Articolul acesta a apărut în secțiunea „Nota redacției” din newsletter-ul start-up.ro de marți, 19 iulie. Puteți să vă abonați la newsletter aici.

Dacă e să desprinzi o singură lecție din poveștile despre startupuri pe care le citești pe site-ul nostru, asta e cea pe care eu o consider cea mai importantă: transformarea afacerii trebuie să fie un proces constant, pe toate palierele. Startupurile de succes - cele transformate în giganți globali sau aflate pe acest drum - sunt cele care nu se opresc din experimentat, cele aflate în continuă transformare, cele care sunt mereu în căutarea unor noi modele de business, a unor noi metode de management, a unor noi clienți și talente.

Văd multe afaceri din sfera ”tradițională” care își consumă resursele - umane, dar și financiare - în încercarea de a acapara cât mai mult dintr-o singură piață, dar fără a face schimbări majore, cu impact real, fără a aduce ceva nou, fără măcar să încerce să înțeleagă nevoile clienților sau concurența. Văd multe afaceri care fac același lucru în mod repetat, așteptănd rezultate diferite.

În 2022, în contextul socio-economic actual, o afacere trebuie să fie un perpetuum mobile, un organism aflat mereu într-o stare de evoluție, o structură care care crește exponențial pe verticală și orizontală. Asta dacă vrea să supraviețuiască, să crească.

Vremurile excepționale aduc schimbări majore și am vorbit de mai multe ori despre cum valorile clienților și ale angajaților s-au dat peste cap în urma pandemiei, a războiului, a recesiunii. Asta înseamnă dificultăți pentru companii, dar vremurile excepționale pot aduce și oportunități excepționale. Cei care reușesc să identifice noi nevoi (sau nevoi mai vechi, dar readuse în actualitate) sunt cei care își vor purta afacerile spre noi culmi ale succesului.

Și ca să închei această scrisoare într-o notă amuzantă, vă las cu motto-ul de viață al personajului principal din mockumentary-ul ”Popstar”, adică ”Never stop never stopping”.