sau la cele de livări oferite direct de rețelele de hipermarketuri prezente la noi. Țin minte chiar că în primele săptămâni de la declanșarea stării de urgență în România dura chiar destul de mult până când ajungeai să prinzi loc pentru a da comandă pentru produsele dorite.

Pandemia a accelerat nevoia și deschiderea noastră pentru a avea un personal shopper. Iar tendința aceasta se va păstra, cu siguranță, deoarece și când lucrurile vor reveni la un oarecare normal, vom prefera să ne dedicăm timpul liber altor îndeletniciri, nu pentru a sta la niște cozi în magazine.

Așa că, dacă își place să faci shopping, știi unde să găsești cele mai bune produse, ai gusturi foarte bune, poate fi o idee de afacere foarte bună aceea de a deveni personal shopper pentru alte persoane. În plus, managerii de top și expații preferă să dea pe mâna unui specialist cu gusturi impecabile cumpărăturile de haine și accesorii sau de alte obiecte necesare.

Și tot mai mai multe companii alocă bugete considerabile pentru ca altcineva să cumpere cadouri pentru angajați, parteneri de business sau pentru management.

Este un business pe care poți să-l începi cu o investiție destul de mică și pe care îl vei putea extinde rapid.

Idei de afaceri ieftine – Producător alimente artizanale

Dacă ai o rețetă secretă a unui preparat care-i face pe prieteni și cunoscuți să saliveze de poftă, o idee de afacere ieftină poate fi aceea de producător de alimente artizanale. Nu e nevoie să ai o întreagă fabrică la dispoziție pentru a produce acel sos cu bacon și ceapă caramelizată, ci poți produce doar câteva borcane pentru început pe care să le vinzi la târguri pentru micii producători artizani sau chiar cunoscuților.

Înainte de a te apuca de treabă e nevoie, totuși să te familiarizezi cu regulamentele sanitare și legislația în vigoare pentru a putea produce în spațiul pe care-l dorești.

Un exemplu de afacere de acest gen pornită din pasiune și construită pas cu pas este Pofta Focului, începută de Gica Neamțu în 2014. Pofta Focului comercializează zacuscă, dulcețuri, gemuri, sosuri realizate după rețete vechi, iar materia primă folosită la realizarea acestora provine din livezile din împrejurimile Iașiului, legumele din bazinul legumicol Târgu Frumos, iar ciupercile (ghebe, hribi, gălbiori) sunt achiziții de la ocolul silvic. Giga Neamțu a început business-ul Pofta Focului cu proprii bani (investiția s-a ridicat la circa 40.000 de euro), iar pe parcurs a fost nevoită să acceseze și câteva credite de nevoi personale.

Acum produsele sub brandul Pofta Focului se vând în parteneriat cu rețeaua Mega Image (sunt incluse în categoria premium), putând fi cumpărate și din magazine locale de proximitate.

Profesor de muzică

Dacă știi să cânți la chitară, tobe, vioară, pian, sau orice alt instrument ori vocal, ai putea lua în considerare să faci un business din asta. Investiția ar fi una destul de mică, mai ales că poți să-ți oferi lecțiile chiar pe YouTube, de exemplu în tutoriale accesibile tuturor. Sau pe Zoom, într-un grup restrâns de persoane, ori în lecții individuale. Iar fiind online ai ocazia să ai elevi din orice colț al lumii. De exemplu, în Statele Unite, tariful unui profesor de muzică variază între 20 și 40 de dolari/oră (sesiune de grup sau lecție individuală).

Idei de afaceri ieftine – designer bijuterii

Bijuteriile sunt un accesoriu care nu se demodează și nu va dispărea niciodată. Așa că, de ce să nu faci un business mic din designul de bijuterii? Mai ales dacă ești pasionat și talentat? E o idee de afaceri accesibilă.

De exemplu, investiția inițială în Curandera.ro, un magazin online de bijuterie contemporană minimalistă în serie mică, dezvoltat de antreprenoarea Anca Negescu, fiind de circa 15.000 de euro.

De reținut este și faptul că Anca a pornit această afacere chiar în 2020 pandemic, iar la începutul lui decembrie, la mai puțin de 6 luni de la lansare, Curandera.ro a lansat două colecții noi de bijuterii. Acestea au venit în completarea celor peste 40 de piese deja existente, cu care brandul de bijuterie contemporană - 100% românesc - s-a lansat pe piață în luna iunie.

Avantajul Ancăi? Faptul că s-a orientat încă de la început la vânzarea online a bijuteriilor produse, ceea ce a redus din costurile de operare ale unui magazin fizic.

Produse pentru animale de companie

Recent văzusem undeva un meme care spunea faptul că noii copiii ai generației tinere sunt animalele de companie. Nu știu dacă chiar așa stau lucrurile, însă mi-a fost clar de mult timp faptul că și cei care au animale de companie cheltuiesc sume destul de mari pentru ”copiii” lor blănoși. De ce nu ai putea profita de pe urma acestui lucru și să faci un business cu produse pentru animale de companie?

Recent am publicat pe start-up.ro povestea Happy Tails, o afacere lansată de două tinere din București care au decis să atace segmentul dedicat animalelor de companie cu un nou model de business, adică un abonament care-ți aduce lunar ce e mai bun pentru câinele sau pisica ta.

Deschis în luna august a anului trecut, Happy Tails care oferă un abonament sub forma unor cutii ce conțin „treats” pentru animalele de companie, adică mâncare sănătoasă și jucării. Cutiile misterioase sunt trimise lunar către proprietarii de animale de companie.

Magda Stoica și Alice Ababi, fondatoarele Happy Tails, au investit circa 8.000 de euro pentru a aduce pe piață această afacere. La nivel de prețuri practicate, abonamentul pe 3 luni e 125 de lei lunar și cutia conține 6-8 produse, transportul este gratuit și două alte produse extra în a treia lună de abonament. Există abonamente de 6 și 12 luni, care pot duce costul lunar la 110 lei pentru aceste produse dedicate animalelor de companie.