Compania, ce are o creștere rapidă, este fondată de trei matematicieni cehi și ajută lanțurile internaționale de retail să obțină rezultate mai bune folosind metode de formare a prețului bazate pe inteligență artificială.

În afara granițelor Republicii Cehe și Slovaciei, platforma Yieldigo este utilizată de lanțurile de retail din Polonia, Germania, Ucraina și Rusia. Având la bază inteligența artificială, platforma permite retailerilor online și offline să stabilească și să gestioneze cu ușurință prețurile pentru zeci de mii de produse în sute de magazine diferite, pe baza unor predicții exacte.

Pornind de la analiza datelor interne, informații comerciale competitive, tendințe generale ale pieței și diverse alte surse, Yieldigo ajută retailerii să își atingă obiectivele. Platforma îi sprijină pe aceștia în creșterea cotei de piață, obținerea unei rentabilități mai bune sau îmbunătățirea preciziei lor de planificare. Portofoliul de clienți include rețele de supermarketuri, farmacii și alte tipuri de magazine, și se adresează atât magazinelor fizice, cât și magazinelor online.

„Vom folosi această investiție pentru a accelera și a consolida expansiunea Yieldigo pe piața europeană de retail și pentru a finanța dezvoltarea ulterioară și cercetarea aplicată. Finanțarea ne va aduce cu un pas mai aproape de obiectivul nostru de a deveni cel mai căutat instrument de nouă generație din lume pentru stabilirea automată a prețurilor", a declarat cofondatorul Yieldigo, David Klečka. Matematicienii Radim Dudek, Jiří Psota și Klečka au fondat compania în 2016 și au ajuns la profitabilitate în doar doi ani.

Cei trei fondatori au fost inițial implicați în cercetare matematică în domeniul prețurilor biletelor și apoi au decis să-și transfere experiența în sectorul de retail. Pe baza datelor tranzacționale și a altor date, sistemul poate prezice modul în care un client poate lua decizii în diferite situații. Yieldigo a primit recent prestigioasa recomandare Cool Vendor din partea Gartner, o performanță rară în contextul companiilor cehești. Tehnologia inovatoare a adus Yieldigo și premiul Microsoft 2019 pentru FMCG și e-Tail, iar printre partenerii globali ai Yieldigo se numără compania de consultanță Nielsen. Compania are în prezent o echipă de aproximativ 35 de persoane în Praga și este în continuă dezvoltare.

„Sectorul de retail bazat pe tehnologie este unul dintre segmentele principale de investiții vizate de J&T Ventures. Yieldigo are potențialul de a deveni un lider global în optimizarea prețurilor cu amănuntul prin Inteligență Artificială și, de când ne-am întâlnit prima dată cu echipa Yieldigo, am descoperit un produs robust și scalabil, un model de afaceri și performanță dovedite, fondatori inteligenți și ambițioși, cu echipă remarcabilă. Este un exemplu excelent de companie de tehnologie inovatoare, care poate crește, scala și extinde la nivel global chiar și în timpul crizei economice și pandemice actuale și să o transforme într-o oportunitate”, a spus Adam Kočík, Managing Director J&T Ventures.

„Căutăm echipe ambițioase, cu expertiză profundă în domeniu și viziune globală. În echipa Yieldigo am găsit matematicieni excepționali, care sunt gata să aibă un impact în retail. Fiind membru al Grupului bancar OTP, PortfoLion are experiență în retail în douăsprezece țări, prin care sperăm să ajutăm la accelerarea expansiunii regionale a Yieldigo. De asemenea, suntem încântați să finalizăm prima noastră investiție alături de J&T Ventures, care au lucrat îndeaproape cu David și echipa”, a adăugat Aurél Pásztor, partener în cadrul PortfoLion Ventures.