Ca să faci o campanie de online marketing eficientă trebuie să pleci mereu de la un obiectiv. Ce vrei să obții? Vrei vânzări? Vrei să crești imaginea brandului tău? Aceste întrebări îți oferă posibilitatea de a alege modul în care să faci o campanie, dacă ai o afacere la început de drum. Nicio campanie nu pornește fără obiective însă.

Campaniile de marketing se pot împărți în cinci categorii mari. Cele de Awareness, pentru a expune audiența la brandul tău, Consideration (pentru generarea de cerere și engagement), Decision (pentru a cumpăra), Adoption (pentru a încânta clienții care au mai cumpărat), Advocacy (pentru a activa clienții fideli și influencerii brandului tău).

De asemenea, o campanie de marketing eficientă are obiective realiste și trebuie să determini din start ce va însemna ca ea să aibă succes, raportat la bugete și la canale. Iar ulterior trebuie să creezi un template de măsurători, template despre care vei afla și în masterclass-ul Commerce School of the Future de azi.

Magda Baciu este fondator al agenției House of Progress, o agenție de online marketing cu sediul la Londra. A lucrat cu peste 70 de afaceri online din Statele Unite, Canada, Europa și Israel.

House of Progress oferă servicii de online marketing pentru clienții săi, de la Web Analytics, la optimizarea ratei de conversie și campanii online de vânzări sau de user research.

În cadrul webinarului de „Measuring Online Campaigns”, Magda a explicat la ce trebuie să se uite marketerii pentru a analiza performanța campaniilor și pentru a atribui mai bine campaniil, folosind unelte digitale precum Google Analytics, Facebook Ads Manager, Google Tag Manager și altele.

Cristi Movilă, Growth Leader la VTEX, oferă în fiecare episod al masterclass-ului un scurt insight despre subiectul discutat. El a discutat despre provocarea de a face campanii fără să faci discount-uri în ecommerce și să fidelizezi o audiență care îți este deja aproape.

Cristi Movilă, VTEX Insights: „Pentru un client pe termen lung nu prețul mai mic este beneficiul cel mai bun”

  • În momentul în care recrutam pe cineva pentru marketing una din întrebările la interviu era „Cum poți face o campanie de vânzări fără a da un beneficiu de preț clientului?”.
  • Majoritatea persoanelor când se gândesc la o campanie de marketing se gândesc la discount-uri.
  • Lucrurile nu stau așa, dacă ne gândim la customer lifetime value al unui client, important pentru el nu e doar prețul dintr-un anumit moment.
  • Dacă analizăm e important să dăm un beneficiu cu adevărat clientului și să nu fie musai legat de prețul dintr-un anumit moment. Putem avea o strategie de fidelizare a clienților prin puncte de loialitate, cât și servicii adiacente, prin acces la stocuri înaintea publicului larg, acces la promoțiile generale printr-o campanie de pre-sales sau servicii de livrare rapidă.

Magda Baciu, House of Progress: „De ce ai nevoie de un measurement plan pentru campaniile tale”

În următoarele rânduri vei vedea principalele idei pe care Magda le-a abordat în cadrul masterclass-ului și pe care le vei descoperi în video.

  • Cum îți faci un plan de measurement, cum arată și care este importanța lui?
  • Ce unelte ai nevoie pentru a avea o claritate asupra datelor?
  • Ce setup-uri trebuie să faci pentru a avea o atribuire mai clară și să iei decizii informate ca proprietar de magazin online sau specialist de online marketing?
  • Ai nevoie de un measurement plan pentru că e ușor de înțeles de toți stakeholderii, update-urile sunt mai rapide și ai o acuratețe mai mare a datelor.
  • De multe ori companiile vin către noi pentru că metricii sunt implementați greșit și nu-și dau seama ce se întâmplă.
  • Planul de measurement ar trebui să dețină metrici care se întâmplă pe website, metrici care descriu comportamentul oamenilor pe website, dar sunt și metrici care sunt necesari pentru canalele de advertising.
  • Un measurement plan are o parte soft care ajută marketerii să înțeleagă ce se urmărește, dar sunt și detalii puțin mai tehnice care ajută specialistul în data engineering să-și facă treaba foarte bine.
  • Ce unelte ai nevoie? Google Tag Manager, Google Analytics și Google Data Studio.
  • Ce trebuie să ceri de la programatori pentru a implementa un sistem de tagging eficient în site-ul tău de ecommerce.
  • Care este modul eficient prin care folosești toate aceste unelte pentru ca ele să lucreze eficient împreună pentru a analiza datele mai bine.
  • Pentru a atribui mai bine vânzările realizate prin Facebook Ads, trebuie să intervii și să personalizezi mai bine în Google Analytics. În Google Analytics vom observa inițial că traficul din Facebook Ads este încadrat în canalul de Paid Search. Și nu e deloc corect să ne uităm astfel la rezultate.
  • Astfel, trebuie să creezi un canal customizat numit Paid Social pentru a înțelege traficul venit din Facebook Ads. De asemenea, adaugă UTM-uri personalizate pentru campaniile de pe Facebook.
Pentru a putea urmari acest video te rugam sa accepti plasarea de cookie-uri de marketing. Accepta toate cookie-urile.