Acest articol face parte dintr-o serie de materiale prin care vrem să aflăm care sunt dorințele și previziunile mediului de afaceri pentru 2019.

---

Am stat de vorbă cu o serie de antreprenori de la noi ca să aflăm, din perspectiva lor, ce-și doresc de la mediul de afaceri, de la statul român și cum văd ei evoluția domeniilor în care și-au construit business-urile.

De exemplu, Horațiu Didea, Managing Partner Workspace Studio, o companie specializată în soluții de mobilier de birou, este de părere că în acest an vom asista la o răcire a creșterii economice atât la nivel local, cât și la nivel global. De asemenea, antreprenorul român prevede o scădere în sectorul imbiliar rezidențial și este convins să nu vor mai crește semnificativ dobânzile de referință.

Partea bună, însă: sectorul de tehnologie va continua să crească, în opinia sa, cu o rată excepțională. Lucru care ar avea doar beneficii în ceea ce privește dezvoltarea business-ului său. Asta dacă luăm în calcul faptul că, după cum declara recent, peste 80% dintre proiectele de amenajări interioare ale lui 2018 au fost realizate pentru clienți din sectoarele IT și industrial.

IT-ul susține și alte afaceri

”IT-ul a dat tonul pentru o evoluție a birourilor și reprezintă în continuare segmentul cel mai important pentru business-ul nostru. Celelalte domenii urmează această tendință și se orientează tot mai mult către spații de lucru care sprijină productivitatea, creativitatea și inovația”, declara la finalul lunii ianuarie Horațiu Didea.

În 2018, compania sa, Workspace Studio, a raportat o cifră de afaceri de 5,3 milioane de euro, în creștere cu 30% comparativ cu anul anterior.

Nevoile antreprenorilor

Însă, pentru a continua devoltarea afacerii și în acest an – în acest moment prognoza sa este pentru o creștere de 10 procente -, Didea spune că ar avea nevoie de câteva elemente esențiale. O parte dintre ele chiar din partea statului român. ”Îmi doresc menținerea unei legislații favorabile inițiativei private și mai puține schimbări sau incertitudini legislative”, ne-a precizat el.

Pe lângă aceste nevoi la nivel macro, pentru a putea avea clienți loiali și mai fericiți, Didea își mai dorește ca în acest an piața pe care activează să fie mai orientată către calitate.

Investiția medie într-un post de lucru amenajat de Workspace Studio în 2018 a fost de 1000 euro/angajat, incluzând scaunul, biroul și cota din spații comune precum sălile de ședințe, zonele de cooperare, conectare sau relaxare. Cele mai scumpe posturi de lucru vândute anul trecut au costat 8.000 euro per angajat.

”În comparație cu alte țări, piața din România are caracteristici paradoxale. De exemplu, bugetul de amenajare în România este cu 30-50% mai mic decât în alte țări, chiar și când vorbim despre aceeași companie multinațională. În același timp însă, viteza de livrare care se cere în România este aproape dublă față de țări precum SUA sau Franța”, spune Horațiu Didea.

Citește și:

Ce-și doresc antreprenorii de la mediul de afaceri în 2019. Oana Pascu, fondator Complice.ro

Ce-și doresc antreprenorii de la mediul de afaceri în 2019. Ionuț Leahu, Clinicile Dr. Leahu

Ce-și doresc antreprenorii de la mediul de afaceri în 2019. Bogdan Aron, Chief Product Officer 2Performant