Tema acestui an la Startarium Pitch Day este ”Mythbusting în antreprenoriat”. Ioan Profiroiu a făcut un pitch în cabina Unofficial Pitches la Startarium PitchDay 2018 și a luat locul 2, adică a primit 1.500 de euro, fiind votat de peste 350 de persoane.

Ioan e absolvent al Facultății de Administrare a Afacerilor din cadrul Universității București și nu are nicio legătură cu programarea. Cu toate acestea a avut curajul să pornească un startup tehnologic și să lucreze împreună cu o echipă de la distanță.

La Jobful, startup care e o platformă de recrutare pe bază de gamificare, se ocupă de tot ce înseamnă dezvoltarea business-ului și strângerea de investiții. Dark Sheep este proiectul său din ultimul an, adică o aplicație de alarmă care te face să te simți vinovat că nu te trezești și apeși pe butonul de snooze.

În loc să facă utilizatorii să se simtă bine, el îi face să se simtă prost și dacă apeși pe snooze plătești un dolar către Dark Sheep. Aplicația va fi disponibilă pentru iOS și Android în următoarea săptămână, fiind în fază de aprobare către Google și Apple.

Mitul #1 - Nu poți să construiești un startup tech dacă nu știi programare

De multe ori tinerii se gândesc că nu pot porni un startup în domeniul tech pentru că nu au cunoștințe de programare, fără să se gândească la faptul că ar putea să atragă în echipă oameni buni în zona tehnică, iar ei să se ocupe de viziune și de business

"Credeam că dacă trebuie să faci un startup în tehnologie, pasiunea ta trebuie să fie tehnologia, ceea ce nu era pentru mine deloc.", își amintește Ioan Profiroiu. El și-a dat seama rapid că dacă se apuca de IT ar fi ajuns un programator mediocru. Și acest mit a fost spart înainte de a răspunde la provocarea Startarium.

"Mi-am dat seama că pentru a dezvolta un startup în tehnologie nu trebuie neapărat să știi să scrii cod, ci trebuie să înțelegi tehnologia la nivel de produs, astfel încât să generezi și să evaluezi idei pentru produsul tău, astfel încât să-ți dai seama dacă ele sunt realiste din punct de vedere tehnic sau sunt doar niște rezultate ale creativității tale drăguțe.", a spus Ioan Profiroiu.

Mitul #2 - Să nu lucrezi niciodată cu prietenii

Dacă ai un prieten foarte bun te gândești de două ori înainte să începi o afacere cu el, pentru că tu crezi că riști să vă stricați legătura și să nu vă mai înțelegeți. Lumea afacerilor poate fi dură uneori.

Ioan Profiroiu a început Dark Sheep împreună cu cel mai bun prieten al său, chiar dacă-i și despărțeau 1.000 de kilometri distanță. Prietenia lor a funcționat, iar aplicația e în faza finală de lansare.

"După aia mi-am dat seama că am în jurul meu niște oameni foarte buni tehnici, care indiferent că mi-s prieteni vreau să lucrez cu ei și mai degrabă prietenia noastră reprezintă un plus, decât un impediment să o facem.", spune Ioan.

Mitul #3 - Trebuie să-i faci pe clienți să se simtă mereu bine

Toate cărțile de business vorbesc despre cum să-i faci pe clienți să se simtă mai bine, despre cum să-i gratifici, să le dai mereu câte ceva ca să nu te uite. Ioan a făcut totul pe dos și a dărâmat acest mit.

"Observ asta și se întâmplă din ce în ce mai mult această gratificare a utilizatorilor astfel încât ei într-un final să devină sau să aprecieze mai mult produsul respectiv. În teorie, sistemul ăsta funcționează, însă pentru faptul că se întâmplă din toate părțile utilizatorii devin mai degrabă superficiali și nu observă aceste forme de gratificare care li se oferă.", explică Ioan.

"Însă ce facem noi de partea asta este că vedem engagement-ul sub total o altă formă și anume ne batem joc de ei într-o măsură în care e mai degrabă amuzant decât jignitor, astfel încât pe Dark Sheep nu e deloc despre a câștiga ceva, este mai degrabă despre a pierde, pentru că pierderea în același timp motivează și mobilizează oamenii.", a spus fondatorul Dark Sheep.

---

Spulberă și tu miturile legate de antreprenoriat și depășește-ți barierele! Înscrie-te la Startarium Pitch Day și distruge-ți temerile!

În fiecare toamnă, Startarium PitchDay devine centrul ecosistemului antreprenorial local – competiția anuală cu premii de 120.000 de euro și o finală-eveniment cu oportunități valoroase pentru toți cei ce sunt deja, visează să devină sau lucrează cu antreprenori.

Creată la inițiativa Impact Hub Bucharest și ING - două organizații cu ADN diferit dar cu valori comune – platforma Startarium în sine este construită peste propriul mit spulberat: cel că antreprenorii și corporațiile fac parte din lumi prea diferite pentru a colabora. Anul acesta împlinesc 3 ani de la lansare și sărbătoresc făcând totul mai amplu, mai intens și cu mai mult impact:

  • Până pe 11 octombrie te poți înscrie în competiția principală Startarium PitchDay - cursa cu premii de 120.000 de euro pentru afaceri cu potențial din orice domeniu, între 1 și 3 ani.
  • Chiar azi, rezervă-ți un loc la finala-eveniment, pe 5 noiembrie. În Aula Nouă a Universității Politehnice București. Tema: Mythbusting în antreprenoriat!

Pe 5 noiembrie, Startarium PitchDay va oferi oportunităti de finanțare pentru fiecare stadiu, fie că afacerea ta e în etapa operațională, de scalare internațională sau de ideație. În plus, finala-eveniment va aduce împreună investitori, consultanți de business, antreprenori aspiranți și cele mai promițătoare startup-uri locale, pentru o zi de demontat mituri și preconcepții despre ce înseamnă să fii antreprenor în România.

Pentru a putea urmari acest video te rugam sa accepti plasarea de cookie-uri de marketing. Accepta toate cookie-urile.