Echipa Questo a fost una dintre cele nouă acceptate în ediția din acest an a Booster Lab, un proiect creat de Booking.com, despre care vă scriam la finalul lunii februarie.

Ajuns la a doua ediție, Booster Lab-ul a avut loc între 6 și 8 martie la Tel Aviv. Questo este unul dintre cele patru startup-uri care au primit burse la finalul Booster Lab, valoarea premiului câștigat de echipa românilor fiind de 20.000 de euro.

”Am ajuns la programul Booking Booster Lab după ce am trecut printr-un proces de selecție destul de intens. În faza finală care a avut loc în Tel Aviv au fost acceptate doar acele companii care creează un impact social real prin turism. Din perspectiva asta, pe durata programului am participat la mai multe sesiuni de lucru împreună cu specialiștii Booking.com pe impact social, dar și pe marketing, product sau UX. Totul pentru a ne ajuta să definitivăm un roadmap de lucru pentru următorul an. La final, fiecare start-up a fost invitat să își prezinte produsul și roadmap-ul printr-un pitch în fața juriului format din experți Booking.com. Grantul de 20.000 euro nu este singurul beneficiu al acestui program. Colaborarea noastră cu Booking va continua și în următoarele luni, timp în care vom primi mentorat și vom avea acces la rețeaua lor globală de voluntari pentru a dezvolta Questo. Grantul nu este condiționat de equity și va fi folosit pentru îndeplinirea obiectivelor noastre din roadmap”, ne-a precizat Alex Govoreanu, co-fondator Questo.

Programul Booster Lab a fost creat pentru a veni în ajutorul startup-urilor early stage, oferindu-le toate tool-urile necesare pentru crearea unor afaceri durabile, precum și finanțare.

Mini programul de accelerare s-a desfășurat pe o perioadă de 3 zile, echipele participând la workshop-uri, discuții și sesiuni de mentorat cu reprezentanții Booking.com. Questo a intrat în programul Booster Lab alături de echipe din Israel, Italia și Grecia.

La finalul maratonului de 3 zile, echipele au susținut un pitch în fața experților din industria de travel și a unui juriu format din oficiali Booking.com care au evaluat proiectele și impactul pe care acestea le pot aduce în industria de travel. Cele mai bune startup-uri din program au primit finanțare între 10.000 și 25.000 de euro.

Povestea Questo a început de la o vacanță de acum vreo doi ani, în care după trei zile de bătut la pas străzile cele mai aglomerate, bifat obiectivele de pe liste precum ”Top zece locuri din Roma” și sătui de experiența aceea foarte turistică, au rugat gazda să le recomande un loc în care să vadă și altceva. Așa au ajuns în Trastevere, un cartier în care au mâncat o pizza autentică, departe de zonele turistice. ”La întoarcere, ne-am tot gândit cum am putea replica experiența și așa a apărut Questo, aplicația mobilă pentru tururi self-guided, care îți arată orașul prin ochii localnicilor”, ne povestea recent Claudiu Petria, co-fondator și Chief Exploration Officer în cadrul Questo, în cadrul unui material mai mare despre aplicația de travel.

Referitor la experiența Booster Lab, Claudiu spunea recent că au ajuns în acest program pentru că soluția pe care o oferă are un impact social mare. ”În orașele superaglomerate de turiști, tururile noastre pot să preia traficul și să îl redirecționeze spre alte zone, ajutând astfel și afacerile locale mai puțin populare”. În același timp, adaugă Claudiu, tururile Questo sunt niște instrumente de dezvoltare pentru comunitățile locale. ”Și spun asta pentru că prin intermediul nostru, turiștii, spre exemplu, pot contribui la o susținerea unei cauze comunitare”.

În opinia lui, participarea la acest Booster Lab îi ajută să întâlnească specialiști în industrie, să primească feedback și să învețe lucruri noi. ”Apoi e și o formă de validare a drumului pe care am pornit”, mai spunea el.

Citiți pe larg povestea Questo și aflați planurile de dezvoltare a aplicației în acest material.