Cu toții am pățit-o am comandat online un produs de care nu aveam imediată nevoie, l-am pus frumos într-un sertar sau într-o debara și am uitat de el câteva zile bune înainte să trebuiască să-l folosim. Când, într-un final, am avut nevoie de el, ce să vezi? Nu era ce trebuia sau ce ne așteptam să fie. Ce rămâne de făcut? Să completezi o cerere de retur, simplu, nu? Doar că nu e chiar atât de simplu, din păcate…
De exemplu, dacă ai așteptat prea mult timp să faci acea cerere de retur, e posibil să rămâi cu produsul pe cap și cu banii aruncați de pomană. Legislația europeană îți oferă ceva spațiu de mișcare în acest sens. Directiva 83/2011 a Uniunii Europene prevede că o persoană care a achiziționat un bun online are la dispoziție 14 zile calendaristice pentru a cere returul gratuit al respectivului bun fără să fie nevoită să justifice în vreun fel această decizie. ”No questions asked”. Din păcate, lucrurile sunt un pic mai complicate.
Internetul este plin de oameni care au avut experiențe neplăcute cu unele magazine online. De la cereri de retur care nu au fost niciodată luate în seamă de comercianți la ”ghosting”-ul agresiv practicat de unele magazine și până la acuzarea clienților de daune inexistente.
Ca să fim corecți, există și excepții bune. Unele magazine au extins de la sine putere această perioadă de retur sau, cum e ea numită în legislația europeană, ”dreptul la retragere”. Există magazine care oferă 30 de zile de retur gratuit în cazul în care te-ai răzgândit, chiar și situații excepționale, pentru care plătești un fee premium și te simți ca un VIP cu cele 60 de zile de retur ”no matter what”. Însă, în majoritatea cazurilor, comercianții mai mici și mai puțin consacrați vor face tot ce le stă în putință pentru a te forța să păstrezi un produs comandat care nu îți place sau care nu e ce ai nevoie mizând pe faptul că lupta birocratică de a-ți exercita drepturile este una dificilă.
Să spunem că ești genul de persoană care cumpără cadouri pentru persoana iubită cu muuuult înainte de ziua de naștere a persoanei. Să mai zicem și că lucrurile nu au mers conform planului și, cum se mai întâmplă în viață, ai rămas cu buza umflată și cu un cadou pe care nu mai ai cui să-l dăruiești. Au trecut deja două luni de când tu stai cu el împachetat frumos în dulap, iar comerciantul refuză vehement să ți-l primească înapoi și să-ți ramburseze banii. Ce faci acum? Intri în aplicația Revolut și te bucuri de avantajele abonamentului Plus. În secțiunea de ”Marketplace” a aplicației vei găsi butonul ”Return Protection”. Apeși pe butonul Get Help și apoi pe ”Make a Claim” și urmezi pașii din aplicație. Banii îți vor fi returnați în cont și poate vei trece mai ușor peste despărțire.
Abonamentul Revolut Plus acoperă bunuri cu valoare cuprinsă între 50 și 300 de euro, în limita a 600 de euro pe an. Nu sunt sume mici și, când tragi linie, e mai bine să rămâi cu soldul Pe Plus decât cu un pandantiv frumos, dar care îți aduce amintiri dureroase. Pentru mai multe informații referitoare la protecția achizițiilor tale, poți consuta pagina web Revolut sau aplicația.
Atât pentru acest episod din seria Pe Plus powered by Revolut.