Totuși numeroase studii au arătat că inteligența emoțională (EQ) îți poate aduce un salariu mai mare și o performanță mai bună la locul de muncă, iar acestea sunt motive suficient de bune pentru a învăța cum să o îmbunătățești.

Daniel Goleman, scriitor pentru New York Times, a studiat inteligența emoțională și a dezvoltat o definiție a termenului care cuprinde patru caracteristici. Acestea sunt conștiința de sine, managementul de sine, conștientizare socială și abilități sociale. Mai mult decât atât, Goleman susține că, de fapt, inteligența emoțională este chiar mai importantă în business decât cea intelectuală.

Conștiința de sine

Asta înseamnă că ești capabil să-ți recunoști emoțiile. Poate părea ciudat, dar, de multe ori, oamenii nu știu exact cum se simt. Inteligența emoțională presupune să știi când ești trist sau fericit și să știi ce părere ai despre anumite persoane sau situații. Lumea modernă este foarte dinamică și este frecventă senzația că nu reușești să găsești timp ca să devii conștient de emoțiile tale.

Managementul de sine

Nu este suficient să fii conștient de emoțiile tale, trebuie să fii capabil și să le gestionezi. Iar oamenii care au o minte strălucitoare și o forță fizică puternică sunt de obicei copleșiți de emoțiile lor.

Nu poți să te aștepți că vei învăța controlul de sine într-o perioadă limitată de timp, pentru că este o muncă pe viață, dar tot trebuie să înveți să-ți controlezi temperamentul și ego-ul. Și dacă tot spuneam despre beneficiile inteligenței emoționale în business, managementul de sine te poate ajuta să îți negociezi o mărire de salariu sau să faci față unui șef dificil.

Conștientizare socială

Se pare că toate lucrurile legate de inteligența emoțională sunt strâns legate între ele, pentru că în momentul în care crește gradul de înțelegere și control asupra propriilor emoții, intri în acord cu emoțiile celorlalți.

Oamenii care posedă această conștientizare socială dau dovadă de empatie, dar nu confundați cu simpatia sau compasiunea. Pe lângă faptul că oamenii empatici recunosc emoțiile celorlalți, aceștia le și împărtășesc, în sensul că le înțeleg și se regăsesc în ele.

În ultimul timp, conștientizarea socială este asociată cu un serviciu, adică nu este suficient să înțelegi nevoile altora, ci și să răspunzi la acestea.

Abilități sociale

Relațiile sociale fac parte din inteligența emoțională și se reflectă în abilitatea noastră de a ne conecta cu alții pentru a-i face să se simtă înțeleși și sprijiniți. Atunci când suntem în contact cu alții suntem mai capabili să-I ajutăm și să le oferim sfaturi practice.

The Next web citează un studiu realizat de CareerBuilder care spune că 71% dintre managerii de recrutare iau mai mult în considerare inteligența emoțională decât IQ-ul atunci când se ajunge la angajare sau promovarea unui angajat. De asemenea, 59% dintre aceștia nu ar angaja un cadidat cu un nivel scăzut de EQ, chiar dacă are un nivel ridicat al IQ-ului.