În ultimele luni Uber a făcut mai multe modificări aplicației, dar și în interacțiunea dintre clienți și șoferi. Astăzi, pasagerii pot raporta un șofer care nu poartă mască, pot să-i dea un rating mai mic, iar responsabilitatea este și a clienților, care nu au voie fără mască în mașinile Uber.

Evident, în timpul stării de urgență traficul a scăzut mult, iar mobilitatea oamenilor a fost redusă. Acest lucru s-a văzut și în numărul de curse făcute de șoferii Uber.

Despre Uber for Business am scris aici într-un articol.

Câți șoferi Uber sunt în România?

Am vrut să aflăm câți parteneri mai are Uber astăzi. „Numărul șoferilor parteneri este foarte greu de estimat, având în vedere că aceștia au posibilitatea de a decide când anume vor să conducă, și când nu”, explică Nicoleta Diaconu. .

Cu toate acestea, spune ea, în luna februarie Autoritatea Rutieră Română a eliberat aproape 10.000 de copii conforme pentru parteneri, la nivel național.

„Pot să vă spun că, într-adevăr, pe parcursul stării de urgență numărul șoferilor activi a fost mai mic, dar de curând, de când oamenii au început să se întoarcă la locurile de muncă și să își reia deplasările, acesta a început să crească”, explică Nicoleta Diaconu.

Iată aici regulile obligatorii pentru șoferi și pasageri.

Efectele Covid-19 asupra business-ului Uber

Epidemia COVID-19 a avut un impact semnificativ asupra numărului de curse, compania înregistrând o scădere de 80% la nivel global în luna aprilie.

„Am observat o creștere a numărului de curse la nivel mondial în ultimele săptămâni și ne așteptăm ca această etapă de revenire să genereze noi oportunități, în special prin intermediul serviciul Uber For Business, o soluție pentru companiile care caută cele mai sigure opțiuni pentru drumul angajaților către locul de muncă și înapoi spre casă”, explică Nicoleta Diaconu.

Uber a anunțat extinderea serviciului Uber for Business, destinat companiilor, prin care acestea le pot oferi angajaților o soluție pentru a ajunge la muncă. De asemenea, a introdus și sistemul Commute, prin care angajații pot lua Uber de acasă direct la muncă.

Uber For Business Commute ajută companiile să creeze trasee personalizate și să acopere costurile deplasărilor angajaților către și de la birou, utilizând produsele disponibile în aplicație, ca UberX, Uber Select sau chiar Green.

Cum funcționează Uber for Business?

Serviciul le permite companiilor, indiferent de dimensiunea lor, să se înscrie gratuit pe business.uber.com și să creeze conturi pentru angajați, în doar câteva ore.

Clienții corporate pot selecta atât locul de plecare, cât și destinația spre care angajații se îndreaptă, care poate fi adresa biroului sau alte stații de tranzit.

„După ce guvernul a ridicat starea de urgență și a permis deschiderea treptată a spațiilor de lucru, cu reguli stricte de distanțare socială, numărul companiilor care au apelat la noi pentru a le oferi angajaților o soluție pentru drumul spre birou prin Uber For Business a crescut”, a explicat reprezentantul Uber.

„Încă din luna februarie, numărul companiilor care au solicitat serviciul Uber For Business în Europa a crescut cu 120%, iar în acest moment peste 350 de companii europene utilizează acest serviciu. În prezent, serviciul este disponibil în 23 de țări și 1.209 orașe europene, iar la nivel mondial există deja 65.000 de companii care îl folosesc”, spune Nicoleta Diaconu, vorbind despre cifrele Uber for Business.

Adaptare pentru starea de alertă

Uber s-a adaptat pentru pandemie și cere șoferilor să poarte mască, la fel și pasagerilor. Obligativitatea a fost introdusă pe 18 mai. Evident, din experiențele celor care au folosit serviciul în această perioadă, unii șoferi nu o fac, dar aceștia pot fi taxați prin rating mic sau chiar anularea cursei fără ca pasagerul să plătească ceva.

„Soferii nu se pot conecta și nu pot folosi aplicația dacă nu confirmă în prealabil, prin intermediul unui selfie, că poartă mască. De asemenea, punem la dispoziția acestora dezinfectanți pentru mașini și le dăm posibilitatea de a-și instala panouri protectoare în vehicule în mod gratuit”, spune Diaconu.

Pasagerii au acum opțiunea de a anula o cursă în mod gratuit, din motive de siguranță. Sistemul de rating a fost și el îmbunătățit, utilizatorii având posibilitatea de a specifica dacă șoferul nu a purtat mască

„După introducerea acestei opțiuni, unele curse au fost anulate din cauză că șoferii sau pasagerii nu purtau masca de protecție, așa cum prevăd noile măsuri de siguranță”, explică reprezentanta Uber România.

O altă grijă, de data aceasta a șoferilor, a fost despre panourile despărțitoare. Acestea sunt utile pentru protecție de virus, dar pot fi periculoase în caz de accident. Iar autoritățile din România nici nu le-au omologat, nici nu le-au interzis.

„Atunci când am luat decizia legată de instalarea panourilor separatoare și am ales materialul și tipul de panouri ne-am bazat pe recomandările organizațiilor mondiale de sănătate și am luat în calcul ambele categorii de risc. Panourile pe care le oferim șoferilor parteneri nu sunt din plexiglas, ci din PVC și PET, două tipuri de plastic mai puțin dur, tocmai pentru ca riscurile pentru pasageri să fie cât mai mici”, explică Nicoleta Diaconu.

Ea completează că nicio soluție de siguranță nu e 100% perfectă, dar momentan e o soluție potrivită ca să ajute șoferii și pasagerii să păstreze o distanță sigură.