Leelo este un produs creat de către NecSys, o companie IT din România fondată în 2008 de Daniel Necula. Dacă mulți au activat pe piața de rețelistică, din 2021 NecSys a trecut spre dezvoltarea de software personalizat pentru clienți, dar și de lansarea de produse, cum este Leelo.

E o companie mică, are 5 angajați pentru dezvoltarea produselor digitale, dar pe măsură ce se dezvoltă caută să angajeze.

"Această schimbare strategică a condus la lansarea unor produse software importante, printre care se numără Leelo - Asistent de business, NTS - Management al comenzilor din transporturi și un Soft pentru preluarea comenzilor a agenților de vânzări. Aceste soluții au fost aduse pe piață în anul 2023 și au reprezentat o evoluție semnificativă pentru NecSys, devenind o companie din ce în ce mai orientată spre tehnologie și inovare", spune Daniel Necula într-o discuție cu start-up.ro.

Un asistent digital pentru IMM-uri

Leelo este un asistent digital de business dedicat IMM-urilor. Produsul a fost dezvoltat inițial din observarea faptului că antreprenorii se confruntă cu dificultăți în gestionarea facturilor și a relațiilor cu clienții și furnizorii.

"Am identificat că utilizau multiple softuri pentru a efectua diverse operațiuni, cum ar fi crearea facturilor sau gestionarea datelor despre clienți și furnizori. Această dispersie a datelor ducea la pierderi de timp și la erori, precum și la dificultăți în luarea deciziilor", spune Necula.

Conform datelor NecSys, IMM-urile utilizează 3-4 softuri diferite pentru gestionarea relațiilor cu clienții, resurse umane, vânzări sau facturare.

Astfel, Daniel Necula a luat decizia de a centraliza toate aceste resurse într-un singur soft. În momentul de față Leelo este în continuă dezvoltare, dar pentru a ajunge la clienți e disponibil gratuit timp de un an, dacă este încercat până la 31 martie.

Ținta spre IMM-uri a venit simplu, pentru că aceste firme caută soluții să eficientizeze gestionarea operațională, dar uneori softurile existente pot fi prea complicate.

"Leelo oferă exact acest suport prin intermediul unei platforme integrate, care include funcționalități de CRM, management al vânzărilor, resurse umane, gestionarea fluxurilor de lucru și altele. Instrumentele noastre sunt proiectate special pentru a răspunde provocărilor cu care se confruntă IMM-urile, ajutându-le să îmbunătățească experiența clienților, să crească vânzările și să optimizeze procesele interne. Prin automatizarea sarcinilor repetitive și centralizarea datelor, Leelo permite antreprenorilor să se concentreze pe creșterea și dezvoltarea afacerii lor", spune fondatorul NecSys.

Costuri inaccesibile pentru IMM-uri

Daniel Necula consideră că toate companiile necesită soluții de gestionare a afacerilor. Dar deși sistemele ERP sunt esențiale pentru centralizarea și eficientizarea proceselor, costul lor e inaccesibil pentru firmele mici și mijlocii din România.

Leelo vrea să fie alternativa democratizată, după cum spun creatorii săi. Un sistem ERP pe bază de abonament. "Această abordare permite afacerilor să acceseze funcționalități avansate de gestionare, fără a fi necesară o investiție semnificativă în infrastructură și licențe software", explică Daniel Necula.

Astfel, după 31 martie 2024 Leelo va fi oferit pe bază de abonament lunar.

Până atunci, cei care vor să testeze produsul o pot face gratis timp de un an pentru a-l integra în companie.

În plus, Leelo aliniază IMM-urile inclusiv la cerințele fondurilor europene pentru digitalizare.

"Leelo este concepută nu doar ca un prim pas esențial în digitalizarea companiilor, dar și ca o soluție durabilă care să le susțină pe parcursul întregii lor transformări digitale. Prin integrarea și centralizarea unei game largi de funcționalități - de la CRM, HR, Project Management, până la vânzări și facturare - Leelo facilitează nu numai simplificarea proceselor operaționale, dar și alinierea acestora la cerințele fondurilor europene pentru digitalizare.", spune Necula.

Leelo are funcții precum CRM, workflow, nomenclatoare, asistent inteligent cu AI, vânzări integrate cu e-Factura, rapoarte, documente de HR, stocare de documente, dar și un portal de comunicare cu clienții.

Dar cea mai mare provocare a fost integrarea cu e-Factura, de care s-au lovit parcă mult prea mulți antreprenori în România.

"Ne-am confruntat cu dificultăți semnificative datorită informațiilor esențiale prezentate în mod incoerent, prin intermediul fișierelor text și PDF, cu explicații vagi și adesea incomplete. Mai mult, aceste informații erau supuse modificărilor frecvente, ceea ce a complicat și mai mult procesul de adaptare la noile cerințe de facturare electronică", spune Daniel Necula.

El explică faptul că inițiativa a necesitat o schimbare în procesele de afaceri, o revizuire și o adaptare extensivă a infrastructurii și procedurilor.

Pe viitor, Leelo vrea să adauge funcții de integrare ecommerce pentru gestionarea magazinelor online, integrarea cu software-uri de contabilitate, posibilitatea gestionării inventarului, Cloud Storage și rapoarte mult mai detaliate asupra situației financiare a companiilor.